Prodej cestovních produktů se nezadržitelně přesunuje z tradičních kamenných cestovních kanceláří do virtuálního prostředí Internetu. Vznikají potřeby elektronizace standardních obchodních procesů, organizace velkého množství toků informací mezi zákazníkem a cestovní společností nebo mezi cestovními společnostmi v rámci vzájemné obchodní spolupráce. Jednou větou vzniká potřeba zavedení e-commerce. Cestovní kanceláře na tuto situaci reagují zřizováním vlastních internetových obchodů, změnou organizačních postupů, zaváděním nových informačních systémů nebo vstupováním do aliancí a sdružení. Co obnáší zřízení internetového obchodu, jak to ovlivní chod cestovní společnosti, jaké jsou náklady a rizika zavedení e-commerce do prostředí cestovní kanceláře? To jsou jen základní otázky, o nichž pojednává tato diplomová práce.
Anotace v angličtině
Sales of travel products is unstoppably moving from brick travel agencies to virtual space of the Internet. The needs of electronization of standard business processes, organization of a great deal of information flow between the customer and the travel agency, or among travel agencies within their mutual business cooperation have arisen. In short, it is becoming necessary to introduce e-commerce. Travel agencies respond to the current state by establishing their own e-shops, or by entering into alliances and associations. What does e-shop establishment involve, what impacts will it have on the operation of the travel agency, what are the costs and risks of introducing e-commerce to the environment of the travel agency? These are only the basic questions dealt with in this thesis.
Prodej cestovních produktů se nezadržitelně přesunuje z tradičních kamenných cestovních kanceláří do virtuálního prostředí Internetu. Vznikají potřeby elektronizace standardních obchodních procesů, organizace velkého množství toků informací mezi zákazníkem a cestovní společností nebo mezi cestovními společnostmi v rámci vzájemné obchodní spolupráce. Jednou větou vzniká potřeba zavedení e-commerce. Cestovní kanceláře na tuto situaci reagují zřizováním vlastních internetových obchodů, změnou organizačních postupů, zaváděním nových informačních systémů nebo vstupováním do aliancí a sdružení. Co obnáší zřízení internetového obchodu, jak to ovlivní chod cestovní společnosti, jaké jsou náklady a rizika zavedení e-commerce do prostředí cestovní kanceláře? To jsou jen základní otázky, o nichž pojednává tato diplomová práce.
Anotace v angličtině
Sales of travel products is unstoppably moving from brick travel agencies to virtual space of the Internet. The needs of electronization of standard business processes, organization of a great deal of information flow between the customer and the travel agency, or among travel agencies within their mutual business cooperation have arisen. In short, it is becoming necessary to introduce e-commerce. Travel agencies respond to the current state by establishing their own e-shops, or by entering into alliances and associations. What does e-shop establishment involve, what impacts will it have on the operation of the travel agency, what are the costs and risks of introducing e-commerce to the environment of the travel agency? These are only the basic questions dealt with in this thesis.