Bakalárska práca sa zaoberá motívom strachu v sociálnej reklame. Teoretická časť práce je zameraná na opis základných pojmov ako marketing v neziskových organizáciach, sociálny marketing, sociálna reklama, apely v reklame, emocionálne apely a strach v reklame. V prak-tickej časti je analyzovaných päť spotov neziskovej organizácie Amnesty International, ktoré zobrazujú fyzické násilie a obsahujú motív strachu. Výskum je realizovaný formou dvoch focus group. Cieľom práce je zistiť, ako pôsobí na respondentov strach z fyzického násilia.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on a pattern of fear in social advertising. The theoretical part deals with description of social marketing, social advertising, advertising appeals, emotional ap-peals, emphasizing the theme of fear and marketing of non-profit organizations. In the practical part are analyzed five advertisements of non-profit organization Amnesty Interna-tional, which show physical violence and contain a pattern of fear. The research is done by two focus groups for purpose to determine how the fear of physical violence affects respon-dents.
Klíčová slova
sociálny marketing, sociálna reklama, Amnesty International, neziskové or-ganizácie, fyzické násilie, strach, motív strachu v reklame, sociálny, emócie v reklame, apely v reklame
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, Amnesty International, non-profit organi-zations, physical violence, fear, pattern of fear in advertising, social, emotions in advertising, appeals in advertising
Rozsah průvodní práce
69 s. (105 467)
Jazyk
SK
Anotace
Bakalárska práca sa zaoberá motívom strachu v sociálnej reklame. Teoretická časť práce je zameraná na opis základných pojmov ako marketing v neziskových organizáciach, sociálny marketing, sociálna reklama, apely v reklame, emocionálne apely a strach v reklame. V prak-tickej časti je analyzovaných päť spotov neziskovej organizácie Amnesty International, ktoré zobrazujú fyzické násilie a obsahujú motív strachu. Výskum je realizovaný formou dvoch focus group. Cieľom práce je zistiť, ako pôsobí na respondentov strach z fyzického násilia.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on a pattern of fear in social advertising. The theoretical part deals with description of social marketing, social advertising, advertising appeals, emotional ap-peals, emphasizing the theme of fear and marketing of non-profit organizations. In the practical part are analyzed five advertisements of non-profit organization Amnesty Interna-tional, which show physical violence and contain a pattern of fear. The research is done by two focus groups for purpose to determine how the fear of physical violence affects respon-dents.
Klíčová slova
sociálny marketing, sociálna reklama, Amnesty International, neziskové or-ganizácie, fyzické násilie, strach, motív strachu v reklame, sociálny, emócie v reklame, apely v reklame
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, Amnesty International, non-profit organi-zations, physical violence, fear, pattern of fear in advertising, social, emotions in advertising, appeals in advertising
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o emocích se zřetelem na emocionální apel strachu.
2. Stanovte si cíle, metody práce a výzkumné otázky.
3. Realizujte výzkum zaměřený na zjištění názorů na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zpracujte možné doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních zdrojů pojednávajících o emocích se zřetelem na emocionální apel strachu.
2. Stanovte si cíle, metody práce a výzkumné otázky.
3. Realizujte výzkum zaměřený na zjištění názorů na vybraném vzorku cílové skupiny.
4. Z výsledků výzkumu vyvoďte závěry a zpracujte možné doporučení.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip. 2007, Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005, Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, 340 s. ISBN 80-868-9848-2.
TELLIS, Gerard J. 2000, Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, spol. s.r.o., 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2007. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2011. Marketing neziskových organizací. Zlín: VeRBuM, 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9.
KOTLER, Philip. 2007, Marketing management. 10. vyd. Praha: Grada, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SVĚTLÍK, Jaroslav. 2005, Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Aleš Čeněk, 340 s. ISBN 80-868-9848-2.
TELLIS, Gerard J. 2000, Reklama a podpora prodeje. Praha: Grada Publishing, spol. s.r.o., 620 s. ISBN 80-7169-997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2007. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpověděla na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
- Proč si autorka myslí, že spoty, které uvaděla, měly původně za target právě mladé studenty (vyplývá z její argumentace ohledně volby respondentů).
- Může autorka shrnout, jaké vidí rozdíly mezi kvantitativní a kvalitativní výzkumem
- Uvažovala autorka i o jiné formě kvalitativního výzkumu?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela.
Vedoucí pokládá jednu otázku: V úvodu píšete, že považujete propagaci Amnesty International za jednu z nejlepších v oblasti neziskového sektoru. Na základě jakých kritérií tak usuzujete?
Studentka zodpověděla výše uvedené otázky zcela.