Diplomová práce se zabývá komunikací tématu životního prostředí městem Ostravou. Jedná se o oblast, která je médii dlouhodobě prezentována. Jejich výstupy jsou většinou neutrální, případně negativní, je proto pravděpodobné, že mají na image města nezanedbatelný vliv. Dá se říci, že média v podstatě utvářejí názor veřejnosti na jednotlivá společenská témata.
Teoretická část se zaměřuje na image obecně, image města, městský marketing, marketingový mix města, komunikaci, komunikaci s veřejností a kvantitativní průzkum.
Praktická část se věnuje analýze primárních dat z vlastního průzkumu se sekundárními daty z analýz, které si k tématu nechalo již dříve zpracovat město Ostrava. K přípravě podkladů pro projektovou část byly využity také údaje z mediálních analýz a PR města k tématice životního prostředí.
Do projektové části se promítla zanalyzovaná data, která posloužila k přípravě plánu komunikačních aktivit města pro zimní sezónu 2015/2016. Obsahuje návrh médií a produktů pro komunikaci Ostravy s jednotlivými cílovými skupinami obyvatel města.
Anotace v angličtině
This thesis deals with environmental topics communicated by the City of Ostrava. Thus, a topic, that is presented by the media frequently. The outputs are mostly neutral, or negative, therefore they have an appreciable impact on the city's image. We can say that they are even shaping public opinion on various social issues.
The theoretical part focuses on the general image, the image of the city, urban marketing, marketing mix of the city, communications, public relations and quantitative survey.
The practical part is devoted to the analysis of primary data from its own survey of secondary data analysis, which were previously been processed on the request of the City of Ostrava. To prepare documents for the project part were also used data from media analysis and Ostrava´s PR to the topic of the environment.
Within the project part reflected the analyzed data, which served to develop a plan of communication activities of the city for the winter season 2015/2016. It contains media and products proposals for easy communication with individual target groups inhabitants.
Klíčová slova
Klíčová slova: komunikace, město Ostrava, životní prostředí, image, primární a sekundární data z průzkumů.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Communications, City of Ostrava, environment, image, primary and secondary data from surveys.
Rozsah průvodní práce
133 s. (150 178 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá komunikací tématu životního prostředí městem Ostravou. Jedná se o oblast, která je médii dlouhodobě prezentována. Jejich výstupy jsou většinou neutrální, případně negativní, je proto pravděpodobné, že mají na image města nezanedbatelný vliv. Dá se říci, že média v podstatě utvářejí názor veřejnosti na jednotlivá společenská témata.
Teoretická část se zaměřuje na image obecně, image města, městský marketing, marketingový mix města, komunikaci, komunikaci s veřejností a kvantitativní průzkum.
Praktická část se věnuje analýze primárních dat z vlastního průzkumu se sekundárními daty z analýz, které si k tématu nechalo již dříve zpracovat město Ostrava. K přípravě podkladů pro projektovou část byly využity také údaje z mediálních analýz a PR města k tématice životního prostředí.
Do projektové části se promítla zanalyzovaná data, která posloužila k přípravě plánu komunikačních aktivit města pro zimní sezónu 2015/2016. Obsahuje návrh médií a produktů pro komunikaci Ostravy s jednotlivými cílovými skupinami obyvatel města.
Anotace v angličtině
This thesis deals with environmental topics communicated by the City of Ostrava. Thus, a topic, that is presented by the media frequently. The outputs are mostly neutral, or negative, therefore they have an appreciable impact on the city's image. We can say that they are even shaping public opinion on various social issues.
The theoretical part focuses on the general image, the image of the city, urban marketing, marketing mix of the city, communications, public relations and quantitative survey.
The practical part is devoted to the analysis of primary data from its own survey of secondary data analysis, which were previously been processed on the request of the City of Ostrava. To prepare documents for the project part were also used data from media analysis and Ostrava´s PR to the topic of the environment.
Within the project part reflected the analyzed data, which served to develop a plan of communication activities of the city for the winter season 2015/2016. It contains media and products proposals for easy communication with individual target groups inhabitants.
Klíčová slova
Klíčová slova: komunikace, město Ostrava, životní prostředí, image, primární a sekundární data z průzkumů.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Communications, City of Ostrava, environment, image, primary and secondary data from surveys.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíle a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav vnímání životního prostředí Ostravy a jeho vlivu na image města. Definujte předem jednotlivé cílové skupiny výzkumu, stanovte vhodnou metodiku výzkumu.
3. Z provedeného šetření vyvoďte závěry, verifikujte výzkumnou otázku.
4. Na základě zjištěných dat zpracujte projektovou část s cílem efektivní komunikace k tématu životního prostředí a jeho vlivu na image města.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, stanovte cíle a metodiku práce.
2. Analyzujte současný stav vnímání životního prostředí Ostravy a jeho vlivu na image města. Definujte předem jednotlivé cílové skupiny výzkumu, stanovte vhodnou metodiku výzkumu.
3. Z provedeného šetření vyvoďte závěry, verifikujte výzkumnou otázku.
4. Na základě zjištěných dat zpracujte projektovou část s cílem efektivní komunikace k tématu životního prostředí a jeho vlivu na image města.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
KOTLER, Philip, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 2. aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, c2008, xvii, 451 s. ISBN 80-251-1041-9.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
KOTLER, Philip, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-1545-2.
PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. Praha: Grada, c2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Jurášková):
Jak probíhal sběr dat pro primární výzkum? Jak byli vybíráni respondenti?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Weberová):
1. Stručne načrtnite obsah Vami navrhovaného informačného letáku.
2. Navrhnite aký audiovizuálny materiál by bol, podľa Vášho názoru, vhodný pre webovú stránku www.dychamproostravu.cz?
3. Stručne charakterizujte EMS (Environmental Management System). Aké sú možnosti mesta presvedčiť firmy, aby tento systém v rámci ochrany životného prostredia mesta Ostravy zaviedli?