Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace společnosti Microsoft při uvedení nového operačního systému Windows 8 na český trh. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na shrnutí poznatků z oblasti marketingu. Jsou zde popsány základní pojmy jako marketingová komunikace, marketing a marketingový mix. V praktické části je představena společnost Microsoft a poté je analyzován komunikační mix Windows 8. Dále následuje vyhodnocení analýzy. Závěr bakalářské práce je věnován návrhům možného zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing communication analysis of the Microsoft Company during the new operating system Windows 8 launch on the Czech market. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the findings summary in the field of marketing. Basic terms such as marketing communication, marketing and marketing mix are described here. In the practical part the Microsoft Company is introduced and then Windows 8 communication mix is analyzed. Furthermore the evaluation of the analysis follows. The final part of the bachelor thesis is devoted to the suggestions for possible improvement of the marketing communication.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketing, marketingový mix, Microsoft, operační systém, analýza, Windows 8
Tato bakalářská práce se zabývá analýzou marketingové komunikace společnosti Microsoft při uvedení nového operačního systému Windows 8 na český trh. Práce se skládá z části teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na shrnutí poznatků z oblasti marketingu. Jsou zde popsány základní pojmy jako marketingová komunikace, marketing a marketingový mix. V praktické části je představena společnost Microsoft a poté je analyzován komunikační mix Windows 8. Dále následuje vyhodnocení analýzy. Závěr bakalářské práce je věnován návrhům možného zlepšení marketingové komunikace.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the marketing communication analysis of the Microsoft Company during the new operating system Windows 8 launch on the Czech market. The thesis consists of theoretical and practical part. The theoretical part focuses on the findings summary in the field of marketing. Basic terms such as marketing communication, marketing and marketing mix are described here. In the practical part the Microsoft Company is introduced and then Windows 8 communication mix is analyzed. Furthermore the evaluation of the analysis follows. The final part of the bachelor thesis is devoted to the suggestions for possible improvement of the marketing communication.
Klíčová slova
marketingová komunikace, marketing, marketingový mix, Microsoft, operační systém, analýza, Windows 8
Zpracujte rešerši literatury a pramenů, které se vztahují ke zpracovávanému tématu.
Analyzujte marketingovou kampaň v rámci nového operačního systému vybrané společnosti při uvedení na trh.
Proveďte vyhodnocení analýzy marketingové kampaně.
Na základě výsledků analýzy navrhněte možná zlepšení marketingové komunikace společnosti.
Zásady pro vypracování
Zpracujte rešerši literatury a pramenů, které se vztahují ke zpracovávanému tématu.
Analyzujte marketingovou kampaň v rámci nového operačního systému vybrané společnosti při uvedení na trh.
Proveďte vyhodnocení analýzy marketingové kampaně.
Na základě výsledků analýzy navrhněte možná zlepšení marketingové komunikace společnosti.
Seznam doporučené literatury
DEARLOVE, Des. Bill Gates a byznys. Praha: Pragma, 2003, 174 s. ISBN 80-7205-950-5.
FILL, Chris. Marketing Communications: Engagements, Strategies and Practice. New Jersey: Pearson Education, 2005, 952 s. ISBN 978-0-273-68772-6.
KOTLER, Philip a kolektiv. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SCHULTZ, D. E. Moderní reklama: Umění zaujmout. Praha: Grada Publishing, 1995, 668 s. ISBN 80-7169-062-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Marketing. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006, 248 s. ISBN 80-7168-979-3.
Seznam doporučené literatury
DEARLOVE, Des. Bill Gates a byznys. Praha: Pragma, 2003, 174 s. ISBN 80-7205-950-5.
FILL, Chris. Marketing Communications: Engagements, Strategies and Practice. New Jersey: Pearson Education, 2005, 952 s. ISBN 978-0-273-68772-6.
KOTLER, Philip a kolektiv. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
SCHULTZ, D. E. Moderní reklama: Umění zaujmout. Praha: Grada Publishing, 1995, 668 s. ISBN 80-7169-062-7.
VYSEKALOVÁ, Jitka a kolektiv. Marketing. Praha: Nakladatelství Fortuna, 2006, 248 s. ISBN 80-7168-979-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s obsahem a výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta práce následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
Mgr. PhDr. Stanislav Zelinka: Není podle Vás reklamy v médiích příliš?
JUDr. František Brabec: Uvádíte nejnovější verzi Windows 8, je to pravda?
JUDr. František Brabec: V práci jsem postrádal zmínku o veletrzích a výstavách.
JUDr. František Brabec: Existuje vztah mezi marketingovou komunikací a konkurenčním zpravodajstvím?
JUDr. František Brabec: Co je to vlivové zpravodajství?
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Zmínila jste pojem product palcement, co vyjadřuje?
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Uveďte přiklad product placementu pro Windows 8.
JUDr. František Brabec: Říká vám něco pojem podprahové informace?
doc. Ing. Jiří Gajdošík, CSc.: Myslíte, že je vhodné využití internetové reklamy?