Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou analýzou konkurenceschopnosti vybraných dealerů osobních vozů ve Zlíně a blízkém okolí. Teoretická část zahrnuje marketing dealerů aut včetně nastínění aktuální situace na automobilovém trhu v České republice a rovněž popis metod, které jsou použity v analýze konkurenceschopnosti. Praktická část obsahuje stručné představení společnosti XYZ a potom následují PEST analýza a Porterova analýza pěti sil, jež zkoumají faktory vnějšího prostředí a jejich dopad na firmu. Stěžejní část práce tvoří marketingový výzkum prováděný metodou mystery shopping, jehož cílem bylo zjistit úroveň nabízených služeb jednotlivými dealery osobních automobilů. Nejdůležitější zjištěné poznatky jsou shrnuty ve SWOT analýze a v samotném závěru práce je uvedeno doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy XYZ.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the marketing analysis of the competitiveness of selected passenger car dealers in Zlín and close surroundings. The theoretical part is concerned with the marketing of car dealers including the outline of the current situation on the automobile market in the Czech Republic and also a description of methods which are used in the analysis of competitiveness. The practical part contains a brief introduction of the company XYZ and then PEST analysis and Porter's five forces analysis, which examine factors of external environment and their impact on the firm. The pivotal part of the thesis is constituted by a marketing research conducted by the method of mystery shopping, the aim of which was to determine the level of services offered by individual passenger car dealers. The most important findings are summarized in SWOT analysis and at the very end of the thesis a recommendation leading to the increase of the competitiveness of the firm XYZ is indicated.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, dealer vozů, mystery shopping, PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, Car Dealer, Mystery Shopping, PEST Analysis, Porter's Five Forces Analysis, SWOT Analysis
Rozsah průvodní práce
108 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá marketingovou analýzou konkurenceschopnosti vybraných dealerů osobních vozů ve Zlíně a blízkém okolí. Teoretická část zahrnuje marketing dealerů aut včetně nastínění aktuální situace na automobilovém trhu v České republice a rovněž popis metod, které jsou použity v analýze konkurenceschopnosti. Praktická část obsahuje stručné představení společnosti XYZ a potom následují PEST analýza a Porterova analýza pěti sil, jež zkoumají faktory vnějšího prostředí a jejich dopad na firmu. Stěžejní část práce tvoří marketingový výzkum prováděný metodou mystery shopping, jehož cílem bylo zjistit úroveň nabízených služeb jednotlivými dealery osobních automobilů. Nejdůležitější zjištěné poznatky jsou shrnuty ve SWOT analýze a v samotném závěru práce je uvedeno doporučení vedoucí ke zvýšení konkurenceschopnosti firmy XYZ.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the marketing analysis of the competitiveness of selected passenger car dealers in Zlín and close surroundings. The theoretical part is concerned with the marketing of car dealers including the outline of the current situation on the automobile market in the Czech Republic and also a description of methods which are used in the analysis of competitiveness. The practical part contains a brief introduction of the company XYZ and then PEST analysis and Porter's five forces analysis, which examine factors of external environment and their impact on the firm. The pivotal part of the thesis is constituted by a marketing research conducted by the method of mystery shopping, the aim of which was to determine the level of services offered by individual passenger car dealers. The most important findings are summarized in SWOT analysis and at the very end of the thesis a recommendation leading to the increase of the competitiveness of the firm XYZ is indicated.
Klíčová slova
konkurenceschopnost, dealer vozů, mystery shopping, PEST analýza, Porterova analýza pěti sil, SWOT analýza
Klíčová slova v angličtině
Competitiveness, Car Dealer, Mystery Shopping, PEST Analysis, Porter's Five Forces Analysis, SWOT Analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se marketingu dealerů osobních vozů a jednotlivých metod pro analýzu konkurenceschopnosti.
Praktická část
Analyzujte současné konkurenční postavení firmy XYZ.
Proveďte analýzu trhu dealerů osobních vozů za pomoci předem zvolených metod.
Na základě výsledků analýz navrhněte firmě XYZ doporučení vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se marketingu dealerů osobních vozů a jednotlivých metod pro analýzu konkurenceschopnosti.
Praktická část
Analyzujte současné konkurenční postavení firmy XYZ.
Proveďte analýzu trhu dealerů osobních vozů za pomoci předem zvolených metod.
Na základě výsledků analýz navrhněte firmě XYZ doporučení vedoucí ke zlepšení konkurenceschopnosti.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COOK, Sarah. Customer care excellence: how to create an effective customer focus. 6th ed. Philadelphia: Kogan Page, 2011, 278 s. ISBN 978-0-7494-5705-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
WAGNEROVÁ, Irena. Psychologie práce a organizace: nové poznatky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-3701-0.
Seznam doporučené literatury
COOK, Sarah. Customer care excellence: how to create an effective customer focus. 6th ed. Philadelphia: Kogan Page, 2011, 278 s. ISBN 978-0-7494-5705-1.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
PORTER, Michael E. Konkurenční strategie: metody pro analýzu odvětví a konkurentů. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994, 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
WAGNEROVÁ, Irena. Psychologie práce a organizace: nové poznatky. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 155 s. ISBN 978-80-247-3701-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: (28b) dr. Kramoliš: bez otázek
Oponent BP: (29b) Ing. Jančušková: Jak by měl řídící pracovník reagovat na výsledky mystery shoppingu a dále s nimi pracovat? Jak často by podle Vás měl být mystery shopping prováděn?
Doplňující otázky: Ing. Horáková: Co Vás při mystery shoppingu zarazilo? Zodpovězeno zcela.