Ve své bakalářské práci jsem se zabýval velmi vážným problémem, a tím je šikana. V posledních letech je tento fenomén velmi aktuální, obzvlášť na středních školách. Poku-sil jsem se popsat situaci a zároveň najít hlavní příčiny, proč je šikana mezi mladými lidmi tak rozšířena.
V druhé části mé práce popisuji vlastní výzkum, který jsem provedl na jedné střední škole ve Zlíně.
Anotace v angličtině
In my thesis, I´ve been engaged in very serious problem, which is chicane. This pheno-menon is very actual in these days, especially at the Secondary schools. I´ve tried to descri-be the situation and at the same time to find the main reasons, why is chicane so extended between young people.
In the second part I describe my own research, which I have done at one of the Zlín´s Se-condary schools.
Klíčová slova
šikana, agresor, oběť, patologické prostředí, rodina
Klíčová slova v angličtině
chicane, aggressor, victim, patological surrondings, family
Rozsah průvodní práce
57s., 2s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci jsem se zabýval velmi vážným problémem, a tím je šikana. V posledních letech je tento fenomén velmi aktuální, obzvlášť na středních školách. Poku-sil jsem se popsat situaci a zároveň najít hlavní příčiny, proč je šikana mezi mladými lidmi tak rozšířena.
V druhé části mé práce popisuji vlastní výzkum, který jsem provedl na jedné střední škole ve Zlíně.
Anotace v angličtině
In my thesis, I´ve been engaged in very serious problem, which is chicane. This pheno-menon is very actual in these days, especially at the Secondary schools. I´ve tried to descri-be the situation and at the same time to find the main reasons, why is chicane so extended between young people.
In the second part I describe my own research, which I have done at one of the Zlín´s Se-condary schools.
Klíčová slova
šikana, agresor, oběť, patologické prostředí, rodina
Klíčová slova v angličtině
chicane, aggressor, victim, patological surrondings, family
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce
2. Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření
3. Zpracování a vyhodnocení výsladků výzkumu
4. Přijetí odpovídajících závěrů
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce
2. Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření
3. Zpracování a vyhodnocení výsladků výzkumu
4. Přijetí odpovídajících závěrů
Seznam doporučené literatury
Říčan P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Portál, Praha 1995.
Kolář M. Bolest šikanování. Portál, Praha 2005.
Elliot M. Jak ochránit své dítě. Portál, Praha 1995.
Kolář M. Skrytý svět šikanování ve školách. Portál, Praha 1997, 2000.
Seznam doporučené literatury
Říčan P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Portál, Praha 1995.
Kolář M. Bolest šikanování. Portál, Praha 2005.
Elliot M. Jak ochránit své dítě. Portál, Praha 1995.
Kolář M. Skrytý svět šikanování ve školách. Portál, Praha 1997, 2000.