Tato práce se zabývá aktivitou, samostatností a tvořivostí ve volném čase dětí a mládeže. Hlavním cílem je poskytnout bližší pohled na strukturu a frekvenci volnočaso-vých aktivit dětí a mládeže a seznámit se s názory dětí a mládeže na trávení volného času stejně tak jako s jejich hodnocením nabídky volnočasových aktivit. Celá práce je doplněna výsledky výzkumu provedeného mezi žáky základních škol a studentů gymnázia a střed-ních odborných učilišť týkajícího se způsobů trávení volného času. Na základě tohoto vý-zkumu jsou v práci navrženy náměty, řešení a případné změny využitelné v praxi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with activity, self-activity and creativity of children and teenagers in their leisure time. The main aim of this thesis is to learn more about the structure and frequency of leisure time activities and about young people’s opinions on various ways of spending their leisure time as well as their evaluation of free-time activities offered to them by various institutions. The thesis is accompanied by the results of the reserach carried out among elementary school pupils, secondary school students and training institution stu-dents concerning various ways of spending free time. At the end of this thesis there are some suggestions, possible solutions and changes suggested by the author based on the results of the research.
activity, self-activity, creativity, leisure time, leisure time activities, children, teenagers
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá aktivitou, samostatností a tvořivostí ve volném čase dětí a mládeže. Hlavním cílem je poskytnout bližší pohled na strukturu a frekvenci volnočaso-vých aktivit dětí a mládeže a seznámit se s názory dětí a mládeže na trávení volného času stejně tak jako s jejich hodnocením nabídky volnočasových aktivit. Celá práce je doplněna výsledky výzkumu provedeného mezi žáky základních škol a studentů gymnázia a střed-ních odborných učilišť týkajícího se způsobů trávení volného času. Na základě tohoto vý-zkumu jsou v práci navrženy náměty, řešení a případné změny využitelné v praxi.
Anotace v angličtině
This thesis deals with activity, self-activity and creativity of children and teenagers in their leisure time. The main aim of this thesis is to learn more about the structure and frequency of leisure time activities and about young people’s opinions on various ways of spending their leisure time as well as their evaluation of free-time activities offered to them by various institutions. The thesis is accompanied by the results of the reserach carried out among elementary school pupils, secondary school students and training institution stu-dents concerning various ways of spending free time. At the end of this thesis there are some suggestions, possible solutions and changes suggested by the author based on the results of the research.
activity, self-activity, creativity, leisure time, leisure time activities, children, teenagers
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických základů práce - základní termíny a jejich vztahy
Zpracování možností výzkumu
Zpracování samotného výzkumu
Zpracování výsledků výskumu v podobě doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických základů práce - základní termíny a jejich vztahy
Zpracování možností výzkumu
Zpracování samotného výzkumu
Zpracování výsledků výskumu v podobě doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍLOVÁ, E. Pedagogika voľného času, sociálna pedagogika a sociálna práca. Pedagogická revue, 2001, R. 53., č.5, s. 415 - 424. ISSN 1335-1982.
MASARIKOVÁ, A., MASARIK, P. Vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Nitra: UKF PF, 2002. ISBN 80-968735-0-4.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.
Seznam doporučené literatury
KRATOCHVÍLOVÁ, E. Pedagogika voľného času, sociálna pedagogika a sociálna práca. Pedagogická revue, 2001, R. 53., č.5, s. 415 - 424. ISSN 1335-1982.
MASARIKOVÁ, A., MASARIK, P. Vybrané kapitoly z pedagogiky voľného času. Nitra: UKF PF, 2002. ISBN 80-968735-0-4.
PÁVKOVÁ, J. a kol. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-295-5.
PELIKÁN, J. Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis, 1995. ISBN 80-85498-27-8.