Bakalářská práce se zabývá analýzou preferencí a přínosů produktů značky Apple pro její dlouhodobé uživatele. Teoretická část práce definuje pojmy jako obchodní značka, firemní image a identita, marketingové komunikace, sociální status a spotřebitelské chování. Stejně tak součástí této časti je vymezení pojmu marketingového výzkumu a specifikace metodo-logie práce a stanovení výzkumných otázek. Praktická část se zabývá analýzou dat prove-deného kvantitavního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a jejím vyhodnocením se zamyšlením autora nad možnými důvody právě takovýchto výsledků.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis analyzes the preferences and benefits of Apple products for its long-term users. The theoretical part deals with the definition of terms such as trademark, corpo-rate image and identity, marketing communications, social status and consumer behavior. As well as definition of marketing research methodology and specification of research que-stions. The practical part deals with data analysis of quantitative research through a questi-onnaire survey and its evaluation followed by a reflection of the author about the possible reasons for these results.
Klíčová slova
Apple, značka, image, vnimání, preference, sociální status
Klíčová slova v angličtině
Apple, brand, image, perception, preference, social status
Rozsah průvodní práce
61 s. (80255 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá analýzou preferencí a přínosů produktů značky Apple pro její dlouhodobé uživatele. Teoretická část práce definuje pojmy jako obchodní značka, firemní image a identita, marketingové komunikace, sociální status a spotřebitelské chování. Stejně tak součástí této časti je vymezení pojmu marketingového výzkumu a specifikace metodo-logie práce a stanovení výzkumných otázek. Praktická část se zabývá analýzou dat prove-deného kvantitavního výzkumu pomocí dotazníkového šetření a jejím vyhodnocením se zamyšlením autora nad možnými důvody právě takovýchto výsledků.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis analyzes the preferences and benefits of Apple products for its long-term users. The theoretical part deals with the definition of terms such as trademark, corpo-rate image and identity, marketing communications, social status and consumer behavior. As well as definition of marketing research methodology and specification of research que-stions. The practical part deals with data analysis of quantitative research through a questi-onnaire survey and its evaluation followed by a reflection of the author about the possible reasons for these results.
Klíčová slova
Apple, značka, image, vnimání, preference, sociální status
Klíčová slova v angličtině
Apple, brand, image, perception, preference, social status
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky
3. Představte analyzovanou značku a realizujte primární dotazníkové šetření
4. Vyhodnoťte zjištěná data, verifikujte výzkumné otázky a vyvoďte doporučení pro analyzovanou značku
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky
3. Představte analyzovanou značku a realizujte primární dotazníkové šetření
4. Vyhodnoťte zjištěná data, verifikujte výzkumné otázky a vyvoďte doporučení pro analyzovanou značku
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
SEGALL, Ken. Šíleně jednoduché: posedlost, která pohání Apple k úspěchu. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013, 220 s. ISBN 978-80-265-0048-3.
LASHINSKY, Adam. Do nitra společnosti Apple: jak skutečné funguje nejobdivovanější firma světa = Inside Apple : how America's most admired-and secretive-company really works. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 216 s. ISBN 978-80-251-3778-9.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
ELLIOT, Jay a With William L. SIMON. The Steve Jobs way: iLeadership for a new generation : the man who transformed the way we connect, consume, and communicate. New York: Vanguard Press, 2012. ISBN 978-159-3157-104.
SAVIOLO, Stefania a Antonio MARAZZA. Lifestyle brands: a guide to aspirational marketing. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2013, xiv, 141 p. ISBN 978-113-7285-928.
Seznam doporučené literatury
VYSEKALOVÁ, Jitka. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5.
SEGALL, Ken. Šíleně jednoduché: posedlost, která pohání Apple k úspěchu. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013, 220 s. ISBN 978-80-265-0048-3.
LASHINSKY, Adam. Do nitra společnosti Apple: jak skutečné funguje nejobdivovanější firma světa = Inside Apple : how America's most admired-and secretive-company really works. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 216 s. ISBN 978-80-251-3778-9.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
ELLIOT, Jay a With William L. SIMON. The Steve Jobs way: iLeadership for a new generation : the man who transformed the way we connect, consume, and communicate. New York: Vanguard Press, 2012. ISBN 978-159-3157-104.
SAVIOLO, Stefania a Antonio MARAZZA. Lifestyle brands: a guide to aspirational marketing. New York, NY: Palgrave Macmillan, 2013, xiv, 141 p. ISBN 978-113-7285-928.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státní závěrečné zkoušce.
Student představil státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Kdo je nejbližším konkurentem Applu?
2. Jak brand strategií byste se vymezil vůči značce Apple, kdybyste byl jejím tržním vyzyvatelem?
3. Jak odhadujete vývoj značky Apple? S jakými produkty vyrukujete, jakou strategii asi zvolí? Zkuste si zahrát na Steva.
Student plně a správně odpověděl na položené otázky.