Diplomová práce se zabývá kreativitou v rámci kreativního oddělení reklamní agentury. Teoretická část popisuje kreativitu, techniky, kreativní proces. Také se zaměřuje na reklamní agentury, jejich typy a funkce v rámci agentury. Praktická část zkoumá jak vypadá kreativní proces v malajské reklamní agentuře Ellipsis a jestli jsou výstupy agentury kreativní. Poslední projektová část navrhuje zlepšení dílčích problémů, které se vyskytují v popisované reklamní agentuře.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on creativity in creative department in advertising agency. The theo-retical part describes creativity, techniques and creative process. It is also focused on ad-vertising agencies, its types and job positions within advertising agency. The practical part describes creative proces in Malaysian advertising agency Ellipsis and whether the work is creative. The last- project part suggests solution and improvement for issues in the agency.
Klíčová slova
Reklamní agentura, reklama, kreativita, kreativní proces, kreativní techniky
Diplomová práce se zabývá kreativitou v rámci kreativního oddělení reklamní agentury. Teoretická část popisuje kreativitu, techniky, kreativní proces. Také se zaměřuje na reklamní agentury, jejich typy a funkce v rámci agentury. Praktická část zkoumá jak vypadá kreativní proces v malajské reklamní agentuře Ellipsis a jestli jsou výstupy agentury kreativní. Poslední projektová část navrhuje zlepšení dílčích problémů, které se vyskytují v popisované reklamní agentuře.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on creativity in creative department in advertising agency. The theo-retical part describes creativity, techniques and creative process. It is also focused on ad-vertising agencies, its types and job positions within advertising agency. The practical part describes creative proces in Malaysian advertising agency Ellipsis and whether the work is creative. The last- project part suggests solution and improvement for issues in the agency.
Klíčová slova
Reklamní agentura, reklama, kreativita, kreativní proces, kreativní techniky
1. Zpracujte rešerši literatury zabývající se problematikou kreativity v marketingových komunikací se zaměřením na agenturní prostředí. Na základě teoretického vymezení studovaného problému definujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu vybrané reklamní agentury, jejich kreativních postupů a zanalyzujte její dosavadní práci z pohledu kreativity.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte změny v kreativním procesu agentury. Uveďte jaké procesy a kreativní techniky by vedly ke zkvalitnění a zefektivnění kreativního procesu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury zabývající se problematikou kreativity v marketingových komunikací se zaměřením na agenturní prostředí. Na základě teoretického vymezení studovaného problému definujte pracovní hypotézy a cíle práce.
2. Zpracujte analýzu současného stavu vybrané reklamní agentury, jejich kreativních postupů a zanalyzujte její dosavadní práci z pohledu kreativity.
3. Na základě výsledků analýzy navrhněte změny v kreativním procesu agentury. Uveďte jaké procesy a kreativní techniky by vedly ke zkvalitnění a zefektivnění kreativního procesu.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
FRANKOVÁ, Emilie. Kreativita a inovace v organizaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 254 s. ISBN 978-80-247-3317-3
MIKULÁŠTÍK, Milan. Tvořivost a inovace v práci manažera. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 207 s. ISBN 978-80-247-2016-6.
ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 315 s. ISBN 80-251-0457-5.
Seznam doporučené literatury
HORŇÁK, Pavel. Kreativita v reklamě. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2014, 293 s. ISBN 978-80-87500-49-1.
FRANKOVÁ, Emilie. Kreativita a inovace v organizaci. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 254 s. ISBN 978-80-247-3317-3
MIKULÁŠTÍK, Milan. Tvořivost a inovace v práci manažera. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010, 207 s. ISBN 978-80-247-2016-6.
ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 315 s. ISBN 80-251-0457-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Horňák):
1. Nie je mi celkom jasná podstata Vášho kvalitatívneho výskumu? ˇPíšete čo bolo jeho podstatou, ale metóda je spôsob riešenia, ktorý mi tu chýba?
2. Koľko je vo filme grafikov sa nedozvieme?
3. Nerozumiem prečo nebola druhá výskumná otázka verifikovaná? Veď používajú len jednu metódu - brainstroming a to ešte zle. U nás je tomu isto inak.Takže rozdiel tu je a otázka je zodpovedaná?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Banyár):
1. Uveďte a popíšte konkrétne príklady kreatívnych testov, ktoré by bolo možné použiť pri analýze kreatívnych vlastností zamestnancov reklamnej agentúry.
2. Uveďte, podľa akých kritérií by bolo možné porovnať tvorbu reklamnej agentúry Ellipsis s jej konkurenciou (inými agentúrami). Akým spôsobom by bolo možné práce dostatočne objektívne porovnať z pohľadu kreativity.
3. Ktoré z prezentovaných návrhov na zlepšenie a skvalitnenie práce v reklamnej agentúre Ellipsis považujete Vy osobne za kľúčové. Skúste tieto návrhy konkretizovať, doplňte ich o časový plán, príp. orientačný rozpočet.