Bakalářská práce se věnuje komunikaci lokálních neziskových organizací Otevřená okna a Proutek. Jsou popsána teoretická východiska jak pro oblast marketingové komunikace, tak pro oblast nestátních neziskových organizací. V praktické části je řešen výzkum komunikačních aktivit zvolených organizací a jejich vliv na obyvatele regionu, ve kterém tyto organizace existují. Data, která byla pro účely výzkumu získána formou dotazování, jsou analyzována a na základě analýz jsou zodpovězeny výzkumné otázky a navržena doporučení pro zlepšení komunikace.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with communication of local non-governmental non-profit organizations Otevrena okna and Proutek. Theoretical background is described both for the area of marketing communication and for the area of non-governmental non-profit organizations. Furthermore a research is carried out of communication activities of selected organizations and their influence on the people of the region in which these organizations exist. Data, which was for research purposes obtained through interviews are analyzed and based on these analyzes the research questions are answered and recommendations for improved communication are suggested.
Bakalářská práce se věnuje komunikaci lokálních neziskových organizací Otevřená okna a Proutek. Jsou popsána teoretická východiska jak pro oblast marketingové komunikace, tak pro oblast nestátních neziskových organizací. V praktické části je řešen výzkum komunikačních aktivit zvolených organizací a jejich vliv na obyvatele regionu, ve kterém tyto organizace existují. Data, která byla pro účely výzkumu získána formou dotazování, jsou analyzována a na základě analýz jsou zodpovězeny výzkumné otázky a navržena doporučení pro zlepšení komunikace.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with communication of local non-governmental non-profit organizations Otevrena okna and Proutek. Theoretical background is described both for the area of marketing communication and for the area of non-governmental non-profit organizations. Furthermore a research is carried out of communication activities of selected organizations and their influence on the people of the region in which these organizations exist. Data, which was for research purposes obtained through interviews are analyzed and based on these analyzes the research questions are answered and recommendations for improved communication are suggested.
1. Zpracujte literární rešerši a vytvořte teoretická východiska.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum s ohledem na cíle a výzkumné otázky práce.
4. Na základě výzkumu vyhodnoťte úspěšnost komunikace vybraných společností.
5. Objasněte možnosti pokračování projektu a dodejte doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a vytvořte teoretická východiska.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum s ohledem na cíle a výzkumné otázky práce.
4. Na základě výzkumu vyhodnoťte úspěšnost komunikace vybraných společností.
5. Objasněte možnosti pokračování projektu a dodejte doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. Manažer. ISBN 978-80-87500-01-9.
HANNAGAN, Tim J., 1996. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 205 s. ISBN 80-859-4307-7.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
ŠIMKOVÁ, Eva, 2012. Management a marketing v praxi neziskových organizací: efektivně a moderně. Vyd. 5., upr. Hradec Králové: Gaudeamus, 173 s. Manažer. ISBN 978-80-7435-230-0.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Zlín: VeRBuM, 190 s. Manažer. ISBN 978-80-87500-01-9.
HANNAGAN, Tim J., 1996. Marketing pro neziskový sektor. Vyd. 1. Praha: Management Press, 205 s. ISBN 80-859-4307-7.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
ŠIMKOVÁ, Eva, 2012. Management a marketing v praxi neziskových organizací: efektivně a moderně. Vyd. 5., upr. Hradec Králové: Gaudeamus, 173 s. Manažer. ISBN 978-80-7435-230-0.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2014. Marketing služeb: efektivně a moderně. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 268 s. Manažer. ISBN 978-80-247-5037-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
Základní otázka zní: Co bylo důvodem k tomu, že byl změněn kvalitativní výzkum, jak bylo uvedeno v Zásadách BP, na kvantitativní výzkum? V kapitole 4.3 a kap. 7 byl tento "detail" opomenut. Stejně tak by mne zajímalo, co bylo východiskem k SWOT analýzám jednotlivých organizací. Jsou internetové stránky dostačujícím ukazatelem? K hrozbám obou organizací je řazeno konkurenční prostředí. Jaké tedy je konkurenční prostředí organizací? Přestože má společnost Otevřená okna širší portfolio služeb, jak spontánní, tak i podpořená znalost je menší. Co považujete za podstatu této skutečnosti? Je to pouze realizace reklamní kampaně NO Proutek, nebo to, že se jedná o největší NNO v dané lokalitě? V rámci doporučení uvádíte: "Dále by bylo záhodno najít další, doplňkový způsob, jak komunikovat. Zde by bylo možné doporučit vyšší osobní prezentaci aktivit sdružení například formou happeningů." Jak byste si tuto formu u jednotlivých organizací představoval?
Student zodpověděl otázky oponenta zcela.
Vedoucí práce položila jednu otázku k obhajobě: Ve SWOT analýze v rámci hrozeb uvádíte - demografický vývoj. Můžete prosím blíže popsat důsledky této hrozby?
Student zodpověděl otázku vedoucího zcela.