Bakalářská práce se zabývá vztahem středoškolské mládeže k poslechu rádia a reklamních rozhlasových spotů. Teoretická část se podrobně věnuje teorii rozhlasu, jeho zařazení v rámci integrované marketingové komunikace a důležitým parametrům reklamních roz-hlasových spotů (délka, obsah, forma, atp.).
Účelem práce je určit vývoj percepce rozhlasových reklamních spotů u středoškolské mládeže za poslední dva roky pomocí komparativní metody. Srovnány jsou údaje dotazníkového šetření roku 2013 s hodnotami roku 2015. Na základě tohoto vývoje předkládá autor návrh podoby efektivního rozhlasového reklamního spotu, který cílí na mladé publikum.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis after to a high school students´perception of radio and radio adverti-sing. In the theoretical part, the topics such as theory of radio, its place withing integrated marketing communication or important attributes of advertising in radio are described.
For purpose of the definition of development of perception radio advertising in last two years, there is used a comparative method. Author compares numbers of quantitative re-search 2013 and 2015. Based on this comparison, author recommends a form of perfect radio advertising which targets to young audience.
Marketing, marketing communication, communication mix, radio, radio advertising campaign spot, audience, communication, perception, advertising, quantitative research methods, questionnaire, comparative method
Rozsah průvodní práce
68 s. (106 757 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vztahem středoškolské mládeže k poslechu rádia a reklamních rozhlasových spotů. Teoretická část se podrobně věnuje teorii rozhlasu, jeho zařazení v rámci integrované marketingové komunikace a důležitým parametrům reklamních roz-hlasových spotů (délka, obsah, forma, atp.).
Účelem práce je určit vývoj percepce rozhlasových reklamních spotů u středoškolské mládeže za poslední dva roky pomocí komparativní metody. Srovnány jsou údaje dotazníkového šetření roku 2013 s hodnotami roku 2015. Na základě tohoto vývoje předkládá autor návrh podoby efektivního rozhlasového reklamního spotu, který cílí na mladé publikum.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis after to a high school students´perception of radio and radio adverti-sing. In the theoretical part, the topics such as theory of radio, its place withing integrated marketing communication or important attributes of advertising in radio are described.
For purpose of the definition of development of perception radio advertising in last two years, there is used a comparative method. Author compares numbers of quantitative re-search 2013 and 2015. Based on this comparison, author recommends a form of perfect radio advertising which targets to young audience.
Marketing, marketing communication, communication mix, radio, radio advertising campaign spot, audience, communication, perception, advertising, quantitative research methods, questionnaire, comparative method
Zásady pro vypracování
1. Na základě literární pramenů charakterizujte základní principy teorie a praxe rozhlasové reklamy a specifikujte postavení rozhlasu v systému marketingových komunikací, specifikujte cílovou skupinu, na kterou bude směřovat dotazníkové šetření.
2. Definujte cíl práce, vypracujte teoretická východiska pro realizaci dotazníkového šetření k dané cílové skupině a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte realizaci dotazníkového šetření vedoucí ke zjištění poslechovosti rozhlasu u stanovené cílové skupiny. Zaměřte pozornost k poslechovosti rozhlasových reklamních spotů směrem k jejich efektivitě působení na současnou středoškolskou mládež.
4. Proveďte konfrontaci výsledků se závěry již realizovaného šetření směřujícího k dané cílové skupině.
5. Na základě výsledků šetření ověřte platnost výzkumných otázek, případně doplňte návrhy pro zefektivnění současného stavu.
Zásady pro vypracování
1. Na základě literární pramenů charakterizujte základní principy teorie a praxe rozhlasové reklamy a specifikujte postavení rozhlasu v systému marketingových komunikací, specifikujte cílovou skupinu, na kterou bude směřovat dotazníkové šetření.
2. Definujte cíl práce, vypracujte teoretická východiska pro realizaci dotazníkového šetření k dané cílové skupině a stanovte výzkumné otázky.
3. Proveďte realizaci dotazníkového šetření vedoucí ke zjištění poslechovosti rozhlasu u stanovené cílové skupiny. Zaměřte pozornost k poslechovosti rozhlasových reklamních spotů směrem k jejich efektivitě působení na současnou středoškolskou mládež.
4. Proveďte konfrontaci výsledků se závěry již realizovaného šetření směřujícího k dané cílové skupině.
5. Na základě výsledků šetření ověřte platnost výzkumných otázek, případně doplňte návrhy pro zefektivnění současného stavu.
Seznam doporučené literatury
DeFLEUR, Melvin L., BALLOVÁ - ROKEACHOVÁ, SANDRA J. (1996) Teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum. 363 s. , ISBN 80-7184-09-8
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-59-0.
JEŠUTOVÁ, Eva. Od mikrofonu k posluchačům: z osmi desetiletí českého rozhlasu. Vyd. 1. Praha: Český rozhlas, 2003, 667 s. ISBN 80-867-6200-9.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2007. Média a společnost: Stručný návod do studia médií a mediální komunikace. 2. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-287-4.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama. Praha: Grada, 2007, 324 s. ISBN 80-247-2001-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
DeFLEUR, Melvin L., BALLOVÁ - ROKEACHOVÁ, SANDRA J. (1996) Teorie masové komunikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum. 363 s. , ISBN 80-7184-09-8
GÖTTLICHOVÁ, Marcela. Rozhlasová reklama a její recipienti. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBum, 2014. ISBN 978-80-87500-59-0.
JEŠUTOVÁ, Eva. Od mikrofonu k posluchačům: z osmi desetiletí českého rozhlasu. Vyd. 1. Praha: Český rozhlas, 2003, 667 s. ISBN 80-867-6200-9.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ, 2007. Média a společnost: Stručný návod do studia médií a mediální komunikace. 2. Praha : Portál. ISBN 978-80-7367-287-4.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum: 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Reklama. Praha: Grada, 2007, 324 s. ISBN 80-247-2001-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
1 DVD-R
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Boušková):
1. Proč vás zaskočilo, že respondenti poslouchají klasické rádio, když 69% jich uvedlo, že poslouchají v autě - tedy na autorádiu?
2. Jaký je váš názor na zesilování zvuku reklamy oproti intenzitě programu?
3. Uvažoval jste při řešení otázky vnímání mužského a ženského hlasu také v TV hojně užívané mužské hlasy pro "ženské produkty" a ženské hlasy pro "mužské produkty"?