Diplomová práce se zaměřuje na motivace nákupního chování Generace Y a sleduje kulturní a společenské změny, které do značné míry ovlivňují nákupní rozhodovaní této mladé generace. Práce definuje Generaci Y a nabízí mnohá teoretická východiska a přístu-py k vymezení její věkové hranice. Srovnává rozdílné sociální geografie, aby zjistila, že přes rozdílnou historii různých ekonomik, neexistují významné rozdíly mezi přístupem ke spotřebě ve vyspělých a transitivních ekonomikách. S ohledem na prosazující se kulturu individualismu se práce soustředí na vnitřní motivaci mladého spotřebitele a význam pojmu "selfbranding". V praktické časti jednoduchými otázkami sleduje preferenci zdrojů informací pro mladou generaci, jejich motivační potenciál a změny ve vnímání reklamy. Zjištěná data nabízejí základ k určitým, byť s ohledem na velikost vzorku, opatrným závě-rům a doporučením pro praxi.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on motivation of buying behavior of Generation Y and is monitoring cultural and social changes that are important for buying decisions of this young generation. The thesis defines Generation Y and offers many theoretical solutions and approaches to set age borders of this generation. It compares different social geogra-phies to find out that although of many differences in various economics there are no strik-ing differences in approach to consume in developed and transitive economics. The thesis is focused to motivation of young consumer and meaning of self-branding according to promoting culture of individualism. There in the practical part of the thesis we are monitor-ing with some easy questions preference of information sources for young generation, their motivation potential and changes in perception of advertising. The data we were able to collect offers basics for some conclusions but due to amount of the research sample we would use them carefully.
Klíčová slova
Generace Y, motivace, nákupní chování, self-identita, selfbranding, ME generation, emoce, komunikace, značka
Klíčová slova v angličtině
Generation Y, Motivation, Buying Behavior, Self-identity, Self-branding, ME Generation, Emotion, Communication, Brand
Rozsah průvodní práce
92 s. (134 132 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na motivace nákupního chování Generace Y a sleduje kulturní a společenské změny, které do značné míry ovlivňují nákupní rozhodovaní této mladé generace. Práce definuje Generaci Y a nabízí mnohá teoretická východiska a přístu-py k vymezení její věkové hranice. Srovnává rozdílné sociální geografie, aby zjistila, že přes rozdílnou historii různých ekonomik, neexistují významné rozdíly mezi přístupem ke spotřebě ve vyspělých a transitivních ekonomikách. S ohledem na prosazující se kulturu individualismu se práce soustředí na vnitřní motivaci mladého spotřebitele a význam pojmu "selfbranding". V praktické časti jednoduchými otázkami sleduje preferenci zdrojů informací pro mladou generaci, jejich motivační potenciál a změny ve vnímání reklamy. Zjištěná data nabízejí základ k určitým, byť s ohledem na velikost vzorku, opatrným závě-rům a doporučením pro praxi.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on motivation of buying behavior of Generation Y and is monitoring cultural and social changes that are important for buying decisions of this young generation. The thesis defines Generation Y and offers many theoretical solutions and approaches to set age borders of this generation. It compares different social geogra-phies to find out that although of many differences in various economics there are no strik-ing differences in approach to consume in developed and transitive economics. The thesis is focused to motivation of young consumer and meaning of self-branding according to promoting culture of individualism. There in the practical part of the thesis we are monitor-ing with some easy questions preference of information sources for young generation, their motivation potential and changes in perception of advertising. The data we were able to collect offers basics for some conclusions but due to amount of the research sample we would use them carefully.
Klíčová slova
Generace Y, motivace, nákupní chování, self-identita, selfbranding, ME generation, emoce, komunikace, značka
Klíčová slova v angličtině
Generation Y, Motivation, Buying Behavior, Self-identity, Self-branding, ME Generation, Emotion, Communication, Brand
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o generaci Y, nákupním chování spotřebitelů a jejich motivaci, která souvisí s tématem a zpracujte základní teoretická východiska.
2. Definujte cíl práce a stanovte hypotézy.
3. Zpracujte aktuální analýzu motivace nákupního chování českých spotřebitelů generace Y.
4. Na základě výsledků aktuální analýzy předložte doporučení, které bude vhodné zejména pro marketingové pracovníky, jejichž aktivity cílí na zkoumanou generaci Y o tom, co nejvíce motivuje české spotřebitele při nákupním chování.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o generaci Y, nákupním chování spotřebitelů a jejich motivaci, která souvisí s tématem a zpracujte základní teoretická východiska.
2. Definujte cíl práce a stanovte hypotézy.
3. Zpracujte aktuální analýzu motivace nákupního chování českých spotřebitelů generace Y.
4. Na základě výsledků aktuální analýzy předložte doporučení, které bude vhodné zejména pro marketingové pracovníky, jejichž aktivity cílí na zkoumanou generaci Y o tom, co nejvíce motivuje české spotřebitele při nákupním chování.
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5
CARUSO, Charlie. Understanding Y. Melbourne: Wrightbooks, 2014, 288 s. ISBN 978-0-7303-1221-5
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1997, 270 s. ISBN 80-200-0592-7
MATTISKE, Catherine. Understanding customer motivation: Get inside the customer's mind [e-kniha]. Sydney: TPC, 2011. ISBN 978-1-921547-53-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6
Seznam doporučené literatury
BERGH, Joeri van den a Mattias BEHRER. Jak cool značky zůstávají hot: marketing zaměřený na mladou "generaci Y". 1. vyd. Brno: BizBooks, 2012, 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5
CARUSO, Charlie. Understanding Y. Melbourne: Wrightbooks, 2014, 288 s. ISBN 978-0-7303-1221-5
NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. 1.vyd. Praha: Academia, 1997, 270 s. ISBN 80-200-0592-7
MATTISKE, Catherine. Understanding customer motivation: Get inside the customer's mind [e-kniha]. Sydney: TPC, 2011. ISBN 978-1-921547-53-9.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4843-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1) Uveďte definici marketingového mixu a vysvětlete Vámi uvedenou charakteristiku
2) Doplňte aktuální data nákupů na internetu a rozdíly za poslední období
3) Na str. 46 uvádíte graf Nákupní rozhodování spotřebitele na základě reklamy. Z jakého výzkumu jsou uvedené údaje a čím se uvedený výzkum dále zabývá?
Student zodpověděl všechny výše uvedené otázky oponenta práce zcela.
Vedoucí práce pokládá tyto otázky:
Jako si máme vysvetliť tvrdenie v práci, že " dotazník musí upútať pozornosť a byť zaujímavý"?
Aké sú základné kritériá pri konštrukcii dotazníkovej metódy?
Student zodpověděl obě otázky vedoucí práce. Vedoucí práce konstatovala, že nedostala odpovědi na své otázky.