Práce pojednává o základních pojmech, které souvisejí s digitálním videem. Dále se zaměřuje především na využití netradičních způsobů pro úpravu videa, kterými jsou slow motin, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing a warping. Součástí této práce je také vysvětlení pojmů multimediální kontejner, kodek, akční a statické video. Bakalářská práce obsahuje teoretickou část, která se zabývá bližším popsáním zmiňovaných pojmů. V praktické části se snaží jednotlivé způsoby pro úpravu videa názorně předvést na sadě vytvořených vzorových videích. Tato práce si klade za cíl také analyzovat a srovnat parametry získaných při převodech akčního a statického videa do různých formátů, multimediálních kontejnerů a kodeků.
Anotace v angličtině
Work deal with the basic concepts related to digital video. Work is focuses primarily on the use of unconventional methods for video editing which are slow motion, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing and warping. There is also explain the concepts of multimedia container, codec, dynamic and static video. Bachelor thesis contains a theoretical part, which is closer describing all this terms. In the practical part are this methods for video editing illustrated on the created videos. Analysis and comparison of parameters is performed in the transfer action and static video to various types of formats, multimedia containers and codecs.
Klíčová slova
slow motion, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing, warping, multimediální kontejner, kodek, akční video, statické video
Klíčová slova v angličtině
slow motion, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing, warping, multimedia container, codec, dynamic video, static video
Rozsah průvodní práce
50 s. (51 908)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o základních pojmech, které souvisejí s digitálním videem. Dále se zaměřuje především na využití netradičních způsobů pro úpravu videa, kterými jsou slow motin, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing a warping. Součástí této práce je také vysvětlení pojmů multimediální kontejner, kodek, akční a statické video. Bakalářská práce obsahuje teoretickou část, která se zabývá bližším popsáním zmiňovaných pojmů. V praktické části se snaží jednotlivé způsoby pro úpravu videa názorně předvést na sadě vytvořených vzorových videích. Tato práce si klade za cíl také analyzovat a srovnat parametry získaných při převodech akčního a statického videa do různých formátů, multimediálních kontejnerů a kodeků.
Anotace v angličtině
Work deal with the basic concepts related to digital video. Work is focuses primarily on the use of unconventional methods for video editing which are slow motion, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing and warping. There is also explain the concepts of multimedia container, codec, dynamic and static video. Bachelor thesis contains a theoretical part, which is closer describing all this terms. In the practical part are this methods for video editing illustrated on the created videos. Analysis and comparison of parameters is performed in the transfer action and static video to various types of formats, multimedia containers and codecs.
Klíčová slova
slow motion, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing, warping, multimediální kontejner, kodek, akční video, statické video
Klíčová slova v angličtině
slow motion, stop motion, reverse motion, fast motion, morphing, warping, multimedia container, codec, dynamic video, static video
Zásady pro vypracování
Popište netradiční způsoby tvorby videa. (fast motion, stop motion, atd.)
Pro každý způsob tvorby videa vytvořte několik vzorových videí, která daný způsob znázorňují a vysvětlují.
Vytvořte příklad \symbol{34}akčního\symbol{34} videa a \symbol{34}statického\symbol{34} videa.
Oba vzorky videí ukládejte v různých formátech, kontejnerech a kodecích.
Analyzujte a srovnejte parametry pro jednotlivé soubory jako rychlost komprese, kompresní poměr, kvalitu, velikost souboru apod.
Získané výsledky prezentujte ve formě tabulky.
Zásady pro vypracování
Popište netradiční způsoby tvorby videa. (fast motion, stop motion, atd.)
Pro každý způsob tvorby videa vytvořte několik vzorových videí, která daný způsob znázorňují a vysvětlují.
Vytvořte příklad \symbol{34}akčního\symbol{34} videa a \symbol{34}statického\symbol{34} videa.
Oba vzorky videí ukládejte v různých formátech, kontejnerech a kodecích.
Analyzujte a srovnejte parametry pro jednotlivé soubory jako rychlost komprese, kompresní poměr, kvalitu, velikost souboru apod.
Získané výsledky prezentujte ve formě tabulky.
Seznam doporučené literatury
PERKINS, Chad. After Effects: nejužitečnější postupy a triky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, viii, 343 s. ISBN 978-80-251-3571-6.
HARRINGTON, Richard. Video s DSLR: od momentek k nádherným snímkům. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 280 s. ISBN 978-80-251-3796-3.
BERÁNEK, Petr. Digitální video v praxi. 2. přeprac. vyd. Brno: Mobil Media, 2003, 493 s. ISBN 80-865-9334-7.
Adobe Premiere Pro CS5: oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 392 s. ISBN 978-80-251-3248-7.
LONG, Ben a Sonja SCHENK. Velká kniha digitálního videa. Vyd. 1. Překlad Magdalena Kolínová. Brno: Computer Press, 2005, 478 s. ISBN 80-251-0580-6.
DUNN, Jason R. Digitální video. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 264 s. ISBN 80-251-0038-3.
Jirásek, O.: Natáčíme a upravujeme video na počítači, Computer Press, Brno, 2003.
Seznam doporučené literatury
PERKINS, Chad. After Effects: nejužitečnější postupy a triky. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, viii, 343 s. ISBN 978-80-251-3571-6.
HARRINGTON, Richard. Video s DSLR: od momentek k nádherným snímkům. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2013, 280 s. ISBN 978-80-251-3796-3.
BERÁNEK, Petr. Digitální video v praxi. 2. přeprac. vyd. Brno: Mobil Media, 2003, 493 s. ISBN 80-865-9334-7.
Adobe Premiere Pro CS5: oficiální výukový kurz. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 392 s. ISBN 978-80-251-3248-7.
LONG, Ben a Sonja SCHENK. Velká kniha digitálního videa. Vyd. 1. Překlad Magdalena Kolínová. Brno: Computer Press, 2005, 478 s. ISBN 80-251-0580-6.
DUNN, Jason R. Digitální video. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 264 s. ISBN 80-251-0038-3.
Jirásek, O.: Natáčíme a upravujeme video na počítači, Computer Press, Brno, 2003.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi se svou bakalářskou prací. Student zodpověděl otázky oponenta a vedoucího. Následně proběhla diskuse.
doc. Ing. Martin Sysel, Ph.D: Srovnání video formátů není provedeno dle technických parametrů. Proběhla diskuse na téma Stop Motion.