Tato práce je přehledem požadavků v oblasti informačního bezpečí a bezpečnosti v prostředí edukace na středních školách, v konkrétních studijních oborech. Opírá se o moderní vzdělávání, pojednává o motivaci, dobré praxi. Přináší několik studijních materiálů a prezentací pro žáky gymnázií a středních škol - bezpečnost komunikace, šifrování, elektronický podpis.
Anotace v angličtině
This thesis is an overview of the requirements in the area of information security and safety in education in secondary schools in specific fields of study. It relies on modern education, discusses the motivation, good practice. It brings some study materials and presentations for pupils grammar schools and high schools communication security, encryption, electronic signature.
IT security, data protection, modern teaching, state requirements catalog, RVP
Rozsah průvodní práce
74
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce je přehledem požadavků v oblasti informačního bezpečí a bezpečnosti v prostředí edukace na středních školách, v konkrétních studijních oborech. Opírá se o moderní vzdělávání, pojednává o motivaci, dobré praxi. Přináší několik studijních materiálů a prezentací pro žáky gymnázií a středních škol - bezpečnost komunikace, šifrování, elektronický podpis.
Anotace v angličtině
This thesis is an overview of the requirements in the area of information security and safety in education in secondary schools in specific fields of study. It relies on modern education, discusses the motivation, good practice. It brings some study materials and presentations for pupils grammar schools and high schools communication security, encryption, electronic signature.
IT security, data protection, modern teaching, state requirements catalog, RVP
Zásady pro vypracování
Proveďte analýzu požadavků několika rámcových vzdělávacích programů pro výuku oborů ve vztahu k bezpečnosti.
Teoreticky pojednejte o potřebném obsahu vzdělávacích materiálů.
Analyzujte míru požadavků na vědomosti a schopnosti ve vztahu k současnému pojetí bezpečnostních rizik ve společnosti.
Připravte studijní materiály z oblasti bezpečnosti a teoretické informatiky pro studenty středních škol.
Zásady pro vypracování
Proveďte analýzu požadavků několika rámcových vzdělávacích programů pro výuku oborů ve vztahu k bezpečnosti.
Teoreticky pojednejte o potřebném obsahu vzdělávacích materiálů.
Analyzujte míru požadavků na vědomosti a schopnosti ve vztahu k současnému pojetí bezpečnostních rizik ve společnosti.
Připravte studijní materiály z oblasti bezpečnosti a teoretické informatiky pro studenty středních škol.
Seznam doporučené literatury
BALABÁN, Miloš, Jan DUCHEK a Libor STEJSKAL. Kapitoly o bezpečnosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007, 428 s. ISBN 978-80-246-1440-3.
DOSEDĚL, Tomáš. Počítačová bezpečnost a ochrana dat. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, ix, 190 s. ISBN 80-251-0106-1.
BRABEC, František. Bezpečnost pro firmu, úřad, občana. Praha: Public History, 2001, 400 s. ISBN 80-86445-04-6.
ANDRESS, Jason a Russ ROGERS. The basics of information security: understanding the fundamentals of InfoSec in theory and practice. Amsterdam: Elsevier, 2011, xviii, 171 s. ISBN 978-1-59749-653-7.
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
Seznam doporučené literatury
BALABÁN, Miloš, Jan DUCHEK a Libor STEJSKAL. Kapitoly o bezpečnosti. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007, 428 s. ISBN 978-80-246-1440-3.
DOSEDĚL, Tomáš. Počítačová bezpečnost a ochrana dat. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, ix, 190 s. ISBN 80-251-0106-1.
BRABEC, František. Bezpečnost pro firmu, úřad, občana. Praha: Public History, 2001, 400 s. ISBN 80-86445-04-6.
ANDRESS, Jason a Russ ROGERS. The basics of information security: understanding the fundamentals of InfoSec in theory and practice. Amsterdam: Elsevier, 2011, xviii, 171 s. ISBN 978-1-59749-653-7.
SAK, Petr a Jiří MAREŠ. Člověk a vzdělání v informační společnosti. Vyd. 1. Praha: Portál, 2007, 290 s. ISBN 978-80-7367-230-0.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student prezentoval diplomovou práci. Po seznámení s posudky vedoucího i oponenta komise položila následující dotazy:
prof. Schauer: Jak vnímáte přesycenost škol množstvím různých předmětů? Uvažoval jste v rámci práce tuto problematiku?
Ing. Malaník: Řešil jste kyberšikanu?
Student odpověděl na položené dotazy.