Diplomová práce se zabývá využitím virálního marketingu v propagaci neziskových organizací. V teoretické části je nastíněn vztah virálního marketingu, buzz marketingu a word of mouth a popsán marketing neziskových organizací. Praktická část se věnuje analýze konkrétních kampaní (Ice Bucket Challenge, No Make Up Selfie, Hashtag Killer) a identifikaci znaků společných úspěšným a neúspěšným virálním kampaním neziskových organizací. V projektové části je zpracována kampaň s virálním potenciálem pro projekt Světluška, který je součástí Nadačního fondu Českého rozhlasu.
Anotace v angličtině
This Master's Thesis is looking into the usage of viral marketing in the promotion of non profit organizations. The theoretical part outlines the relation of viral marketing, buzz marketing and word of mouth and describes marketing activities of non profit organizations. Practical part is dedicated to the analysis of particular campaigns (Ice Bucket Challenge, No Make Up Selfie, Hashtag Killer) and the identification of characteristics, which successful and unsuccessful viral campaigns for non profit organizations have in common. In the project part, campaign with viral potential for project Světluška, which is a project of Nadační fond Českého rozhlasu, is introduced.
Klíčová slova
Virální maketing, buzz marketing, word of mouth, neziskový sektor, neziskové organizace, propagace
Klíčová slova v angličtině
Viral marketing, buzz marketing, word of mouth, non profit sector, non profit organizations, promotion
Rozsah průvodní práce
88 s. (124 657)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá využitím virálního marketingu v propagaci neziskových organizací. V teoretické části je nastíněn vztah virálního marketingu, buzz marketingu a word of mouth a popsán marketing neziskových organizací. Praktická část se věnuje analýze konkrétních kampaní (Ice Bucket Challenge, No Make Up Selfie, Hashtag Killer) a identifikaci znaků společných úspěšným a neúspěšným virálním kampaním neziskových organizací. V projektové části je zpracována kampaň s virálním potenciálem pro projekt Světluška, který je součástí Nadačního fondu Českého rozhlasu.
Anotace v angličtině
This Master's Thesis is looking into the usage of viral marketing in the promotion of non profit organizations. The theoretical part outlines the relation of viral marketing, buzz marketing and word of mouth and describes marketing activities of non profit organizations. Practical part is dedicated to the analysis of particular campaigns (Ice Bucket Challenge, No Make Up Selfie, Hashtag Killer) and the identification of characteristics, which successful and unsuccessful viral campaigns for non profit organizations have in common. In the project part, campaign with viral potential for project Světluška, which is a project of Nadační fond Českého rozhlasu, is introduced.
Klíčová slova
Virální maketing, buzz marketing, word of mouth, neziskový sektor, neziskové organizace, propagace
Klíčová slova v angličtině
Viral marketing, buzz marketing, word of mouth, non profit sector, non profit organizations, promotion
Zásady pro vypracování
1. Definujte cíl práce a stanovte hodnotící kritéria pro analýzu komunikačních kampaní neziskových organizací.
2. V teoretické části definujte pojem "virální marketing", rozeberte jeho historii, nástroje, které využívá, a jeho výhody a nevýhody.
3. Vytvořte analýzu virálního marketingu v rámci kampaní neziskových organizací.
4. Analyzujte komunikační nástroje využívané zvolenou neziskovou organizací.
Zásady pro vypracování
1. Definujte cíl práce a stanovte hodnotící kritéria pro analýzu komunikačních kampaní neziskových organizací.
2. V teoretické části definujte pojem "virální marketing", rozeberte jeho historii, nástroje, které využívá, a jeho výhody a nevýhody.
3. Vytvořte analýzu virálního marketingu v rámci kampaní neziskových organizací.
4. Analyzujte komunikační nástroje využívané zvolenou neziskovou organizací.
Seznam doporučené literatury
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
BLAKEMAN, Robyn. Nontraditional media in marketing and advertising. Thousand Oaks, California: SAGE Publications, c2014, vii, 255 s. ISBN 978-1-4129-9761-4.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Seznam doporučené literatury
HUGHES, Mark. Buzzmarketing: přimějte lidi, aby o vás mluvili. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2006, 215 s. ISBN 80-7261-153-4.
BLAKEMAN, Robyn. Nontraditional media in marketing and advertising. Thousand Oaks, California: SAGE Publications, c2014, vii, 255 s. ISBN 978-1-4129-9761-4.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
PELSMACKER, Patrick de, Joeri van den BERGH a Maggie GEUENS. Marketingová komunikace. Praha: Grada, 2003, 581 s., [16] s. barev. obr. příl. ISBN 80-247-0254-1.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
SCOTT, David Meerman. Nová pravidla marketingu a PR: naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Banyár):
1. K Vašim realizovaným analýzam komunikačných kampaní organizácií neziskového sektora skúste navrhnúť ďalšie formy výskumu tak, aby bolo možné správnosť Vašich výsledkov analýz následne aj overiť.
2. Vysvetlite, na základe akých kritérií ste realizovali výber nového patróna kampane Tomáša Klusa.
3. Popíšte, akým spôsobom by bolo možné vo Vašej projektovej časti práce vytvoriť podrobnejšiu analýzu cieľovej skupiny, konkretizujte stanovenie rozpočtu a časového plánu kampane. Špecifikujte, kto by v prípade Vášho navrhovaného projektu mohol byť vnímaný, ako konkurencia. Resp. charakterizujte, ktoré podobné projekty, realizované na českom trhu, považujete za konkurenčné a uveďte prečo?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Vysekalová):
Zjišťovala jste si situaci v rámci využívání virálních kampaní v oblasti NO v českém prostředí? Znáte některé a mohla byste Vámi stanovená kritéria aplikovat při jejich analýze z pohledu úspěšných a neúspěšných kampaní? Jsou vůbec NO nakloněny této formě prezentace z pohledu personálního i finančního zajištění vzhledem k uzavřenému kruhu (nejsou lidé - nejsou peníze - ?? Myslíte si, že osoba T. Kluse bude tou správnou volbou? Je nezbytností, aby to byl právě zpěvák, kdo bude představovat patrona kampaně? Považujete právě toto za hlavní kritérium volby? Citáty jsou krásné a jejich poslání určitě mají svůj význam, ale nebudou v daném případě spíše překážkou ve vzbuzení zájmu potenciálních "hráčů"?