Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem značky Gambrinus. V praktické části popisuje pomocí historické analýzy tři vybraná obdoíí, hledá mezi nimi rozdíly i podobnosti a ty posuzuje s ohledem na dobový kontext.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the history and development of the Gambrinus brand . The practical part describes the historical analysis using three selected periods, looking for differences and similarities and those assessed with regard to the historical context.
Klíčová slova
GAMBRINUS, PILSNER URQUELL, PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ZNAČKA, HISTORIE ZNAČKY, VÝVOJ ZNAČKY
Tato bakalářská práce se zabývá historií a vývojem značky Gambrinus. V praktické části popisuje pomocí historické analýzy tři vybraná obdoíí, hledá mezi nimi rozdíly i podobnosti a ty posuzuje s ohledem na dobový kontext.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the history and development of the Gambrinus brand . The practical part describes the historical analysis using three selected periods, looking for differences and similarities and those assessed with regard to the historical context.
Klíčová slova
GAMBRINUS, PILSNER URQUELL, PLZEŇSKÝ PRAZDROJ, ZNAČKA, HISTORIE ZNAČKY, VÝVOJ ZNAČKY
1. Představte analyzovanou značku a odůvodněte její volbu.
2. Uveďte analyzovaná časová období a argumentačně podložte jejich volbu.
3. Představte a odůvodněte kritéria analýzy.
4. Realizujte historickou analýzu a vyvoďte k jednotlivým obdobím závěry.
5. Vyhodnoťte zjištěná data.
Zásady pro vypracování
1. Představte analyzovanou značku a odůvodněte její volbu.
2. Uveďte analyzovaná časová období a argumentačně podložte jejich volbu.
3. Představte a odůvodněte kritéria analýzy.
4. Realizujte historickou analýzu a vyvoďte k jednotlivým obdobím závěry.
5. Vyhodnoťte zjištěná data.
Seznam doporučené literatury
CHLÁDEK, Ladislav. Pivovarnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 207 s., 8 s. barev. obr. příl. Řemesla, tradice, technika.
LIKOVSKÝ, Zbyněk. České pivovary 1869-1900. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, 2005. 359 s. ISBN 80-86576-14-0.
LIKOVSKÝ, Zbyněk. Pivovary Českých zemí 1948-1989. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, 2008. 181 s.
KRATOCHVÍLE, Antonín. Pivovarství českých zemí v proměnách 20. století. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, 2005. 265 s.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1999. 230 s. ISBN 80-7184-715-1.
Seznam doporučené literatury
CHLÁDEK, Ladislav. Pivovarnictví. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. 207 s., 8 s. barev. obr. příl. Řemesla, tradice, technika.
LIKOVSKÝ, Zbyněk. České pivovary 1869-1900. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, 2005. 359 s. ISBN 80-86576-14-0.
LIKOVSKÝ, Zbyněk. Pivovary Českých zemí 1948-1989. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, 2008. 181 s.
KRATOCHVÍLE, Antonín. Pivovarství českých zemí v proměnách 20. století. 1. vyd. Praha: Výzkumný ústav pivovarský a sladařský, 2005. 265 s.
VOŠAHLÍKOVÁ, Pavla. Zlaté časy české reklamy. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1999. 230 s. ISBN 80-7184-715-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státní závěrečné zkoušce.
Student představil státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Marketingová komunikace reprezentuje soubor všech částí marketingového mixu organizace, které zprostředkovávají výměnu vytvářením sdíleného významu se zákazníky. Shimp a Andrews (2013) uvádí tři hlavní cíle marketingové komunikace; ta má: informovat zákazníky o produktech, službách a podmínkách prodeje, přesvědčit zákazníka o konkrétní nabídce a vyvolat akci - přimět zákazníka ke koupi. Marketingová komunikace využívá více metod, jak navázat interakci se spotřebiteli. Soubor těchto jednotlivých elementů marketingové komunikace je znám jako komunikační mix (promotional mix), jež se skládá z reklamy, public relations, sales promotion, osobního prodeje, přímého marketingu a on-line marketingu (vč. sociálních médií). Mohl byste prosím uvést, které z uvedených komunikačních taktik jsou pro značku Gambrinus a její cílovou skupinu typické, které využívá a shrnout důvody proč tomu tak je?
2. Positioning společnosti a správná segmentace trhu hrají důležitou roli při vytváření marketingové strategie každé firmy. Dle Kotlera (2013) je positioning činnost, při které společnost plánuje svou nabídku a svůj obraz ve společnosti, aby zaujala odlišnou a především konkurenčně schopnou pozici v mysli cílených zákazníků. Mohl byste prosím uvést, jakým způsobem společnost Gambrinus vytváří positioning značky na trhu a jaké k tomu potřebuje nástroje?
3. Využití archetypů se dávno neomezuje pouze na obor psychoterapie, kde pomáhají lidem najít smysl vlastního životního příběhu. Archetypy pronikly do pedagogiky, designu i do marketingu a tvorby značek. Síla archetypu se projeví jen tehdy, bude-li celá komunikační kampaň nesená archetypem značky v jeho významové šíři, a každá její složka s ním bude pracovat po svém. Mohl byste se prosím zamyslet, jaké archetypy používá v komunikaci značka Gambrinus?
Student dostal tři obsáhlé otázky, na které byl nadstandardně připravený. Celkově měl obhajobu precizně připravenou a práce se mu podařila obhájit. Komise po zvážení všech argumentů a přihlédnutí obhajoby se shodla na konečném hodnocení E-dostatečně.