Teoretická část práce Vliv sexistických motivů v reklamě na její vnímání spotřebitelem se věnuje pojmům jako je reklama obecně, reklama venkovní a internetová, charakteristice pojmů sexismus a gender, jejich výskytu v reklamě a také účinnosti těchto motivů. Dále se zabývá historií a fungováním oční kamery, jejími různými typy a možnostmi využití.
Praktická část představuje výsledky výzkumu realizovaného měřením reakce na statické reklamy oční kamerou v kombinaci s hloubkovými rozhovory. Cílem praktické části je vyhodnocení výsledků měření, vyvození závěrů a doporučení týkajících se efektivity využití sexistických motivů v reklamě.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis The influence of sexist motives in advertising on its consumer perception is devoted to terms such as advertising in general, outdoor and online advertising, the characteristics of sexism and gender, their appearance in advertising and the effectiveness of these motives. It also deals with the history and the way eye tracker works, it briefly introduces various types of eye trackers and possibilities that come with using one.
The practical part presents results of a research conducted by measuring the response to a static advertising by an eye tracker in combination with interviews. The aim of the practical part is to evaluate the results and come to conclusion and recommendations regarding the effectiveness of the use of sexist motives in advertising.
Teoretická část práce Vliv sexistických motivů v reklamě na její vnímání spotřebitelem se věnuje pojmům jako je reklama obecně, reklama venkovní a internetová, charakteristice pojmů sexismus a gender, jejich výskytu v reklamě a také účinnosti těchto motivů. Dále se zabývá historií a fungováním oční kamery, jejími různými typy a možnostmi využití.
Praktická část představuje výsledky výzkumu realizovaného měřením reakce na statické reklamy oční kamerou v kombinaci s hloubkovými rozhovory. Cílem praktické části je vyhodnocení výsledků měření, vyvození závěrů a doporučení týkajících se efektivity využití sexistických motivů v reklamě.
Anotace v angličtině
The theoretical part of the bachelor thesis The influence of sexist motives in advertising on its consumer perception is devoted to terms such as advertising in general, outdoor and online advertising, the characteristics of sexism and gender, their appearance in advertising and the effectiveness of these motives. It also deals with the history and the way eye tracker works, it briefly introduces various types of eye trackers and possibilities that come with using one.
The practical part presents results of a research conducted by measuring the response to a static advertising by an eye tracker in combination with interviews. The aim of the practical part is to evaluate the results and come to conclusion and recommendations regarding the effectiveness of the use of sexist motives in advertising.
1. Zpracujte rešerši dostupných tištěných i online zdrojů vztahujících se k reklamě, genderu a sexismu v reklamě, eye trackingu (oční kameře).
2. Stanovte cíl práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. Na základě teoretických znalostí aplikujte vědomosti do praktické části práce a analyzujte vnímání sexistických motivů v reklamě zástupci vybrané cílové skupiny metodou eye trackingu a individuálních rozhovorů.
4. Vyhodnoťte provedené analýzy ve vztahu k hypotéze a navrhněte zlepšení pro konkrétní kampaně.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši dostupných tištěných i online zdrojů vztahujících se k reklamě, genderu a sexismu v reklamě, eye trackingu (oční kameře).
2. Stanovte cíl práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. Na základě teoretických znalostí aplikujte vědomosti do praktické části práce a analyzujte vnímání sexistických motivů v reklamě zástupci vybrané cílové skupiny metodou eye trackingu a individuálních rozhovorů.
4. Vyhodnoťte provedené analýzy ve vztahu k hypotéze a navrhněte zlepšení pro konkrétní kampaně.
Seznam doporučené literatury
DUCHOWSKI, Andrew T. 2003, Eye tracking methodology: theory and practice. New York: Springer, xvii, 251 s. ISBN 18-523-3666-8.
HAVELKOVÁ, Barbara. 2013, Jak na sexistickou reklamu: manuál pro posuzování sexistické reklamy. Editor Iva Baslarová, Dita Jahodová. Brno: Nesehnutí, 55 s., viii s. obr. příl. ISBN 978-808-7110-263.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012, Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, , 271 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4354-7.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka. 2010, Sex v reklamě. Vyd. 1. Editor Radim Bačuvčík. Liberec: Bor, 158 s. Jazyky a texty. ISBN 978-808-6807-881.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012, Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
DUCHOWSKI, Andrew T. 2003, Eye tracking methodology: theory and practice. New York: Springer, xvii, 251 s. ISBN 18-523-3666-8.
HAVELKOVÁ, Barbara. 2013, Jak na sexistickou reklamu: manuál pro posuzování sexistické reklamy. Editor Iva Baslarová, Dita Jahodová. Brno: Nesehnutí, 55 s., viii s. obr. příl. ISBN 978-808-7110-263.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. 2012, Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Překlad Tomáš Juppa, Martin Machek. Praha: Grada, , 271 s. Marketing (Grada). ISBN 978-80-247-4354-7.
NEJEZCHLEBOVÁ, Lenka. 2010, Sex v reklamě. Vyd. 1. Editor Radim Bačuvčík. Liberec: Bor, 158 s. Jazyky a texty. ISBN 978-808-6807-881.
VYSEKALOVÁ, Jitka. 2012, Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Jaká kritéria byla zvolena pro výběr zkoumaných vzorků sexistických reklam?
2. Mohlo mít pořadí uvedených reklam vliv na reakce respondentů?
3. Do jaké míry mohlo složení respondentů ovlivňovat jejich ochotu k případnému nákupu?
Studentka se snažila odpovědět na všechny položené otázky.
Otázka vedoucího práce:
Jaká kritéria sexismu byla ve vybraných kampaních splněna a která jsou vnímána spotřebiteli nejintenzivněji?
Studentka odpověděla na položenou otázku.
Celkově se státní komise shodla na výsledné známce z obhajoby bakalářské práce B-velmi dobře.