Vzdělanost obyvatelstva České republiky v oblasti krizového řízení je nezbytným předpokladem k zajištění přípravy na řešení mimořádných událostí. Na úrovni řízení krizových situací je to odborná znalost a schopnost orgánů krizového řízení. Bez vzdělaných občanů však jejich cílená a odborně řízená činnost k odvrácení, zvládnutí krizové situace je daleko obtížnější. Cílem mé práce bylo zkoumat současný způsob vzdělávání obyvatelstva, odhalit jeho silná a slabá místa a navrhnout doporučení ke zlepšení úrovně vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Anotace v angličtině
Education of the population of the Czech Republic in the field of crisis management is a prerequisite for ensuring preparedness for dealing with emergencies. At the level of crisis management it is important for the crisis management authorities to have professional knowledge and ability. Without educated citizens, however, their targeted and professionally guided activities to prevent and cope with crisis situations are much more difficult. The aim of my thesis has been to investigate the current way of educating the population in this issue, to reveal its strengths and weaknesses and to propose recommendations to improve the level of education in the field of crisis management.
Klíčová slova
Krizové řízení, ochrana obyvatelstva, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Crisis management, protection of population, education.
Rozsah průvodní práce
92 s. (123 081 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Vzdělanost obyvatelstva České republiky v oblasti krizového řízení je nezbytným předpokladem k zajištění přípravy na řešení mimořádných událostí. Na úrovni řízení krizových situací je to odborná znalost a schopnost orgánů krizového řízení. Bez vzdělaných občanů však jejich cílená a odborně řízená činnost k odvrácení, zvládnutí krizové situace je daleko obtížnější. Cílem mé práce bylo zkoumat současný způsob vzdělávání obyvatelstva, odhalit jeho silná a slabá místa a navrhnout doporučení ke zlepšení úrovně vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Anotace v angličtině
Education of the population of the Czech Republic in the field of crisis management is a prerequisite for ensuring preparedness for dealing with emergencies. At the level of crisis management it is important for the crisis management authorities to have professional knowledge and ability. Without educated citizens, however, their targeted and professionally guided activities to prevent and cope with crisis situations are much more difficult. The aim of my thesis has been to investigate the current way of educating the population in this issue, to reveal its strengths and weaknesses and to propose recommendations to improve the level of education in the field of crisis management.
Klíčová slova
Krizové řízení, ochrana obyvatelstva, vzdělávání.
Klíčová slova v angličtině
Crisis management, protection of population, education.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte účel a význam krizového řízení.
Analyzujte současný způsob vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Vymezte kompetence zainteresovaných orgánů při zajištění vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Stanovte slabé a silné stránky současného způsobu vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Specifikujte trendy ve způsobech vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Navrhněte doporučení pro zlepšení úrovně vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Zásady pro vypracování
Charakterizujte účel a význam krizového řízení.
Analyzujte současný způsob vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Vymezte kompetence zainteresovaných orgánů při zajištění vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Stanovte slabé a silné stránky současného způsobu vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Specifikujte trendy ve způsobech vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Navrhněte doporučení pro zlepšení úrovně vzdělávání v oblasti krizového řízení.
Seznam doporučené literatury
ROSICKÁ, Zdena. Krizové řízení a ochrana obyvatelstva: učebnice. 1. vyd. Brno: Rašínova vysoká škola, 2007. ISBN 978-808-7001-073.
SMETANA, Marek, Danuše KRATOCHVÍLOVÁ. Integrovaný záchranný systém a jeho složky. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Zdravotně sociální fakulta, 2007. ISBN 978-807-3683-375.
PROCHÁZKOVÁ, Dana. Bezpečnost a krizové řízení. Vyd. 1. Praha: Police history, 2006, 255 s. ISBN 80-864-7735-5.
PROCHÁZKOVÁ, Dana. Krizové řízení, havarijní plánování a ochrana obyvatelstva. 1. vyd. České Budějovice: VŠERS, 2009, 111 s. ISBN 978-80-86708-86-7.
KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše. Ochrana obyvatelstva. 1. vyd. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2005, 140 s. ISBN 80-866-3470-1.
MARTÍNEK, Bohumír. Ochrana obyvatelstva I. 1. vyd. Praha: Policejní akademie České republiky v Praze, 2009. ISBN 978-80-7251-298-0.
LUKÁŠ, Luděk, Petr HRŮZA a Milan KNÝ. Informační management v bezpečnostních složkách. 1. vyd. Praha: Ministerstvo obrany České republiky, 2008, 214 s. ISBN 978-80-7278-460-8.
Seznam doporučené literatury
ROSICKÁ, Zdena. Krizové řízení a ochrana obyvatelstva: učebnice. 1. vyd. Brno: Rašínova vysoká škola, 2007. ISBN 978-808-7001-073.
SMETANA, Marek, Danuše KRATOCHVÍLOVÁ. Integrovaný záchranný systém a jeho složky. Vyd. 1. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Zdravotně sociální fakulta, 2007. ISBN 978-807-3683-375.
PROCHÁZKOVÁ, Dana. Bezpečnost a krizové řízení. Vyd. 1. Praha: Police history, 2006, 255 s. ISBN 80-864-7735-5.
PROCHÁZKOVÁ, Dana. Krizové řízení, havarijní plánování a ochrana obyvatelstva. 1. vyd. České Budějovice: VŠERS, 2009, 111 s. ISBN 978-80-86708-86-7.
KRATOCHVÍLOVÁ, Danuše. Ochrana obyvatelstva. 1. vyd. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2005, 140 s. ISBN 80-866-3470-1.
MARTÍNEK, Bohumír. Ochrana obyvatelstva I. 1. vyd. Praha: Policejní akademie České republiky v Praze, 2009. ISBN 978-80-7251-298-0.
LUKÁŠ, Luděk, Petr HRŮZA a Milan KNÝ. Informační management v bezpečnostních složkách. 1. vyd. Praha: Ministerstvo obrany České republiky, 2008, 214 s. ISBN 978-80-7278-460-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala diplomovou práci. Po seznámení s posudky vedoucího i oponenta komise položila následující dotazy:
doc. Lukáš: Z jakého důvodu není uvedena FAI mezi školami zabývajícími se krizovým řízením?
doc. Veľas: Z jakého důvodu byly zahrnuty i základní školy v dotazníkovém průzkumu?
doc. Veľas: Měl váš dotazník dostatečnou vypovídací schopnost?
Ing. Malaník: Je dostatečné čerpat informace ze sociálních sítí?