Tato diplomová práce se zabývá veletrhem, který je významným nástrojem marketingové komunikace firem na trzích B2B. V teoretické části jsou zpracovány literární prameny marketingových komunikací se zaměřením na průmyslové trhy. Jsou popsány nástroje komunikačního mixu na těchto trzích především při využití exportní strategie. Praktická část analyzuje výsledky marketingového průzkumu. Ten se zabývá důvody účasti firem na veletrhu, zjišťuje silné a slabé stránky tohoto nástroje a charakterizuje možnosti využití veletržní účasti vstupu na nový trh. Výsledkem této diplomové práce je zpracování projektu využití veletržní účasti české strojírenské firmy při vstupu na nový zahraniční trh.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the trade show, which is an important marketing communication tool for companies in the B2B field. The theoretical part presents the literary sources of marketing communication with a focus on B2B markets. Describes the communication mix in these markets especially as a part of the export strategy. The practical part analyzes the results of a marketing survey which explains the reasons for the trade show participation, identifies strengths and weaknesses of this tool and characterizes the possibilities of participation in the trade show as an entering in the new market. The result of this thesis is the project plan of the trade show participation for the Czech engineering company when entering a new foreign market.
Klíčová slova
veletrhy, marketingová komunikace, B2B trh, komunikační proces, komunikační vazby, funkce a cíle veletržní účasti, důvody, silné a slabé stránky veletrhů, veletržní účast, exportní strategie, vstup na nový zahraniční trh.
Klíčová slova v angličtině
trade fairs, marketing communications, B2B marketing, communication process, communication links, functions and objectives of trade fair participation, reasons, strengths and weaknesses fairs, trade fair participation, export strategy, entry into new foreign markets.
Rozsah průvodní práce
84 s. (108 450 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá veletrhem, který je významným nástrojem marketingové komunikace firem na trzích B2B. V teoretické části jsou zpracovány literární prameny marketingových komunikací se zaměřením na průmyslové trhy. Jsou popsány nástroje komunikačního mixu na těchto trzích především při využití exportní strategie. Praktická část analyzuje výsledky marketingového průzkumu. Ten se zabývá důvody účasti firem na veletrhu, zjišťuje silné a slabé stránky tohoto nástroje a charakterizuje možnosti využití veletržní účasti vstupu na nový trh. Výsledkem této diplomové práce je zpracování projektu využití veletržní účasti české strojírenské firmy při vstupu na nový zahraniční trh.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the trade show, which is an important marketing communication tool for companies in the B2B field. The theoretical part presents the literary sources of marketing communication with a focus on B2B markets. Describes the communication mix in these markets especially as a part of the export strategy. The practical part analyzes the results of a marketing survey which explains the reasons for the trade show participation, identifies strengths and weaknesses of this tool and characterizes the possibilities of participation in the trade show as an entering in the new market. The result of this thesis is the project plan of the trade show participation for the Czech engineering company when entering a new foreign market.
Klíčová slova
veletrhy, marketingová komunikace, B2B trh, komunikační proces, komunikační vazby, funkce a cíle veletržní účasti, důvody, silné a slabé stránky veletrhů, veletržní účast, exportní strategie, vstup na nový zahraniční trh.
Klíčová slova v angličtině
trade fairs, marketing communications, B2B marketing, communication process, communication links, functions and objectives of trade fair participation, reasons, strengths and weaknesses fairs, trade fair participation, export strategy, entry into new foreign markets.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o problematice marketingových komunikací na trzích B2B, zaměřte se veletrhy jako nástroj marketingové komunikace průmyslových firem.
2. Charakterizujte marketingovou komunikaci na průmyslových trzích, popište možnosti využití a komunikační funkce veletrhu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu současného stavu využití veletrhů v rámci marketingového mixu na trzích B2B.
4. Zpracujte marketingový průzkum u cílové skupiny firem B2B za účelem potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte vhodnou strategii využití veletrhu při exportní politice firmy na trhu B2B.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o problematice marketingových komunikací na trzích B2B, zaměřte se veletrhy jako nástroj marketingové komunikace průmyslových firem.
2. Charakterizujte marketingovou komunikaci na průmyslových trzích, popište možnosti využití a komunikační funkce veletrhu. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. Zpracujte analýzu současného stavu využití veletrhů v rámci marketingového mixu na trzích B2B.
4. Zpracujte marketingový průzkum u cílové skupiny firem B2B za účelem potvrzení či vyvrácení stanovených hypotéz.
5. Na základě zjištěných dat navrhněte vhodnou strategii využití veletrhu při exportní politice firmy na trhu B2B.
Seznam doporučené literatury
BLYTHE, Jim a Alan ZIMMERMAN. Business-to-business marketing management:
A global perspective. London:Thomson Learning, 2005, 403 s. ISBN 18-448-0001-6.
ELLIS, Nick. Business-to-business marketing: relationships, networks and strategies. Oxford: Oxford University Press, 2011, 351 s. ISBN 01-995-5168-5.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2009, 196 s. ISBN 978-80-247-2986-2.
PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Veletrhy a výstavy: efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 159 s. ISBN 80-247-0894-9.
Seznam doporučené literatury
BLYTHE, Jim a Alan ZIMMERMAN. Business-to-business marketing management:
A global perspective. London:Thomson Learning, 2005, 403 s. ISBN 18-448-0001-6.
ELLIS, Nick. Business-to-business marketing: relationships, networks and strategies. Oxford: Oxford University Press, 2011, 351 s. ISBN 01-995-5168-5.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing: nové trendy a reflexe změn ve světě. 3., aktualiz. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2009, 196 s. ISBN 978-80-247-2986-2.
PAVLŮ, Dušan. Veletrhy a výstavy: kultura, komunikace, multimedialita, marketing. 1. vyd. Praha: Professional Publishing, 2009, 380 s. ISBN 978-80-86946-38-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Veletrhy a výstavy: efektivní prezentace pro úspěšný prodej. 1. vyd. Praha: Grada, 2004, 159 s. ISBN 80-247-0894-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Pilík):
1. Jaká rizika (např. legislativní, ekonomická nebo politická) byla spojena s účastí firmy na veletrhu ve Vietnamu?
2. V časovém harmonogramu uvádíte, že 23. 4. 2015 mělo dojít ke zhodnocení účasti na veletrhu. Jak byl veletrh vyhodnocen z hlediska ekonomického přínosu pro firmu?
3. Jaký obecný vliv má vývoj techniky a nových technologií na konání veletrhů?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Horňák):
1. Do akej miery možno využiť komunikáciu B2B na autosalónoch?
2. Nemyslí si diplomantka, že sa jej výskumné otázky (predovšetkým č. 2 z časti aj 1) prekrývajú s výskumom, ktorý už realizovala v rámci svojej bakalárskej práce? V čom tu vidí špecifiká?
3. Prečo označuje autorka svoj vlastný prieskum, ktorý realizovala v rámci bakalárskej práce ako sekundárny?
Diplomová práce výše uvedené autorky vykázala v systém STAG vyšší míru shody při kontrole plagiátů. Na základě vysvětlení a porovnání práce s prací bakalářskou bylo prokázáno, že se nejedná o plagiát jiné práce.