Práce je zaměřena na vzdělávání žáků na středních školách pomocí projektové výuky se stavebnicí LEGO Mindstorms EV3. Teoretická část bude analyzovat možnosti projektové výuky a také možnosti robotických stavebnic LEGO. V praktické části bude aplikována projektová výuka pomocí stavebnice LEGO Mindstorms přímo na pracovišti se žáky Střední školy obchodně technické ve Zlíně. Výstupem bude porovnání, zhodnocení a ana-lyzování práce žáků ve výuce.
Anotace v angličtině
This diploma work is focused on the education of pupils in secondary schools through project based learning with LEGO Mindstorms EV3. The theoretical part will analyze the possibility of project based learning and the possibilities of robotic LEGO. In the practical part will be applied project teaching using LEGO Mindstorms at the workplace with students from secondary school. The output will be comparing, evaluating and analyzing the work of students in the classroom.
Práce je zaměřena na vzdělávání žáků na středních školách pomocí projektové výuky se stavebnicí LEGO Mindstorms EV3. Teoretická část bude analyzovat možnosti projektové výuky a také možnosti robotických stavebnic LEGO. V praktické části bude aplikována projektová výuka pomocí stavebnice LEGO Mindstorms přímo na pracovišti se žáky Střední školy obchodně technické ve Zlíně. Výstupem bude porovnání, zhodnocení a ana-lyzování práce žáků ve výuce.
Anotace v angličtině
This diploma work is focused on the education of pupils in secondary schools through project based learning with LEGO Mindstorms EV3. The theoretical part will analyze the possibility of project based learning and the possibilities of robotic LEGO. In the practical part will be applied project teaching using LEGO Mindstorms at the workplace with students from secondary school. The output will be comparing, evaluating and analyzing the work of students in the classroom.
Proveďte literární rešerši tématu, zaměřte se na oblast projektové výuky.
Seznamte se s didaktickými možnostmi stavebnice LEGO Mindstorms a možností jejího zařazení do výuky technického předmětu.
Navrhněte didaktický projekt, stanovte jeho cíle a připravte jednotlivé pracovní listy.
Projekt s využitím stavebnice LEGO Mindstorms realizujte.
Vyhodnoťte silné a slabé stránky projektu z didaktického pohledu.
Zásady pro vypracování
Proveďte literární rešerši tématu, zaměřte se na oblast projektové výuky.
Seznamte se s didaktickými možnostmi stavebnice LEGO Mindstorms a možností jejího zařazení do výuky technického předmětu.
Navrhněte didaktický projekt, stanovte jeho cíle a připravte jednotlivé pracovní listy.
Projekt s využitím stavebnice LEGO Mindstorms realizujte.
Vyhodnoťte silné a slabé stránky projektu z didaktického pohledu.
Seznam doporučené literatury
W. H. KILPATRICK, The Project Method: The Use of the Purposeful Act in the Educative Process, University of California, Eleventh Impression March, 1929.
KRATOCHVÍLOVÁ, J., Teorie a Praxe projektové výuky. Brno: MU 2006, ISBN: 89-210-4142-0.
NOVÁK, D., Elektrotechnické stavebnice v technické výchově, Praha, 1997, ISBN: 80-86039-37-4.
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999, ISBN: 80-85866-33-1.
PAVELKOVÁ, I., Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Universita Karlova, 2002, ISBN: 80-729-0092-7.
Seznam doporučené literatury
W. H. KILPATRICK, The Project Method: The Use of the Purposeful Act in the Educative Process, University of California, Eleventh Impression March, 1929.
KRATOCHVÍLOVÁ, J., Teorie a Praxe projektové výuky. Brno: MU 2006, ISBN: 89-210-4142-0.
NOVÁK, D., Elektrotechnické stavebnice v technické výchově, Praha, 1997, ISBN: 80-86039-37-4.
SKALKOVÁ, J., Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999, ISBN: 80-85866-33-1.
PAVELKOVÁ, I., Motivace žáků k učení: perspektivní orientace žáků a časový faktor v žákovské motivaci. Praha: Universita Karlova, 2002, ISBN: 80-729-0092-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s výsledky své diplomové práce. Poté byly prezentovány posudky vedoucího a oponenta a byla vedena rozprava k diplomové práci. V rámci rozpravy byly položeny následující dotazy:
Diplomantka zpracoval téma, které je velmi dobře použitelné ve školním prostředí cílové skupiny. Dokázala spojit pohled pedagogický, psychologický i edukační. Práce je psána srozumitelně a je přínosem pro čitatele. (doc. Jašek)
Zajímalo by mě, jaké byly finanční náklady na realizaci tohoto projektu a kde jste sehnali finanční prostředky. (Mgr. Pospíšil)
Jaká je základní struktura instrukcí robota, který jste sestavila? (doc. Botek)
Líbí se mi, že vaše práce je realizována formou škola hrou. A jako pozitivní vidím přínos ve zjištění, kteří studenti jsou technicky zdatní. Vaše práce se mi líbí. (prof. Dvořák)
Jak byste vysvětlila řediteli školy, aby si systém pro výuku koupil? Jaká jsou pozitiva, činnosti žáků a posloupností? (dr. Janalík)
V ČR se každoročně koná meziškolská soutěž robotů. Informovala jste žáky o této soutěži? (doc. Kureková)
Studentka zodpověděla všechny dotazy.