Tato práce představuje knihovnu ITIL 2011 a její jednotlivé části. Podrobněji se zaměřuje na pojem "Best Practices". Popisuje možnosti využití této metodiky pro podniky s malým IT oddělením a možnosti implementace součástí ITIL a standardizace procesů v těchto podnicích. Cílem je zpracování obecných zásad implementace a upozornění na nejčastější chyby. Praktická část analyzuje aktuální stav řízení IT v konkrétním podniku s malým IT a popisuje vlastní implementaci částí ITIL v tomto podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents ITIL 2011 library, its individual parts and also focuses on the concept of "Best Practices". This thesis describes the possibility of utilization ITIL framework for companies with small IT department and opportunities of standardization of processes. Objective is processing of general principles for implementation and revelation of the most common mistakes during implementation. Practical part analyses current state of IT management in specific company with small IT department and describes own implementation process in this company.
Klíčová slova
ITIL, ITSM, Implementace, standardizace, řízení IT
Klíčová slova v angličtině
ITIL, ITSM, Implementation, Standardization, IT Management
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce představuje knihovnu ITIL 2011 a její jednotlivé části. Podrobněji se zaměřuje na pojem "Best Practices". Popisuje možnosti využití této metodiky pro podniky s malým IT oddělením a možnosti implementace součástí ITIL a standardizace procesů v těchto podnicích. Cílem je zpracování obecných zásad implementace a upozornění na nejčastější chyby. Praktická část analyzuje aktuální stav řízení IT v konkrétním podniku s malým IT a popisuje vlastní implementaci částí ITIL v tomto podniku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis presents ITIL 2011 library, its individual parts and also focuses on the concept of "Best Practices". This thesis describes the possibility of utilization ITIL framework for companies with small IT department and opportunities of standardization of processes. Objective is processing of general principles for implementation and revelation of the most common mistakes during implementation. Practical part analyses current state of IT management in specific company with small IT department and describes own implementation process in this company.
Klíčová slova
ITIL, ITSM, Implementace, standardizace, řízení IT
Klíčová slova v angličtině
ITIL, ITSM, Implementation, Standardization, IT Management
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Vysvětlete pojem "Best Practices".
Analyzujte aktuální stav řízení IT služeb pro malá IT oddělení (cca do10 zaměstnanců).
Zpracujte obecné zásady pro implementaci ITIL.
Popište proces implementace ITIL ve firmě Daikin Industries.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerši na dané téma.
Vysvětlete pojem "Best Practices".
Analyzujte aktuální stav řízení IT služeb pro malá IT oddělení (cca do10 zaměstnanců).
Zpracujte obecné zásady pro implementaci ITIL.
Popište proces implementace ITIL ve firmě Daikin Industries.
Seznam doporučené literatury
ITIL 2011. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN 978-80-251-3732-1.
ITIL V3 small-scale implementation. 1st pub. London: TSO, 2009, iv, 138 s. ISBN 978-011-3310-784.
LUKÁČ, Ľubomír. IT management: jak na úspěšnou kariéru. 1st pub. Brno: Computer Press, 2011, 208 s. ISBN 978-80-251-3378-1.
Odborný seminář k problematice ITIL. OMNICOM Praha spol. s r.o., 2006.
ITIL FOUNDATION: Přípravný kurz na základní certifikaci ITIL. Praha: Telefónica Czech Republic a.s, 2012.
ITIL \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2015-01-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.itil.cz/.
Best Practice \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2015-01-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.bestpractice.cz
Seznam doporučené literatury
ITIL 2011. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2012, 216 s. ISBN 978-80-251-3732-1.
ITIL V3 small-scale implementation. 1st pub. London: TSO, 2009, iv, 138 s. ISBN 978-011-3310-784.
LUKÁČ, Ľubomír. IT management: jak na úspěšnou kariéru. 1st pub. Brno: Computer Press, 2011, 208 s. ISBN 978-80-251-3378-1.
Odborný seminář k problematice ITIL. OMNICOM Praha spol. s r.o., 2006.
ITIL FOUNDATION: Přípravný kurz na základní certifikaci ITIL. Praha: Telefónica Czech Republic a.s, 2012.
ITIL \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2015-01-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.itil.cz/.
Best Practice \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2015-01-30\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.bestpractice.cz
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v rámci obhajoby prezentoval výsledky, kterých dosáhl při řešení své bakalářské práce. Po seznámení s posudky vedoucího a oponenta komise položila následující dotazy:
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Jde o nástroj jako knihovna nebo začátek umělé inteligence?
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Kterou strategii systému řízení se využívá? Strategického nebo operativního řízení?
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Je to používané pro marketing?
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Vysvětlete rozdíl mezi tímto nástrojem a relační databází.