Tato bakalářská práce se zabývá klíčovým prvkem marketingového procesu, což je tvorba komunikační strategie, která je aplikovaná na regionální kamenictví. Má za cíl rozvoj a získávání nových zákazníků. Práce obsahuje seznámení s teorií o malém podnikání a marketingových komunikacích, dále se teoreticky zabývá novými možnostmi rozvoje v podniku. Prakticky jsou vypracovány situační analýzy, pomocí kterých je navrhnuta nová komunikace. Práce obsahuje také tržní experiment, jehož cílem je rozšíření pole působnosti kamenictví a získávání nových klientů. Práce by měla sloužit jako hlavní podklad při rozvoji kamenictví Rejda.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the key element of the marketing process, namely the creation of a communication strategy that is applied to the regional stonemasonry. It aims at developing and acquiring new customers. The thesis also includes introduction to the theory of small business and marketing communications. Moreover, in theory it focuses on new oppor-tunities to develop the enterprise. In practice, it developes situation analyses, by means of which a new communication is suggested. The thesis also includes a market experiment, which aims to extend the stomemasonry sphere of activity and draw new clients. The study should also serve as a main source for further development of Rejda stonemasonry.
Tato bakalářská práce se zabývá klíčovým prvkem marketingového procesu, což je tvorba komunikační strategie, která je aplikovaná na regionální kamenictví. Má za cíl rozvoj a získávání nových zákazníků. Práce obsahuje seznámení s teorií o malém podnikání a marketingových komunikacích, dále se teoreticky zabývá novými možnostmi rozvoje v podniku. Prakticky jsou vypracovány situační analýzy, pomocí kterých je navrhnuta nová komunikace. Práce obsahuje také tržní experiment, jehož cílem je rozšíření pole působnosti kamenictví a získávání nových klientů. Práce by měla sloužit jako hlavní podklad při rozvoji kamenictví Rejda.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the key element of the marketing process, namely the creation of a communication strategy that is applied to the regional stonemasonry. It aims at developing and acquiring new customers. The thesis also includes introduction to the theory of small business and marketing communications. Moreover, in theory it focuses on new oppor-tunities to develop the enterprise. In practice, it developes situation analyses, by means of which a new communication is suggested. The thesis also includes a market experiment, which aims to extend the stomemasonry sphere of activity and draw new clients. The study should also serve as a main source for further development of Rejda stonemasonry.
1. Zpracujte teoretické poznatky o marketingové komunikaci malých podniků a možnostech jejich měření či analýzy.
2. Vytyčte cíle práce a metodologický postup práce, formulujte výzkumné otázky.
3. Proveďte srovnávací analýzy marketingových komunikací (s teoretickými východisky) a realizujte kvalitativní tržní experiment vztahující se k získání obchodních partnerů do budoucna. Vyhodnoťte obě analýzy.
4. Z výsledků vyvoďte závěry a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické poznatky o marketingové komunikaci malých podniků a možnostech jejich měření či analýzy.
2. Vytyčte cíle práce a metodologický postup práce, formulujte výzkumné otázky.
3. Proveďte srovnávací analýzy marketingových komunikací (s teoretickými východisky) a realizujte kvalitativní tržní experiment vztahující se k získání obchodních partnerů do budoucna. Vyhodnoťte obě analýzy.
4. Z výsledků vyvoďte závěry a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ZEMÁNEK, Pavel, KONEČNÝ, Jiří, 2012. Malé a střední podnikání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati. ISBN 978-80-7454-114-8.
KAŠÍK, Milan, HAVLÍČEK, Karel, 2009. Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. ISBN 978-80-7408-022-7
WHEELER, Alina, 2009. Designing brand identity. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. ISBN 978-0-470-40142-2.
KOTLER, Philip & KOTLER, Milton, 2013. 8 strategií růstu: Jak ovládnout trh. Praha: Albatros média. ISBN 978-80-265-0076-6
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2008. Strategický marketing. Praha: Grada publishing. ISBN 978-80-247-2690-8
Seznam doporučené literatury
ZEMÁNEK, Pavel, KONEČNÝ, Jiří, 2012. Malé a střední podnikání. Zlín: Univerzita Tomáše Bati. ISBN 978-80-7454-114-8.
KAŠÍK, Milan, HAVLÍČEK, Karel, 2009. Marketing při utváření podnikové strategie. Praha: Vysoká škola finanční a správní, o.p.s. ISBN 978-80-7408-022-7
WHEELER, Alina, 2009. Designing brand identity. Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc. ISBN 978-0-470-40142-2.
KOTLER, Philip & KOTLER, Milton, 2013. 8 strategií růstu: Jak ovládnout trh. Praha: Albatros média. ISBN 978-80-265-0076-6
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar, 2008. Strategický marketing. Praha: Grada publishing. ISBN 978-80-247-2690-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Osoba pana Rejdy působí podle vašeho popisu jako "renesanční člověk". Bylo by možné využít konkrétně jeho jméno a osobu pro marketingové účely?
2. Provedený tržní experiment byl velmi detailně připraven i precizně zpracován. Jaká byla v této oblasti spolupráce s panem Rejdou?
3. Domníváte se, že při snaze zopakovat tento experiment i u jiného podnikatele, by bylo dosaženo podobně uspokojivého cíle, nebo hrají proměnné faktory tak zásadní roli, že tento experiment ve své podstatě nelze aplikovat na podnikatele z jiného oboru a v jiné aktuální tržní situaci?
Studentka reagovala na položené otázky. I přes tento fakt se komise dohodla, že práci bude hodnotit celkovým B-velmi dobře.