Diplomová práce se zabývá tématem inovací služeb se zaměřením na zážitek a to zejména v souvislosti se spokojeností zákazníka, resp. návštěvníka Zoo Zlín. Cílem práce je pomocí provedeného výzkumu doporučit a navrhnout nové přístupy k zefektivnění služby a její komunikaci v souladu se zvolenou strategií zaměřenou na zážitek a s využitím nízkonákla-dových a netradičních metod. Tohoto cíle je dosaženo prostřednictvím vymezení teoretické základny marketingu zoologických zahrad a současných trendů v této oblasti v teoretické části, navržení a provedení výzkumu (vztahujícího se ke spokojenosti návštěvníků Zoo Zlín) pomocí pozorování, dotazování a experimentu v praktické části, a v projektové části pak prostřednictvím navržení řešení zjištěných problémů, možných inovací služeb a kom-plexního nového produktu služeb zážitkového balíčku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of service innovation with focus on experience, especially in relation to the satisfaction of Zoo Zlín's visitors. The aim of the thesis is to recommend and propose new approaches to service efficiency improvements and its communication in accordance with the chosen strategy focused on experience with the use of low-cost and non-traditional methods, all based on carried out research. This objective is achieved by defining a theoretical base for marketing of zoos and its current trends in the theoretical part, by designing and carrying out a research (related to the satisfaction of Zoo Zlín's visi-tors) through observation, questioning and experiment in the practical part, and by design-ing solutions of identified problems, possible service innovations and a complex new ser-vice product experience package in the project part.
service innovation, experience, experience strategy, customer satisfaction, Zoo Zlín, services, low-cost methods, non-traditional communication, zoo, non-profit or-ganizations, experiment, service design
Rozsah průvodní práce
110 s. (199 774 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá tématem inovací služeb se zaměřením na zážitek a to zejména v souvislosti se spokojeností zákazníka, resp. návštěvníka Zoo Zlín. Cílem práce je pomocí provedeného výzkumu doporučit a navrhnout nové přístupy k zefektivnění služby a její komunikaci v souladu se zvolenou strategií zaměřenou na zážitek a s využitím nízkonákla-dových a netradičních metod. Tohoto cíle je dosaženo prostřednictvím vymezení teoretické základny marketingu zoologických zahrad a současných trendů v této oblasti v teoretické části, navržení a provedení výzkumu (vztahujícího se ke spokojenosti návštěvníků Zoo Zlín) pomocí pozorování, dotazování a experimentu v praktické části, a v projektové části pak prostřednictvím navržení řešení zjištěných problémů, možných inovací služeb a kom-plexního nového produktu služeb zážitkového balíčku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic of service innovation with focus on experience, especially in relation to the satisfaction of Zoo Zlín's visitors. The aim of the thesis is to recommend and propose new approaches to service efficiency improvements and its communication in accordance with the chosen strategy focused on experience with the use of low-cost and non-traditional methods, all based on carried out research. This objective is achieved by defining a theoretical base for marketing of zoos and its current trends in the theoretical part, by designing and carrying out a research (related to the satisfaction of Zoo Zlín's visi-tors) through observation, questioning and experiment in the practical part, and by design-ing solutions of identified problems, possible service innovations and a complex new ser-vice product experience package in the project part.
service innovation, experience, experience strategy, customer satisfaction, Zoo Zlín, services, low-cost methods, non-traditional communication, zoo, non-profit or-ganizations, experiment, service design
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte zejména marketingu neziskových organizací a aktuálním trendům.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvantitativní a kvalitativní výzkum analyzující současné nastavení marketingového mixu (zejména produktu a "momentů pravdy" v zákaznické cestě službou).
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data.
5. Na základě poznatků z praktické části práce navrhněte projekt optimalizující marketingové nastavení produktu pro zvolenou cílovou skupinu, formulujte závěry, doporučení, možnosti a limity realizace vašich návrhů.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte zejména marketingu neziskových organizací a aktuálním trendům.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvantitativní a kvalitativní výzkum analyzující současné nastavení marketingového mixu (zejména produktu a "momentů pravdy" v zákaznické cestě službou).
4. Zpracujte a vyhodnoťte získaná data.
5. Na základě poznatků z praktické části práce navrhněte projekt optimalizující marketingové nastavení produktu pro zvolenou cílovou skupinu, formulujte závěry, doporučení, možnosti a limity realizace vašich návrhů.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4711-8.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 304 s. ISBN 8024711044.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS, 2010. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, XXIII, 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
Seznam doporučené literatury
HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
HAZDRA, Adam. Skvělé služby: jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 160 s. ISBN 978-80-247-4711-8.
KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek: od přípravy expozice k prožitku návštěvníka, budování publika, strategický management, komunikace a propagace, rozvoj finančních zdrojů, kultura a cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005, 304 s. ISBN 8024711044.
KOTLER, Philip, John T. BOWEN a James C. MAKENS, 2010. Marketing for hospitality and tourism. 5th ed. Boston: Pearson, XXIII, 683 s. ISBN 978-0-13-245313-4.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Doplňte některou z navrhovaných aktivit o podstatné parametry projektu: harmonogram přípravy a realizace, rozpočet, způsob vyhodnocení.
2. Jak lze balíček zážitků upravit, aby byl vhodný pro starší děti (např. od 12 let)? Jsou vhodnou cílovou skupinou?
3. Jak lze eliminovat rizika, o kterých píšete (s. 102)?
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky, měla precizně připravenou obhajobu a proto se komise dohodla na A-výborně.