Práce se zabývá vhodností využití uměleckých forem graffiti a street artu jako možných nástrojů marketingové komunikace. Práce poskytuje teoretická východiska pro zpracování těchto možností. Práce také analyzuje vybrané komunikační kampaně, které využívají prvků graffiti a street artu a na základě těchto analýz poskytuje souhrnná doporučení a návrhy k ideální podobě takovýchto kampaní.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the approprietes of using artistic forms of graffiti and street art as a marketing communication tools. Thesis summarizes the thoretical backround for use of these options.Thesis also analyze chosen communication campaigns which are using elements of graffiti and street art and it provide the procedures and possible solutions for ideal form of these campaigns, which are based on analysis.
Klíčová slova
graffiti, street art, marketingová komunikace, marketingová kampaň, subkultura
Klíčová slova v angličtině
graffiti, street art, marketng communication, marketing campain, subculture
Rozsah průvodní práce
88
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá vhodností využití uměleckých forem graffiti a street artu jako možných nástrojů marketingové komunikace. Práce poskytuje teoretická východiska pro zpracování těchto možností. Práce také analyzuje vybrané komunikační kampaně, které využívají prvků graffiti a street artu a na základě těchto analýz poskytuje souhrnná doporučení a návrhy k ideální podobě takovýchto kampaní.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the approprietes of using artistic forms of graffiti and street art as a marketing communication tools. Thesis summarizes the thoretical backround for use of these options.Thesis also analyze chosen communication campaigns which are using elements of graffiti and street art and it provide the procedures and possible solutions for ideal form of these campaigns, which are based on analysis.
Klíčová slova
graffiti, street art, marketingová komunikace, marketingová kampaň, subkultura
Klíčová slova v angličtině
graffiti, street art, marketng communication, marketing campain, subculture
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro vypracování práce. Definujte pojmy graffiti, street art a zasaďte je do kontextu vybraných forem marketingových komunikací
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce
3. Analyzujte vybrané komunikační kampaně, které využívají prvků graffiti a streetartu, případně jejich technik realizace
4. Vyvoďte konkrétní závěry a odpovězte výzkumné otázky. Zhodnoťte naplnění předem stanovených cílů a přínos práce
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska pro vypracování práce. Definujte pojmy graffiti, street art a zasaďte je do kontextu vybraných forem marketingových komunikací
2. Stanovte metody, cíle a výzkumné otázky práce
3. Analyzujte vybrané komunikační kampaně, které využívají prvků graffiti a streetartu, případně jejich technik realizace
4. Vyvoďte konkrétní závěry a odpovězte výzkumné otázky. Zhodnoťte naplnění předem stanovených cílů a přínos práce
Seznam doporučené literatury
518,, Vladimir, 2011. Kmeny: [současné městské subkultury]. 1. vyd. V Praze: Yinachi, 517 s. ISBN 978-809-0473-539.
FREY, Petr, 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-160-7.
GANZ, Nicolas, 2009. Graffiti world. Vyd. 2. Londýn, 391 s. ISBN 978-0-500-51569-6
OVERSTREET, Martina, 2006. In graffiti we trust. Vyd. 1. Praha, 230 s. ISBN 80-204-1325-1.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, JOERI, Van Der, 2003, Marketingová komunikace, 1.Vyd. Praha:Grada, 600 s. ISBN 80-247-0254-1
POSPISZYL, Tomáš a István LÉKÓ, 2007. Street art Praha. Praha: Arbor vitae, 464 s. ISBN 978-808-6300-993.
SMOLÍK, Josef, 2010. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 281 s. ISBN 978-802-4729-077.
Seznam doporučené literatury
518,, Vladimir, 2011. Kmeny: [současné městské subkultury]. 1. vyd. V Praze: Yinachi, 517 s. ISBN 978-809-0473-539.
FREY, Petr, 2008. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2. rozš. vyd. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-160-7.
GANZ, Nicolas, 2009. Graffiti world. Vyd. 2. Londýn, 391 s. ISBN 978-0-500-51569-6
OVERSTREET, Martina, 2006. In graffiti we trust. Vyd. 1. Praha, 230 s. ISBN 80-204-1325-1.
PELSMACKER, Patrick De, GEUENS, Maggie, BERGH, JOERI, Van Der, 2003, Marketingová komunikace, 1.Vyd. Praha:Grada, 600 s. ISBN 80-247-0254-1
POSPISZYL, Tomáš a István LÉKÓ, 2007. Street art Praha. Praha: Arbor vitae, 464 s. ISBN 978-808-6300-993.
SMOLÍK, Josef, 2010. Subkultury mládeže: uvedení do problematiky. Vyd. 1. Praha: Grada, 281 s. ISBN 978-802-4729-077.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Šula):
1. Pro jaké kategorie produktů v rámci ČR jsou graffiti vhodným nástrojem komunikace?
2. Lze uvažovat o graffiti jako o dlouhodobém nástroji komunikace? Pokud ano, u jakých produktů/služeb/značek?
3. Jaká je průměrná časová a finanční náročnost na tvorbu standardního wall paintingu (graffiti)?