Tématem diplomové práce je komunikace umělce (DJe a producenta) na sociální síti Face-book. Teoretická část je zaměřena na problematiku hudby, hudebního průmyslu a komuni-kace. Praktická část analyzuje facebookovou komunikaci vybraného DJe tyDiho. Hlav-ním cílem práce je zjistit, zda je možné výběrem témat příspěvků na Facebooku zvýšit po-čet interakcí fanoučků.
Annotation in English
This master thesis deals with artist (DJ and music producer) communication on social networking website Facebook. The theoretical part is concern about music, music industry and communication. The practical part is concern about analysis of choosen DJ tyDi. The main objective is to dicscover, if it is possible to increase number of fans interaction by choosing themes of facebook posts.
Keywords
tyDi, Facebook, sociální síť, příspěvek, komunikace, umělec, DJ, producent, hudební prů-mysl, Top 100 DJs, líbí se mi, sdílení
Keywords in English
tyDi, Facebook, social networking website, post, communication, artist, DJ, music produ-cer, music industery, Top 100 DJs, like, share
Length of the covering note
95
Language
CZ
Annotation
Tématem diplomové práce je komunikace umělce (DJe a producenta) na sociální síti Face-book. Teoretická část je zaměřena na problematiku hudby, hudebního průmyslu a komuni-kace. Praktická část analyzuje facebookovou komunikaci vybraného DJe tyDiho. Hlav-ním cílem práce je zjistit, zda je možné výběrem témat příspěvků na Facebooku zvýšit po-čet interakcí fanoučků.
Annotation in English
This master thesis deals with artist (DJ and music producer) communication on social networking website Facebook. The theoretical part is concern about music, music industry and communication. The practical part is concern about analysis of choosen DJ tyDi. The main objective is to dicscover, if it is possible to increase number of fans interaction by choosing themes of facebook posts.
Keywords
tyDi, Facebook, sociální síť, příspěvek, komunikace, umělec, DJ, producent, hudební prů-mysl, Top 100 DJs, líbí se mi, sdílení
Keywords in English
tyDi, Facebook, social networking website, post, communication, artist, DJ, music produ-cer, music industery, Top 100 DJs, like, share
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se komunikace na internetu,
komunikace na sociálních sítích a komunikace umělců a celebrit. Na
základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné
otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu komunikace zvoleného umělce na Facebooku. Vymezte
jednotlivé kategorie příspěvků a zjistěte, zda a jaký vliv má použití
určité kategorie komunikátů na odezvu recipientů.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte strategii, která zeefektivní
komunikaci vybraného umělce na Facebooku. Naznačte, jak by se tato
strategie měla uplatnint v praxi a případně vymezte možné budoucí
pokračování práce na tomto tématu.
Research Plan
1. Zpracujte rešerši literatury týkající se komunikace na internetu,
komunikace na sociálních sítích a komunikace umělců a celebrit. Na
základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné
otázky a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu komunikace zvoleného umělce na Facebooku. Vymezte
jednotlivé kategorie příspěvků a zjistěte, zda a jaký vliv má použití
určité kategorie komunikátů na odezvu recipientů.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte strategii, která zeefektivní
komunikaci vybraného umělce na Facebooku. Naznačte, jak by se tato
strategie měla uplatnint v praxi a případně vymezte možné budoucí
pokračování práce na tomto tématu.
Recommended resources
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press,
2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a
sociálních sítích. Vyd. 1.: Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN
978-80-251-2795-7.
KOPECKÝ, Kamil. Moderní trendy v e-komunikaci. Vyd. 1. Olomouc: Hanex,
2007, 98 s. ISBN 978-80-85783-78-0.
REIN, Irving J, Philip KOTLER a Martin R STOLLER. High visibility: the
making and marketing of professionals into celebrities. Lincolnwood,
Ill.: NTC Pub. Group, 1997, xiii, 346 p. ISBN 08-442-3448-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd.
Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Recommended resources
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press,
2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a
sociálních sítích. Vyd. 1.: Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN
978-80-251-2795-7.
KOPECKÝ, Kamil. Moderní trendy v e-komunikaci. Vyd. 1. Olomouc: Hanex,
2007, 98 s. ISBN 978-80-85783-78-0.
REIN, Irving J, Philip KOTLER a Martin R STOLLER. High visibility: the
making and marketing of professionals into celebrities. Lincolnwood,
Ill.: NTC Pub. Group, 1997, xiii, 346 p. ISBN 08-442-3448-6.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd.
Praha: Grada, 2012, 324 s. ISBN 978-80-247-4005-8.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. Do akej formy, resp. akého nástroja marketingovej komunikácie by ste zaradili sociálne siete? Popíšte základné výhody, príp. nevýhody využitia sociálnych sietí na marketingovo-komunikačné účely.
2. Vysvetlite, aký je rozdiel medzi pojmami sociálne siete a sociálne médiá.
3. Na základe výsledkov Vášho výskumu skúste navrhnúť projekt, ktorý by bolo možné funkčne implementovať do praxe.
Student zodpověděl otázky oponenta zcela.
Vedoucí práce položil jednu otázku k obhajobě: Jaký je důvod menšího počtu záznamů aktivit v roce 2012 (kap. 5.1.3.4)? Student zodpověděl otázku vedoucího práce zcela. Nebyly položeny dodatečné dotazy.