Tato bakalářská práce je zaměřena na motiv strachu a jeho využití v sociální reklamě. V teoretické části je popsána sociální reklama,její historie, principy a cíle. Dále se tato část zabývá také lidskými emocemi a jejich využívání v této oblasti reklamy. Samostatná kapitola je věnována apelu strachu, po němž je čtenář uveden do problematiky alkoholu, bezpečnosti silničního provozu a kouření. Praktická část práce je založena na realizovaném výzkumu, jeho průběhu včetně všech zjištění a doporučení. Věnuje se funkčním prvkům a principům využívání apelu strachu v sociální reklamě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the theme of fear and its use in social advertising. In the theoretical part it describes social advertising, its history, principles and goals. It also deals with human emotions and their use in the field of advertising. A separate chapter is focused on the fear appeal, after which the reader is introduced to the problems of alcohol, road safety and smoking. Practical part is based on the amount of research, including all findings and recommendations. It describes an elements and principles of the use of fear appeal in social advertising.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, emoce, alkohol, bezpečnost silničního provozu, kouření, motiv strachu, apel.
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, emotions, alcohol, road safety, smoking, fear motive, appeal.
Rozsah průvodní práce
63
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na motiv strachu a jeho využití v sociální reklamě. V teoretické části je popsána sociální reklama,její historie, principy a cíle. Dále se tato část zabývá také lidskými emocemi a jejich využívání v této oblasti reklamy. Samostatná kapitola je věnována apelu strachu, po němž je čtenář uveden do problematiky alkoholu, bezpečnosti silničního provozu a kouření. Praktická část práce je založena na realizovaném výzkumu, jeho průběhu včetně všech zjištění a doporučení. Věnuje se funkčním prvkům a principům využívání apelu strachu v sociální reklamě.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on the theme of fear and its use in social advertising. In the theoretical part it describes social advertising, its history, principles and goals. It also deals with human emotions and their use in the field of advertising. A separate chapter is focused on the fear appeal, after which the reader is introduced to the problems of alcohol, road safety and smoking. Practical part is based on the amount of research, including all findings and recommendations. It describes an elements and principles of the use of fear appeal in social advertising.
Klíčová slova
sociální marketing, sociální reklama, emoce, alkohol, bezpečnost silničního provozu, kouření, motiv strachu, apel.
Klíčová slova v angličtině
social marketing, social advertising, emotions, alcohol, road safety, smoking, fear motive, appeal.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma motiv strachu v sociální reklamě a zpracujte teoretické poznatky.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění názorů na sociální kampaně využívající motiv strachu.
4. Zhodnoťte poznatky práce a navrhněte možné doporučení, jak pracovat s touto tématikou.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte literární rešerši na téma motiv strachu v sociální reklamě a zpracujte teoretické poznatky.
2. Definujte cíl, metody a výzkumnou otázku práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum zaměřený na zjištění názorů na sociální kampaně využívající motiv strachu.
4. Zhodnoťte poznatky práce a navrhněte možné doporučení, jak pracovat s touto tématikou.
Seznam doporučené literatury
HUBINKOVÁ, Zuzana, 2008. Psychologie a sociologie ekonomického chování. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 978-80-2471-1593-3.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 602 s. ISBN 80-716-9997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2007. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Seznam doporučené literatury
HUBINKOVÁ, Zuzana, 2008. Psychologie a sociologie ekonomického chování. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 978-80-2471-1593-3.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing. 4. vyd. Praha: Grada, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
TELLIS, Gerard J., 2000. Reklama a podpora prodeje. 1. vyd. Praha: Grada, 602 s. ISBN 80-716-9997-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka, 2007. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
ZAMAZALOVÁ, Marcela, 2010. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: C.H. Beck, 499 s. ISBN 978-80-7400-115-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách. Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
- Autor by měl vysvětlit jeho metodologii k vystavení bibliografie.
- Uvažoval autor i o jiném výzkumném přístupu?
Student zodpověděl otázku zcela.
Vedoucí práce pokládá jednu otázku: Proč jste si pro výzkum vybral právě problematiku alkoholu, bezpečnosti silničního provozu a kouření?
Student zodpověděl otázku zcela. doc. Šramová položila otázku: focus group je jaký druh výzkumu? Student zodpověděl otázku správně