Tato práce vychází z mých zkušeností z práce u Policie České republiky. Téma Kriminality mládeže je celosvětový negativní jev, který pokud nebude důsledně řešen při-nese do budoucnosti hodně sociálních problémů. Zejména v dnešní době, kdy jsou na ústu-pu tradiční hodnoty, které byly platné po dlouhá desetiletí. Jako je rodina nebo třeba kla-sické uspořádání školy. Proto je potřeba do budoucna volit preventivní programy s výukou na školách, s osvětou v médiích a samozřejmě s legislativou podchycenou v zákonech.
Annotation in English
This work is based on my experience of my duty in the Police of the Czech Repub-lic. The subject of this work, juvenile delinquency, is worldwide negative privation. If we would not consequentially solve this issue, it can bring a lot of social problems in the fu-ture. Conventional society’s values (i.e. family, classical system of elementary school) are climbing down primarily nowadays, even thought they were valid in long period. Regard-ing to this situation, we must choose preventative programs with education at schools, with further education in media, and also with legislative.
Delinquency, dysfunctional family, juvenile delinquency, primary prevention, secondary prevention, tertiary prevention, asocial manners, criminality of young adults, criminal re-sponsibility.
Length of the covering note
71 s., 5 s. dotazník
Language
CZ
Annotation
Tato práce vychází z mých zkušeností z práce u Policie České republiky. Téma Kriminality mládeže je celosvětový negativní jev, který pokud nebude důsledně řešen při-nese do budoucnosti hodně sociálních problémů. Zejména v dnešní době, kdy jsou na ústu-pu tradiční hodnoty, které byly platné po dlouhá desetiletí. Jako je rodina nebo třeba kla-sické uspořádání školy. Proto je potřeba do budoucna volit preventivní programy s výukou na školách, s osvětou v médiích a samozřejmě s legislativou podchycenou v zákonech.
Annotation in English
This work is based on my experience of my duty in the Police of the Czech Repub-lic. The subject of this work, juvenile delinquency, is worldwide negative privation. If we would not consequentially solve this issue, it can bring a lot of social problems in the fu-ture. Conventional society’s values (i.e. family, classical system of elementary school) are climbing down primarily nowadays, even thought they were valid in long period. Regard-ing to this situation, we must choose preventative programs with education at schools, with further education in media, and also with legislative.
Delinquency, dysfunctional family, juvenile delinquency, primary prevention, secondary prevention, tertiary prevention, asocial manners, criminality of young adults, criminal re-sponsibility.
Research Plan
1. Úvod do teoretické části
2. Metodika práce
3. Výzkum
4. Metoda + metodika
5. Zpracování závěrů výzkumu
6. Doporučení pro praxi
Research Plan
1. Úvod do teoretické části
2. Metodika práce
3. Výzkum
4. Metoda + metodika
5. Zpracování závěrů výzkumu
6. Doporučení pro praxi
Recommended resources
1. Matoušek, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998
2. Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995
3. Mlčák, Z. Dysfunkční rodina. Praha: Schola-Forum, 1994
4. Osmančík, O. Úvod do teorie prevence kriminality. Praha: MVČR, 1997
5. Štáblová, R. Drogy, kriminalita a prevence. Praha
6. Matoušek, O. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996
7. Čááp, j. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996
8. Marešová, A. a kol. Sociálně patologické jevy u mládeže. Praha: IKPS, 1997
Recommended resources
1. Matoušek, O. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 1998
2. Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995
3. Mlčák, Z. Dysfunkční rodina. Praha: Schola-Forum, 1994
4. Osmančík, O. Úvod do teorie prevence kriminality. Praha: MVČR, 1997
5. Štáblová, R. Drogy, kriminalita a prevence. Praha
6. Matoušek, O. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996
7. Čááp, j. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha: ISV, 1996
8. Marešová, A. a kol. Sociálně patologické jevy u mládeže. Praha: IKPS, 1997