Tato bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci města Opavy. Práce má za úkol zjistit, které komunikační nástroje města jsou mezi občany známé a nejvíce využívané. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je definována potřebná terminologie týkající se marketingové komunikace. Praktická část obsahuje orientační analýzu, která popisuje stávající komunikační nástroje města a nejznámější akce pořádané městem. Dále také vyhodnocuje výsledky kvantitativního šetření, ze kterého dává doporučení magistrátu pro rozhodování, které nástroje ke komunikaci s občany by mělo používat, případně zlepšit jejich propagaci.
Anotace v angličtině
This Bachelor's Thesis examines the marketing communication of the city of Opava. The main goal of this thesis is to evaluate which communication tools/channels are best known and most used among the citizens of Opava. This work consists of two parts theoretical and practical. The theoretical part of this thesis defines the necessary marketing communi-cations terminology used throughout the thesis. The practical part consists of orientational analysis that describes all the currently utilised communication tools/channels and also provides a summary of all the events officialy organised by the city of Opava. It also eva-luates the results of a quantitative survey, which lead to a set of recommandations aimed to improve the Opava City's Town Hall communication with citizens, as well as to improve the efficiency of city's promotional activities.
Klíčová slova
Statutární město Opava, marketingová komunikace, městský marketing, akce města, městský zpravodaj, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Statutory city of Opava, Marketing Communication, City Marketing, City Events, City Newspaper, Social media
Rozsah průvodní práce
64 s. (85 290 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o marketingové komunikaci města Opavy. Práce má za úkol zjistit, které komunikační nástroje města jsou mezi občany známé a nejvíce využívané. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické části práce je definována potřebná terminologie týkající se marketingové komunikace. Praktická část obsahuje orientační analýzu, která popisuje stávající komunikační nástroje města a nejznámější akce pořádané městem. Dále také vyhodnocuje výsledky kvantitativního šetření, ze kterého dává doporučení magistrátu pro rozhodování, které nástroje ke komunikaci s občany by mělo používat, případně zlepšit jejich propagaci.
Anotace v angličtině
This Bachelor's Thesis examines the marketing communication of the city of Opava. The main goal of this thesis is to evaluate which communication tools/channels are best known and most used among the citizens of Opava. This work consists of two parts theoretical and practical. The theoretical part of this thesis defines the necessary marketing communi-cations terminology used throughout the thesis. The practical part consists of orientational analysis that describes all the currently utilised communication tools/channels and also provides a summary of all the events officialy organised by the city of Opava. It also eva-luates the results of a quantitative survey, which lead to a set of recommandations aimed to improve the Opava City's Town Hall communication with citizens, as well as to improve the efficiency of city's promotional activities.
Klíčová slova
Statutární město Opava, marketingová komunikace, městský marketing, akce města, městský zpravodaj, sociální sítě
Klíčová slova v angličtině
Statutory city of Opava, Marketing Communication, City Marketing, City Events, City Newspaper, Social media
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu marketingová komunikace, definujte základní pojmy, cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současnou situaci ve využívání nástrojů marketingové komunikace.
3. Zpracujte marketingový výzkum s cílem zjistit postoj občanů k dosavadní komunikací.
4. Z provedené analýzy a výsledků marketingového výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná k větší efektivnosti komunikace města.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu marketingová komunikace, definujte základní pojmy, cíl a metodiku práce.
2. Analyzujte současnou situaci ve využívání nástrojů marketingové komunikace.
3. Zpracujte marketingový výzkum s cílem zjistit postoj občanů k dosavadní komunikací.
4. Z provedené analýzy a výsledků marketingového výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte opatření využitelná k větší efektivnosti komunikace města.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452.
JANEČKOVÁ, Lidmila. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: ComputerPress, 2011. ISBN 978-802-5134-320.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 9788024715452.
JANEČKOVÁ, Lidmila. Marketing měst a obcí. 1. vyd. Praha: GradaPublishing, 1999. ISBN 80-7169-750-8.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: ComputerPress, 2011. ISBN 978-802-5134-320.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Marketing na sociálních sítích: prosaďte se na Facebooku a Twitteru. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 197 s. ISBN 978-80-251-3320-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Zpravodaj Hláska - prosím upřesnit, kdo je vydavatelem. Na str. 36 píšete, že ji vydává město a pak v souvislosti s inzercí - ta je rozdělena mezi město a vydavatele.
2. Str. 51: Jak si vysvětlujete malou informovanost o akcích, při nichž se obyvatelé mohou setkat s představiteli města? Malá aktivita ze strany úřadu, malá aktivita občanů nebo jiné okolnosti?
3. Str. 54: Instagram. Jakou obsahovou kvalitu byste očekávala? Jaké bylo věkové složení respondentů Vašeho dotazování?
Studentka odověděla na položené otázky.