Bakalářská práce se zabývá reklamními LCD obrazovkami v MHD jako jedním z mnoha trendů v oblasti venkovní reklamy. Teoretická část obsahuje přehled prostředků venkovní reklamy spolu s aktuálními trendy v této oblasti a otevírá tématiku obrazovek v MHD. Praktická část hledá prostřednictvím realizovaného marketingového výzkumu odpovědi na stanovené otázky, které se týkají vnímání obrazovek v MHD veřejností, jejich schopností upoutat pozornost a jejich efektivitou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with LCD advertising screens in public transport as one of many trends in outdoor advertising. The theoretical part of the thesis contains outdoor advertising overview together with present trends in that area and opens the theme of screens in public transport. The practical part uses marketing research to find answers to specific questions regarding the general public percetion of the advertising screens in public transportation, the screens´ ability to get attention and their effectiveness.
outdoor advertising, screens in public transport, cityscreen, DOOH advertising, general public, advertising perception
Rozsah průvodní práce
75 s. (90 665 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá reklamními LCD obrazovkami v MHD jako jedním z mnoha trendů v oblasti venkovní reklamy. Teoretická část obsahuje přehled prostředků venkovní reklamy spolu s aktuálními trendy v této oblasti a otevírá tématiku obrazovek v MHD. Praktická část hledá prostřednictvím realizovaného marketingového výzkumu odpovědi na stanovené otázky, které se týkají vnímání obrazovek v MHD veřejností, jejich schopností upoutat pozornost a jejich efektivitou.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with LCD advertising screens in public transport as one of many trends in outdoor advertising. The theoretical part of the thesis contains outdoor advertising overview together with present trends in that area and opens the theme of screens in public transport. The practical part uses marketing research to find answers to specific questions regarding the general public percetion of the advertising screens in public transportation, the screens´ ability to get attention and their effectiveness.
outdoor advertising, screens in public transport, cityscreen, DOOH advertising, general public, advertising perception
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte stručný přehled nosičů outdoorové reklamy, analyzujte aspekty a charakteristické parametry venkovní reklamy. Uveďte aktuální trendy na trhu venkovní reklamy. Proveďte rešerši literatury.
2. Analyzujte trh v oblasti provozování obrazovek v dopravních prostředcích MHD. Na základě této analýzy zpracujte podklady pro výzkum.
3. Stanovte výzkumné otázky.
4. Proveďte kvalitativní výzkum s provozovatelem reklamních obrazovek ve vozech MHD a současně kvantitativní výzkum u cestujících o vnímání vysílaného obsahu na obrazovkách.
5. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte stručný přehled nosičů outdoorové reklamy, analyzujte aspekty a charakteristické parametry venkovní reklamy. Uveďte aktuální trendy na trhu venkovní reklamy. Proveďte rešerši literatury.
2. Analyzujte trh v oblasti provozování obrazovek v dopravních prostředcích MHD. Na základě této analýzy zpracujte podklady pro výzkum.
3. Stanovte výzkumné otázky.
4. Proveďte kvalitativní výzkum s provozovatelem reklamních obrazovek ve vozech MHD a současně kvantitativní výzkum u cestujících o vnímání vysílaného obsahu na obrazovkách.
5. Zodpovězte výzkumné otázky a vyvoďte závěr.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
MASAŘOVÁ, Klára. Billboard - součást outdoorové reklamy aneb žijeme v džungli? Ostrava: Key Publishing, 2014, 158 s., ISBN 978-80-7418-206-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s., ISBN 978-80-251-2183-2.
Seznam doporučené literatury
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3622-8.
MASAŘOVÁ, Klára. Billboard - součást outdoorové reklamy aneb žijeme v džungli? Ostrava: Key Publishing, 2014, 158 s., ISBN 978-80-7418-206-8.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2010, 208 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-3492-7.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2008, iv, 121 s., ISBN 978-80-251-2183-2.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Kotyzová):
1.Proč jste nevyužil obrazovek v MHD k informaci o výzkumu a získání respondentů pro kvantitativní šetření (s. 36)?
2.Jaké je věkové složení cestujících v MHD v Plzni? Mohou být data zkreslena převahou mladší skupiny?
3.Jak je měřena efektivita kampaní na obrazovkách v MHD?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Šula):
1.Na základě zjištěných dat stručně a jasně definujte komunikační potenciál daných nosičů z pohledu komerčního využití.