Tato bakalářská práce má za úkol sestavení projektu a plánu seminářů z oblasti informačních technologií pro lidi vyšších věkových skupin. K sestavení plánu projektu je použito nástrojů projektového řízení.
V teoretické části této práce jsou popsány metody, postupy a nástroje využívané při řízení projektů. Mezi ně patří především logický rámec, Ganttův diagram či SWOT analýza.
V praktické části jsou tyto projektové nástroje a metody použity v praxi k sestavení seminářů z oblasti informačních technologií. Dále je zde navržen a popsán obsah těchto seminářů.
Byly také vytvořeny vzorové prezentace využitelné v rámci těchto vzdělávacích kurzů. Součástí práce je také dotazník, pomocí kterého by bylo možné ověřit znalosti účastníků seminářů před a po jejich konání.
Anotace v angličtině
The point of this bachelor thesis is compilation of project and plan of seminars in area of informatics technologies for higher-age student groups. For compilation project plan is used project management tools.
Theoretical part of this bachelor thesis is describ methods, proceseses and tools which use project management. It includes logical Framework, Gantt diagram or SWOT analysis.
Practical part is about project tools and methods and these tools and methods are used for compilation of seminars in area of informatics technologies. Next point is description contents these seminars. There are presentations for these IT seminars. Bachelor thesis contains questionnaire which helps for feedback.
Klíčová slova
projekt, řízení projektů, projektový management, plánování, vzdělávání,
kurzy, IT technologie
Klíčová slova v angličtině
project, project management, planning, project tools and methods, education,
courses, IT technologies
Rozsah průvodní práce
70 s
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce má za úkol sestavení projektu a plánu seminářů z oblasti informačních technologií pro lidi vyšších věkových skupin. K sestavení plánu projektu je použito nástrojů projektového řízení.
V teoretické části této práce jsou popsány metody, postupy a nástroje využívané při řízení projektů. Mezi ně patří především logický rámec, Ganttův diagram či SWOT analýza.
V praktické části jsou tyto projektové nástroje a metody použity v praxi k sestavení seminářů z oblasti informačních technologií. Dále je zde navržen a popsán obsah těchto seminářů.
Byly také vytvořeny vzorové prezentace využitelné v rámci těchto vzdělávacích kurzů. Součástí práce je také dotazník, pomocí kterého by bylo možné ověřit znalosti účastníků seminářů před a po jejich konání.
Anotace v angličtině
The point of this bachelor thesis is compilation of project and plan of seminars in area of informatics technologies for higher-age student groups. For compilation project plan is used project management tools.
Theoretical part of this bachelor thesis is describ methods, proceseses and tools which use project management. It includes logical Framework, Gantt diagram or SWOT analysis.
Practical part is about project tools and methods and these tools and methods are used for compilation of seminars in area of informatics technologies. Next point is description contents these seminars. There are presentations for these IT seminars. Bachelor thesis contains questionnaire which helps for feedback.
Klíčová slova
projekt, řízení projektů, projektový management, plánování, vzdělávání,
kurzy, IT technologie
Klíčová slova v angličtině
project, project management, planning, project tools and methods, education,
courses, IT technologies
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište nástroje projektového řízení.
Definujte vhodné a potřebné znalosti z oblasti IT pro vyšší věkové skupiny.
Navrhněte podobu a obsah výukového kurzu s využitím nástrojů projektového řízení.
Sestavte odborný obsah jednotlivých seminářů.
Vypracujte výukové materiály pro celý kurz.
Zásady pro vypracování
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Popište nástroje projektového řízení.
Definujte vhodné a potřebné znalosti z oblasti IT pro vyšší věkové skupiny.
Navrhněte podobu a obsah výukového kurzu s využitím nástrojů projektového řízení.
Sestavte odborný obsah jednotlivých seminářů.
Vypracujte výukové materiály pro celý kurz.
Seznam doporučené literatury
NĚMEC, Vladimír. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 182 s. ISBN 80-247-0392-0.
VYMĚTAL, Dominik. Informační systémy v podnicích: teorie a praxe projektování. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 142 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-3046-2.
KLOPPENBORG, Timothy J. Contemporary project management: organize, plan, perform. 2nd ed. Mason, OH: South Western, Cengage Learning, c2012, xxi, 457 p. ISBN 05-384-7702-4.
BESKEEN, David W. Microsoft Office 2013: illustrated introductory, first course. S.l.: Cengage Learning, 2013, p. ISBN 978- 128-5088-488.
LALÍK, Michal. Práce s počítačem pro seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 152 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4136-9.
LALÍK, Michal. Práce s počítačem pro seniory. 2, Fotografie, prezentace, hudba a komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 149 s. Průvodce. ISBN 978-80-247-4594-7.
Seznam doporučené literatury
NĚMEC, Vladimír. Projektový management. 1. vyd. Praha: Grada, 2002, 182 s. ISBN 80-247-0392-0.
VYMĚTAL, Dominik. Informační systémy v podnicích: teorie a praxe projektování. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 142 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-3046-2.
KLOPPENBORG, Timothy J. Contemporary project management: organize, plan, perform. 2nd ed. Mason, OH: South Western, Cengage Learning, c2012, xxi, 457 p. ISBN 05-384-7702-4.
BESKEEN, David W. Microsoft Office 2013: illustrated introductory, first course. S.l.: Cengage Learning, 2013, p. ISBN 978- 128-5088-488.
LALÍK, Michal. Práce s počítačem pro seniory. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 152 s. Průvodce (Grada). ISBN 978-80-247-4136-9.
LALÍK, Michal. Práce s počítačem pro seniory. 2, Fotografie, prezentace, hudba a komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2013. 149 s. Průvodce. ISBN 978-80-247-4594-7.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací. Studentka zodpověděla otázky oponenta a vedoucího. Následně proběhla diskuse.
Prof. Ing. Radim Farana, CSc.: bylo by vhodné provést průzkum trhu z hlediska velikosti vhodných sídel a zájmových celků. V práci jste nepočítala s odvody státu. Ing. Tomáš Sysala, Ph.D.: Jakým způsobem jste určila hodinovou mzdu lektora?