Tato bakalářská práce se zabývá programy pro rozvoj volného času dětí a mládeže v městské části Praha 12.
Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje poznatky získané z literatury a je zaměřena na volný čas mládeže a na instituce pro výchovu mimo vyučování a ve volném čase. Praktická část je zaměřena na možnosti využívání volné-ho času v Praze 12 a na vyhodnocení dotazníku, který jsem předložil žákům základní školy Zárubova.
Cílem bakalářské práce bylo zjistit nabídku volnočasových aktivit v městské části Praha 12 a jak této nabídky využívají žáci základní školy Zárubova.
Annotation in English
This bachelor work deals with programs for development of free time of children and youth in Prague 12.
The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical parts contains informations gained from literature which is focused on free time of yong people and on education out of school. The practical part focused on the possibilities of free time usage in Prague 12 and on evaluating of questionair, vhich I have given to students of the elementary school Zarubova.
The aim of this bachelor work was to find out, what are the possible free time activi-ties in Prague 12 and how these possibilities are used by the students of the elementary school Zarubova
Keywords
Volný čas, výchova, děti, mládež, škola, zařízení volného času
Keywords in English
Free time, education, children, youth, school, arrnagmants of free time
Length of the covering note
50s, 3s příloh
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá programy pro rozvoj volného času dětí a mládeže v městské části Praha 12.
Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část obsahuje poznatky získané z literatury a je zaměřena na volný čas mládeže a na instituce pro výchovu mimo vyučování a ve volném čase. Praktická část je zaměřena na možnosti využívání volné-ho času v Praze 12 a na vyhodnocení dotazníku, který jsem předložil žákům základní školy Zárubova.
Cílem bakalářské práce bylo zjistit nabídku volnočasových aktivit v městské části Praha 12 a jak této nabídky využívají žáci základní školy Zárubova.
Annotation in English
This bachelor work deals with programs for development of free time of children and youth in Prague 12.
The work is divided into two parts, theoretical and practical. The theoretical parts contains informations gained from literature which is focused on free time of yong people and on education out of school. The practical part focused on the possibilities of free time usage in Prague 12 and on evaluating of questionair, vhich I have given to students of the elementary school Zarubova.
The aim of this bachelor work was to find out, what are the possible free time activi-ties in Prague 12 and how these possibilities are used by the students of the elementary school Zarubova
Keywords
Volný čas, výchova, děti, mládež, škola, zařízení volného času
Keywords in English
Free time, education, children, youth, school, arrnagmants of free time
Research Plan
Zpracování teoretické studie - základní pojmosloví: volný čas, zájmová činnost
Zpracování metodiky výzkumných aktivit BP
Zpracování současného stavu programů
Aplikace výzkumných aktivit do praxe
Zpracování výsledků výzkumné části formou doporučení pro praxi
Research Plan
Zpracování teoretické studie - základní pojmosloví: volný čas, zájmová činnost
Zpracování metodiky výzkumných aktivit BP
Zpracování současného stavu programů
Aplikace výzkumných aktivit do praxe
Zpracování výsledků výzkumné části formou doporučení pro praxi
Recommended resources
FALTÝSKOVÁ, J. Koncepce výchovy ve volném čase. In Němec et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
FINK, E. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
FRIČ, P. a kol., Strategie rozvoje neziskového sektoru. Praha: Fórum dárců, 1999.
KRAUS, B. a kol. ČLOVĚK -PROSTŘEDÍ -VÝCHOVA, k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KROČKOVÁ, Š. K problematike výchovných cieľov a formovania správania sa žiakov. In Petlák, E. et al. Škola a súčasnosť. Nitra: UKF PF, 2001. ISBN 80-8050-468-7.
Recommended resources
FALTÝSKOVÁ, J. Koncepce výchovy ve volném čase. In Němec et al. Kapitoly ze sociální pedagogiky a pedagogiky volného času. Brno: Paido, 2002.
FINK, E. Hra jako symbol světa. Praha: Český spisovatel, 1993. ISBN 80-202-0410-5.
FRIČ, P. a kol., Strategie rozvoje neziskového sektoru. Praha: Fórum dárců, 1999.
KRAUS, B. a kol. ČLOVĚK -PROSTŘEDÍ -VÝCHOVA, k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
KROČKOVÁ, Š. K problematike výchovných cieľov a formovania správania sa žiakov. In Petlák, E. et al. Škola a súčasnosť. Nitra: UKF PF, 2001. ISBN 80-8050-468-7.