Tato bakalářská práce se zabývá vlivem produktového copywritingu na nákupní chování zákazníků v internetových obchodech, a to konkrétně tím, zda produktový copywriting na toto nákupní chování vliv má, nebo ne. V teoretické části práce jsou uvedená základní fakta o marketingu obecně a následně o online marketingu. Dále je zde definováno zařazení produktového copywritingu do mar-ketingové komunikace. Je zde také popisována zvolená metoda prováděného výzkumu. Cílem praktické části je odpovědět na výzkumné otázky a ověřit, zda a jaký typ produkto-vého copywritingu má vliv na nákupní chování zákazníků. Na základě těchto zjištění budou navrhnuty případné změny a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of product copywriting on shopping behavior of customers in e-shops, specifically if product copywriting has any influence on this shopping behavior or not. In the theoretical part of the work are mentioned general facts about marketing and after-wards about online marketing. Also there is defined the placement of product copywriting into marketing communication. There is described the chosen method of performed re-search, too. The aim of the analytical part is to answer the research questions and verify, if and which type of product copywriting has the influence on shopping behavior of customers. Based on these findings possible changes or recommendations will be suggested.
Klíčová slova
marketingová komunikace, produktový copywriting, internetový obchod, online marketing, nákupní chování
Tato bakalářská práce se zabývá vlivem produktového copywritingu na nákupní chování zákazníků v internetových obchodech, a to konkrétně tím, zda produktový copywriting na toto nákupní chování vliv má, nebo ne. V teoretické části práce jsou uvedená základní fakta o marketingu obecně a následně o online marketingu. Dále je zde definováno zařazení produktového copywritingu do mar-ketingové komunikace. Je zde také popisována zvolená metoda prováděného výzkumu. Cílem praktické části je odpovědět na výzkumné otázky a ověřit, zda a jaký typ produkto-vého copywritingu má vliv na nákupní chování zákazníků. Na základě těchto zjištění budou navrhnuty případné změny a doporučení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the influence of product copywriting on shopping behavior of customers in e-shops, specifically if product copywriting has any influence on this shopping behavior or not. In the theoretical part of the work are mentioned general facts about marketing and after-wards about online marketing. Also there is defined the placement of product copywriting into marketing communication. There is described the chosen method of performed re-search, too. The aim of the analytical part is to answer the research questions and verify, if and which type of product copywriting has the influence on shopping behavior of customers. Based on these findings possible changes or recommendations will be suggested.
Klíčová slova
marketingová komunikace, produktový copywriting, internetový obchod, online marketing, nákupní chování
1. Zpracujte rešerši dostupných tištěných i online zdrojů, které se týkají marketingové komunikace, online marketingu a marketingu obecně, a na základě nich zpracujte teoretickou část zaměřenou na marketingovou komunikaci a obecné pojetí copywritingu.
2. Definujte výzkumné otázky, metody a cíle práce.
3. Na základě teoretických znalostí aplikujte vědomosti do praktické části práce a proveďte krátkou analýzu zkoumaných internetových obchodů.
4. Proveďte výzkum formou strukturovaného rozhovoru a simulaci nákupu.
5. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a na jejich základě stanovte závěr a možná doporučení.
6. Zhodnoťte celkový přínos práce a zodpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupných tištěných i online zdrojů, které se týkají marketingové komunikace, online marketingu a marketingu obecně, a na základě nich zpracujte teoretickou část zaměřenou na marketingovou komunikaci a obecné pojetí copywritingu.
2. Definujte výzkumné otázky, metody a cíle práce.
3. Na základě teoretických znalostí aplikujte vědomosti do praktické části práce a proveďte krátkou analýzu zkoumaných internetových obchodů.
4. Proveďte výzkum formou strukturovaného rozhovoru a simulaci nákupu.
5. Vyhodnoťte výsledky výzkumu a na jejich základě stanovte závěr a možná doporučení.
6. Zhodnoťte celkový přínos práce a zodpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4150-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2012, 271 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4354-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 220 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. [4. vyd.]. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2013, 814 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4150-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, 2012, 271 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4354-7.
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012, 220 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4061-4.
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing. 2. vyd. V Brně: Computer Press, 2014, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7.
Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
HORŇÁK, Pavel. Reklama: teoreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, c2010, 318 s. ISBN 978-80-904273-3-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Šula):
1. Pokud si uživatelé nevšímají popisných produktových textů (viz závěry VO2), je tedy smysluplné investovat do kvalitních textů? Pokud ano, lze se vyhranit v rámci kategorií?
2. Jakým způsobem jste realizovala simulované nákupy? Můžete doložit?
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Bureš):
1. Může podle vás současný trend tzv. zážitkového nakupování online (např. Bonami.cz) ovlivnit do budoucna podobu popisků u klasických online prodejců? Tj. zda čistě produktový popis bude nahrazen emocemi?
2. Jak jde podle vás zefektivnit příprava produktových popisků?
3. Jak je podle vás možné zabránit "vykrádání" produktových popisků konkurencí?