Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu současného systému vzdělávání v ochraně obyvatelstva. Cílem bakalářské práce je popis úrovně výchovy a vzdělávání na základních školách. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a legislativa týkající se ochrany obyvatelstva. Dále se teoretická část zabývá současným systémem výchovy a vzdělávání na základních školách. Praktickou část tvoří dotazníkový průzkum, který se týká problematiky úrovně znalostí žáků. Z dotazníkového šetření jsou vyvozeny závěry a návrhy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on analysis of the current system of education in the population protection. The aim of this thesis is the description of the level in upbringing and the education process in primary schools. The theoretical part defines the basic terms and legis-lation related to the protection of the population. The theoretical part then deals with the current system of upbringing and education in primary schools. The practical part consists of a questionnaire survey, which concerns the issues regarding the level of student knowledge. Conclusions and suggestions are then drawn from examining the questionnaire responses.
Klíčová slova
systém vzdělávání, vzdělávání v ochraně obyvatelstva, dotazníkové šetření, preventivně výchovná činnost, škola
Klíčová slova v angličtině
education system, education in the protection of the population, questionnaire investigation, preventive education activity, school
Rozsah průvodní práce
90 s. (92 813 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na analýzu současného systému vzdělávání v ochraně obyvatelstva. Cílem bakalářské práce je popis úrovně výchovy a vzdělávání na základních školách. V teoretické části jsou definovány základní pojmy a legislativa týkající se ochrany obyvatelstva. Dále se teoretická část zabývá současným systémem výchovy a vzdělávání na základních školách. Praktickou část tvoří dotazníkový průzkum, který se týká problematiky úrovně znalostí žáků. Z dotazníkového šetření jsou vyvozeny závěry a návrhy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on analysis of the current system of education in the population protection. The aim of this thesis is the description of the level in upbringing and the education process in primary schools. The theoretical part defines the basic terms and legis-lation related to the protection of the population. The theoretical part then deals with the current system of upbringing and education in primary schools. The practical part consists of a questionnaire survey, which concerns the issues regarding the level of student knowledge. Conclusions and suggestions are then drawn from examining the questionnaire responses.
Klíčová slova
systém vzdělávání, vzdělávání v ochraně obyvatelstva, dotazníkové šetření, preventivně výchovná činnost, škola
Klíčová slova v angličtině
education system, education in the protection of the population, questionnaire investigation, preventive education activity, school
Zásady pro vypracování
Analyzujte dostupné právní úpravy preventivně výchovné činnosti.
Používané metody, formy a prostředky preventivně výchovné činnosti.
Dotazníkové šetření, následné zpracování a analýza dat v oblasti týkající se preventivně výchovné činnosti.
Navrhněte změny v preventivně výchovné činnosti na základě provedeného dotazníkového šetření.
Zásady pro vypracování
Analyzujte dostupné právní úpravy preventivně výchovné činnosti.
Používané metody, formy a prostředky preventivně výchovné činnosti.
Dotazníkové šetření, následné zpracování a analýza dat v oblasti týkající se preventivně výchovné činnosti.
Navrhněte změny v preventivně výchovné činnosti na základě provedeného dotazníkového šetření.
Seznam doporučené literatury
[1] MARTÍNEK, Bohumír, Petr LINHART, a kol. MINISTERSTVO VNITRA GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR. Ochrana člověka za mimořádných událostí: Příručka pro učitele základních a středních škol. Praha: Tiskárna Ministerstva vnitra, p.o., 2003, 120 str. ISBN 80-86640-08-6. \vsp{1,5mm}
[2] KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše, Danuše KRATOCHVÍLOVÁ a Libor FOLWARCZNY. Ochrana obyvatelstva. 2., aktualiz. vyd. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013, 177 s. ISBN 978-80-7385-134-7. \vsp{1,5mm}
[3] Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. MV-GŘ HZS ČR, Praha 2013. Dostupné z: http://www.vlada.cz/assets/ppov/brs/dokumenty/Koncepce-ochrany-obyvatelstva-2020-2030_1_.pdf \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] MARTÍNEK, Bohumír, Petr LINHART, a kol. MINISTERSTVO VNITRA GENERÁLNÍ ŘEDITELSTVÍ HASIČSKÉHO ZÁCHRANNÉHO SBORU ČR. Ochrana člověka za mimořádných událostí: Příručka pro učitele základních a středních škol. Praha: Tiskárna Ministerstva vnitra, p.o., 2003, 120 str. ISBN 80-86640-08-6. \vsp{1,5mm}
[2] KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše, Danuše KRATOCHVÍLOVÁ a Libor FOLWARCZNY. Ochrana obyvatelstva. 2., aktualiz. vyd. V Ostravě: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2013, 177 s. ISBN 978-80-7385-134-7. \vsp{1,5mm}
[3] Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030. MV-GŘ HZS ČR, Praha 2013. Dostupné z: http://www.vlada.cz/assets/ppov/brs/dokumenty/Koncepce-ochrany-obyvatelstva-2020-2030_1_.pdf \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval výsledky své bakalářské práce na téma:
Analýza současného systému vzdělávání
v ochraně obyvatelstva. Následně odpověděl na doplňující otázky oponenta práce: 1. Vyjmenujte základní a ostatní složky IZS.
2. Jaké jste vyvodil závěry z dotazníkového šetření u pedagogů?
3. Uveďte doporučený rozsah teoretické a praktické přípravy pro žáky základních škol