Tato bakalářská práce je zaměřena na hodnocení učitelů vyučujících chemické předměty na středních školách v okrese Břeclav očima žáků. Definuje základní termíny z oblasti evaluace a jejich aktérů učitele a žáka. Vysvětluje možnost evaluace formou do-tazníku a představuje námi vytvořený dotazník, který byl vyplněn respondenty, žáky střed-ních škol, a který byl vyhodnocen z jejich odpovědí.
Cílem bakalářské práce je zjistit spokojenost břeclavských studentů s jejich učitelem che-mie. Jaké jsou jeho silné stránky a jeho nedostatky očima žáka. Dílčími cíli je zjistit spoko-jenost žáka s osobnostními vlastnostmi, didaktickými schopnostmi, organizačními schop-nosti a pedagogicko-psychologickými charakteristikami.
Anotace v angličtině
These barchelor is focused on evaluating teacher's techniques of teaching chemistry in Breclav' s high schools. Defining the basic terms of evaluation and their participants - Tea-chers and students. Thesis explains the evaluation of teachers using questionnaires and re-present questionnaires created by us which were completed by respondents - students at high schools which were evaluated from their responses.
The aim of the thesis is to determine the satisfaction of Břeclav students wih thier Chemis-try teachers- what thier streights and weaknesses are. Partial goals are to find out what the student´s satisfaction with their personality traits, didactic skills, organizational abilities and pedagogical-psychological characteristics is
Klíčová slova
evaluace, kvalita výuky, učitel, žák, dotazník
Klíčová slova v angličtině
evaluations, quality of teaching, teacher, student, question
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na hodnocení učitelů vyučujících chemické předměty na středních školách v okrese Břeclav očima žáků. Definuje základní termíny z oblasti evaluace a jejich aktérů učitele a žáka. Vysvětluje možnost evaluace formou do-tazníku a představuje námi vytvořený dotazník, který byl vyplněn respondenty, žáky střed-ních škol, a který byl vyhodnocen z jejich odpovědí.
Cílem bakalářské práce je zjistit spokojenost břeclavských studentů s jejich učitelem che-mie. Jaké jsou jeho silné stránky a jeho nedostatky očima žáka. Dílčími cíli je zjistit spoko-jenost žáka s osobnostními vlastnostmi, didaktickými schopnostmi, organizačními schop-nosti a pedagogicko-psychologickými charakteristikami.
Anotace v angličtině
These barchelor is focused on evaluating teacher's techniques of teaching chemistry in Breclav' s high schools. Defining the basic terms of evaluation and their participants - Tea-chers and students. Thesis explains the evaluation of teachers using questionnaires and re-present questionnaires created by us which were completed by respondents - students at high schools which were evaluated from their responses.
The aim of the thesis is to determine the satisfaction of Břeclav students wih thier Chemis-try teachers- what thier streights and weaknesses are. Partial goals are to find out what the student´s satisfaction with their personality traits, didactic skills, organizational abilities and pedagogical-psychological characteristics is
Klíčová slova
evaluace, kvalita výuky, učitel, žák, dotazník
Klíčová slova v angličtině
evaluations, quality of teaching, teacher, student, question
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice evaluace na
středních školách.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti evaluace kvality výuky
z pohledu žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení
výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury k problematice evaluace na
středních školách.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti evaluace kvality výuky
z pohledu žáků.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení
výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-
247-1369-4.
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido,
2010. ISBN 978-80-7315-209-3.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-
434-2.
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786217.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-
247-1369-4.
JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT a Petr NAJVAR. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula. Brno: Paido,
2010. ISBN 978-80-7315-209-3.
KYRIACOU, Chris. Klíčové dovednosti učitele: cesty k lepšímu vyučování. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-
434-2.
PRŮCHA, J. Pedagogická evaluace. Brno: Masarykova Univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
PRŮCHA, Jan. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 8071786217.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala svou bakalářskou práci a zodpověděla otázky uvedené v posudcích. Dr. Kočvarová a prof. Chráska shrnuli své připomínky k práci, kdy poukázali na chybějící návaznost teoretické i empirické části práce, dále nesrozumitelné formulace, povrchní zpracování analýzy dat a celkovou nepřehlednost.