Bakalářská práce poukazuje na hlavní vlivy, které ovlivňují sociálně patologické jevy u mládeže. Jsou zde zmiňována ta prostředí, která se nejvíce podílí na formování dětí a mládeže při jejich vývoji. Především je to rodina a škola. Dále je zde představena mediace. - komunikační metoda řešení konfliktů za účasti třetí neutrální osoby - mediátora, jako jedna z možných metod prevence před kriminalitou mládeže.
Praktická část je věnována výzkumu týkající se zjištění názorů mládeže na řešení konfliktů ve škole, vědomostí mládeže o mediaci a názorů na spolupráci školy s rodiči.
Anotace v angličtině
Bachelor essay makes reference to the main factors which influence the social - pathologic phenomenons at youth. The milieu which participates most in forming children and yiuth in thein progres sis mentioned here. First of all it is a family and schoul. Further is a meditation introduced here - a communication Metod of solution to conflicts witch participation of the third neutral person-mediator as one of the possible methods of prevention of youth kriminality.
Practical part is dedicated to research with begard to find out the koncern of youth for solution to conflict at schoul,kniwledge of youth about mediation and their opinions about cooperation schoul with patente.
Bakalářská práce poukazuje na hlavní vlivy, které ovlivňují sociálně patologické jevy u mládeže. Jsou zde zmiňována ta prostředí, která se nejvíce podílí na formování dětí a mládeže při jejich vývoji. Především je to rodina a škola. Dále je zde představena mediace. - komunikační metoda řešení konfliktů za účasti třetí neutrální osoby - mediátora, jako jedna z možných metod prevence před kriminalitou mládeže.
Praktická část je věnována výzkumu týkající se zjištění názorů mládeže na řešení konfliktů ve škole, vědomostí mládeže o mediaci a názorů na spolupráci školy s rodiči.
Anotace v angličtině
Bachelor essay makes reference to the main factors which influence the social - pathologic phenomenons at youth. The milieu which participates most in forming children and yiuth in thein progres sis mentioned here. First of all it is a family and schoul. Further is a meditation introduced here - a communication Metod of solution to conflicts witch participation of the third neutral person-mediator as one of the possible methods of prevention of youth kriminality.
Practical part is dedicated to research with begard to find out the koncern of youth for solution to conflict at schoul,kniwledge of youth about mediation and their opinions about cooperation schoul with patente.
Zpracování teoretické studie - mediace - učinný způsob řešení konfliktů
Zpracování praktické části - dotazník
Zpracování výsledků a závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické studie - mediace - učinný způsob řešení konfliktů
Zpracování praktické části - dotazník
Zpracování výsledků a závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003
MATOUŠEK, O., MATULOVÁ, A.,KOPOLDOVÁ, B.,CHALUPOVÁ, J., HALÍK, J. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha :Portál, 1998
PLAMÍNEK, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha: Argos, 1994
HOLÁ, L. Mediace
SVOBODA, I. Úvod do studia mediace a probace. Univerzita T.B. ve Zlíně UTB.Zlín: Akademia centrum, 2005
Seznam doporučené literatury
MATOUŠEK, O. a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2003
MATOUŠEK, O., MATULOVÁ, A.,KOPOLDOVÁ, B.,CHALUPOVÁ, J., HALÍK, J. Práce s rizikovou mládeží. Praha: Portál, 1996
MATOUŠEK, O., KROFTOVÁ, A. Mládež a delikvence. Praha :Portál, 1998
PLAMÍNEK, J. Řešení konfliktů a umění rozhodovat. Praha: Argos, 1994
HOLÁ, L. Mediace
SVOBODA, I. Úvod do studia mediace a probace. Univerzita T.B. ve Zlíně UTB.Zlín: Akademia centrum, 2005