Teoretická část bakalářské práce krátce představuje historii fotbalu a obsahuje rešerši odborné literatury, zabývající se marketingovými komunikacemi sportovního klubu a jejími specifiky. Dále vymezuje metody analýzy a seznamuje s metodikou práce a jejími výzkumnými otázkami.
V praktické části je představen zkoumaný klub SK Sigma Olomouc, dále je provedena analýza komunikace tohoto klubu s fanoušky a její porovnání s nejbližším regionálním konkurentem, 1. FC Slovácko. Za pomoci dotazníkového šetření mezi fanoušky SK Sigma Olomouc je zjištěna efektivita této komunikace.
Anotace v angličtině
Theoretical part of bachelors thesis shortly introduces history of football and contains research of specialized literature, focused on marketinh communications of football club and its specifics. Furthermore it defines methods of analysis and familiarizes with methodics of the thesis and its research questions.
In practical part, football club SK Sigma Olomouc is introduced, furthermore it contains analysis of communacation of this club with its fans and its comparation with closest regional riva, 1. FC Slovácko. With hel of a questionnaire among fans of SK Sigma Olomouc is found effectiveness of this communication.
Klíčová slova
sportovní marketing, SK Sigma Olomouc, marketingová komunikace, fanoušci
Klíčová slova v angličtině
sports marketing, SK Sigma Olomouc, marketing communication, fans
Rozsah průvodní práce
64 s. (82 385 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část bakalářské práce krátce představuje historii fotbalu a obsahuje rešerši odborné literatury, zabývající se marketingovými komunikacemi sportovního klubu a jejími specifiky. Dále vymezuje metody analýzy a seznamuje s metodikou práce a jejími výzkumnými otázkami.
V praktické části je představen zkoumaný klub SK Sigma Olomouc, dále je provedena analýza komunikace tohoto klubu s fanoušky a její porovnání s nejbližším regionálním konkurentem, 1. FC Slovácko. Za pomoci dotazníkového šetření mezi fanoušky SK Sigma Olomouc je zjištěna efektivita této komunikace.
Anotace v angličtině
Theoretical part of bachelors thesis shortly introduces history of football and contains research of specialized literature, focused on marketinh communications of football club and its specifics. Furthermore it defines methods of analysis and familiarizes with methodics of the thesis and its research questions.
In practical part, football club SK Sigma Olomouc is introduced, furthermore it contains analysis of communacation of this club with its fans and its comparation with closest regional riva, 1. FC Slovácko. With hel of a questionnaire among fans of SK Sigma Olomouc is found effectiveness of this communication.
Klíčová slova
sportovní marketing, SK Sigma Olomouc, marketingová komunikace, fanoušci
Klíčová slova v angličtině
sports marketing, SK Sigma Olomouc, marketing communication, fans
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Představte analyzované fotbalové kluby.
4. Realizujte komparativní analýzu na základě stanovených kritérií.
5. Realizujte dotazníkové šetření.
6. Vymezte závěry ze zjištěných dat.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu.
2. Stanovte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Představte analyzované fotbalové kluby.
4. Realizujte komparativní analýzu na základě stanovených kritérií.
5. Realizujte dotazníkové šetření.
6. Vymezte závěry ze zjištěných dat.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9. (80-210-3901-9).
DURDOVÁ, Irena. Základní aspekty sportovního marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2005, 84 s. ISBN 80-248-0827-7.
BARKER, Melissa S. Social media marketing: a strategic approach. Mason, OH: South-Western Cengage Learning, 2013, xv, 380 s. ISBN 978-0-538-48087-1.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 3rd ed. London: Kogan Page, c2014, xx, 409 s. ISBN 978-0-7494-7102-6.
BEECH, John G a Simon CHADWICK. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
Seznam doporučené literatury
DVOŘÁKOVÁ, Šárka. Sportovní marketing. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 72 s. ISBN 80-210-3901-9. (80-210-3901-9).
DURDOVÁ, Irena. Základní aspekty sportovního marketingu. 1. vyd. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2005, 84 s. ISBN 80-248-0827-7.
BARKER, Melissa S. Social media marketing: a strategic approach. Mason, OH: South-Western Cengage Learning, 2013, xv, 380 s. ISBN 978-0-538-48087-1.
RYAN, Damian. Understanding digital marketing: marketing strategies for engaging the digital generation. 3rd ed. London: Kogan Page, c2014, xx, 409 s. ISBN 978-0-7494-7102-6.
BEECH, John G a Simon CHADWICK. The marketing of sport. Harlow: Prentice Hall/Financial Times, 2007, xxxv, 555 s. ISBN 978-0-273-68826-6.
KARLÍČEK, Miroslav a Petr KRÁL. Marketingová komunikace: jak komunikovat na našem trhu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 213 s. ISBN 978-80-247-3541-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 802470966x.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Původ práce
Uznána z jiného studia
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státní závěrečné zkoušce.
Student představil státní zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Důležitou součástí marketingových komunikací sportovních klubů je mediální partnerství. V kapitole 9, kde popisujete komunikaci dvou fotbalových klubů, o využití mediálního partnerství se nezmiňujete. Můžete doplnit, které komunikace kluby nakupují a které získávají za mediální partnerství?
2. V kapitole 10 vyhodnocujete dotazníkový průzkum mezi fanoušky SK Sigma Olomouc. Nikde neuvádíte, jak jste fanoušky oslovil, podle čeho je vybíral a případně jak se k nim dostal dotazník. Pouze zmiňujete neoficiální FB fanouškovské stránky. Můžete přiblížit, kolikrát jste to tam publikoval, případně jestli jste zkoušel i jiné kanály?
3. Ve SWOT analýze jako hrozbu pro Sigmu Olomouc uvádíte "Klesající image fotbalové ligy". Myslíte tím konkrétní ligu, kterou nyní Sigma hraje, nebo celkový trend fotbalových lig v ČR, světově?
Student odpověděl na položené otázky.