Bakalářská práce pojednává o působení marketingu v hokejové sféře. V teoretické části jsou zmíněny a popsány jednotlivé marketingové nástroje ve sportovním odvětví, se zaměřením na lední hokej. Konkrétně od marketingového mixu po online komunikaci. Praktická část je zaměřená na představení hokejového klubu HC Vítkovice Steel od jeho historie po současnost. Dále jsou představeny marketingové aktivity klubu včetně online komunikace. Závěrem práce je pak analýza dotazníkového šetření s následným doporučením návrhů, které mohou přispět ke zlepšení komunikace klubu s fanoušky.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the influence of marketing in the ice hockey sphere. The theoretic part mentions and describes diverse marketing tools in the sport area and ice hockey in particular. Specifically the marketing mix and the online communication. The practical part introduces the ice hockey club HC Vítkovice Steel from its history to the present time. I am going to desrcibe the marketing activities of the club, mostly focusing on the online communication. This thesis ends with the analyses of a questionary research that hae been made followed by recommendation of ways of marketing that would contribute to a significant improvement of the communication between the club and its fans.
Klíčová slova
sport, lední hokej, marketingový mix, online komunikace, HC Vítkovice Steel
Klíčová slova v angličtině
sport, ice hockey, marketing mix, online communiaction, HC Vítkovice Steel
Rozsah průvodní práce
57 s. (87 062 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o působení marketingu v hokejové sféře. V teoretické části jsou zmíněny a popsány jednotlivé marketingové nástroje ve sportovním odvětví, se zaměřením na lední hokej. Konkrétně od marketingového mixu po online komunikaci. Praktická část je zaměřená na představení hokejového klubu HC Vítkovice Steel od jeho historie po současnost. Dále jsou představeny marketingové aktivity klubu včetně online komunikace. Závěrem práce je pak analýza dotazníkového šetření s následným doporučením návrhů, které mohou přispět ke zlepšení komunikace klubu s fanoušky.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the influence of marketing in the ice hockey sphere. The theoretic part mentions and describes diverse marketing tools in the sport area and ice hockey in particular. Specifically the marketing mix and the online communication. The practical part introduces the ice hockey club HC Vítkovice Steel from its history to the present time. I am going to desrcibe the marketing activities of the club, mostly focusing on the online communication. This thesis ends with the analyses of a questionary research that hae been made followed by recommendation of ways of marketing that would contribute to a significant improvement of the communication between the club and its fans.
Klíčová slova
sport, lední hokej, marketingový mix, online komunikace, HC Vítkovice Steel
Klíčová slova v angličtině
sport, ice hockey, marketing mix, online communiaction, HC Vítkovice Steel
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska ke specifikům marketingových komunikací sportovních klubů a možnostem jejich měření. Pozornost věnujte zvláště online komunikaci.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Z dostupných sekundárních zdrojů dat a na základě primárního šetření u fanoušků analyzujte dosavadní marketingovou komunikaci klubu (s důrazem na online) a spokojenost s ní.
5. Formulujte závěry a doporučení pro zefektivnění komunikace.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska ke specifikům marketingových komunikací sportovních klubů a možnostem jejich měření. Pozornost věnujte zvláště online komunikaci.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Z dostupných sekundárních zdrojů dat a na základě primárního šetření u fanoušků analyzujte dosavadní marketingovou komunikaci klubu (s důrazem na online) a spokojenost s ní.
5. Formulujte závěry a doporučení pro zefektivnění komunikace.
Seznam doporučené literatury
DAŇHELOVÁ, Šárka.2005. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 72 s. ISBN 80-210-3901-9
FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0
JANOUCH, Viktor. 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 802470966x
Seznam doporučené literatury
DAŇHELOVÁ, Šárka.2005. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 72 s. ISBN 80-210-3901-9
FORET, Miroslav. 2011. Marketingová komunikace. 3., aktualiz. vyd. Brno: Computer Press, 486 s. ISBN 978-80-251-3432-0
JANOUCH, Viktor. 2014. Internetový marketing. 2. vyd. Brno: Computer Press, 376 s. ISBN 978-80-251-4311-7
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. 2013. Marketing management. [4. vyd.]. Praha: Grada, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5
KOZEL, Roman. 2006. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 277 s. ISBN 802470966x
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státní závěrečné zkoušce.
Studentka představila státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V teoretické části uvádíte komunikační mix (dle Čáslavové, 2009) upravený pro potřeby sportovní organizace - jeho obsahem je Corporate Identity, osobní prodej, podpora prodeje a práce s veřejností. Proč zde podle vašeho názoru chybí další části "tradičního" komunikačního mixu?
2. Z jakého zdroje jste použila tvrzení, že byl internet vynalezen v roce 1990? (str. 23)
3. Z metodologického popisu vyplývá, že jste oslovila více než 3 000 respondentů, ale výzkumný vzorek činilo (pouze) 96 vyplněných dotazníků. Čím si tento stav vysvětlujete? Bylo podle vašeho názoru oslovování a motivování respondentů efektivní?
Studentka se snažila odpovědět na položené otázky.