Bakalářská práce je zaměřena na prokázání možnosti růstu zvolené firmy na trhu v Číně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části jsou obsaženy teoretické poznatky o kulturním prostředí na čínském trhu, užívaných obchodních praktikách a pla-tebních podmínkách. V praktické části probíhá zhodnocení nynějšího působení zvolené firmy na trhu a zkoumání možností pro rozšíření působnosti a ziskovosti na trhu v Číně. Výstupy analýz jsou aplikovány do analýzy SWOT, která je shrnuje s cílem prokázat další možnost růstu zvolené firmy na tomto trhu. Výsledky této práce mohou usnadnit zvolené firmě rozhodnutí, zda investovat do dalšího růstu na trhu v Číně, upozornit ji na překoná-vání překážek na které se musí připravit a naopak, zdůraznit jaké jsou její výhody v konkurenčním prostředí státem řízené ekonomiky.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on demonstrating the possibilities for growth of selected company in the market of China. The work is divided into theoretical and practical part. The first part contains theoretical knowledge of the cultural environment in the Chinese market, business practices and payment terms used there. In the practical part is done the evaluation of the current position for the selected company on the market and explored options for expansion and profitability on the market in China. Outputs of analyzes are applied in a SWOT analysis, which is summarized to show further potential growth of the selected firm in this market. The results of this work may facilitate the chosen company to decide whether to invest in further growth of the market in China, to warn them about the obstacles which they need to be prepare for and vice versa, to highlight what are its advantages in a competitive environment, state-run economy.
Klíčová slova
obchod, Čínská Lidová Republika, marketing, značka, platební podmínky
Klíčová slova v angličtině
Business, Peoples Republic of China, Marketing, Trade Mark, Payment Terms
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na prokázání možnosti růstu zvolené firmy na trhu v Číně. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části jsou obsaženy teoretické poznatky o kulturním prostředí na čínském trhu, užívaných obchodních praktikách a pla-tebních podmínkách. V praktické části probíhá zhodnocení nynějšího působení zvolené firmy na trhu a zkoumání možností pro rozšíření působnosti a ziskovosti na trhu v Číně. Výstupy analýz jsou aplikovány do analýzy SWOT, která je shrnuje s cílem prokázat další možnost růstu zvolené firmy na tomto trhu. Výsledky této práce mohou usnadnit zvolené firmě rozhodnutí, zda investovat do dalšího růstu na trhu v Číně, upozornit ji na překoná-vání překážek na které se musí připravit a naopak, zdůraznit jaké jsou její výhody v konkurenčním prostředí státem řízené ekonomiky.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is focused on demonstrating the possibilities for growth of selected company in the market of China. The work is divided into theoretical and practical part. The first part contains theoretical knowledge of the cultural environment in the Chinese market, business practices and payment terms used there. In the practical part is done the evaluation of the current position for the selected company on the market and explored options for expansion and profitability on the market in China. Outputs of analyzes are applied in a SWOT analysis, which is summarized to show further potential growth of the selected firm in this market. The results of this work may facilitate the chosen company to decide whether to invest in further growth of the market in China, to warn them about the obstacles which they need to be prepare for and vice versa, to highlight what are its advantages in a competitive environment, state-run economy.
Klíčová slova
obchod, Čínská Lidová Republika, marketing, značka, platební podmínky
Klíčová slova v angličtině
Business, Peoples Republic of China, Marketing, Trade Mark, Payment Terms
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prezentujte teoretické marketingové poznatky o kultuře a trhu v Číně.
Praktická část
Popište a analyzujte nynější stav vývozů produktů zvolené společnosti do Číny.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte možnosti rozšíření produktů zvolené společnosti na čínském trhu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Prezentujte teoretické marketingové poznatky o kultuře a trhu v Číně.
Praktická část
Popište a analyzujte nynější stav vývozů produktů zvolené společnosti do Číny.
Na základě zjištěných výsledků navrhněte možnosti rozšíření produktů zvolené společnosti na čínském trhu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ANDRLE, Pavel. Dokumentární akreditiv v praxi. 6., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4830-6.
HOLMAN, Robert. Ekonomie. 5. vyd. Praha: C. H. Beck, 2011, 696 s. ISBN 978-80-7400-006-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SHENGGEN, Fan. The Oxford Companion in the Economics of China. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2014, 662 s. ISBN 978-0-19-967820-4.
Seznam doporučené literatury
ANDRLE, Pavel. Dokumentární akreditiv v praxi. 6., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2013, 207 s. ISBN 978-80-247-4830-6.
HOLMAN, Robert. Ekonomie. 5. vyd. Praha: C. H. Beck, 2011, 696 s. ISBN 978-80-7400-006-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s. ISBN 978-80-247-4150-5.
SHENGGEN, Fan. The Oxford Companion in the Economics of China. 1. vyd. Oxford: Oxford University Press, 2014, 662 s. ISBN 978-0-19-967820-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
vedoucí BP. dr. Kubíčková: 17b:
Ve shrnutí Vašich doporučení píšete, že slabá stránka ABC je v komunikaci a neznalosti kultury dceřinné společnosti. Jaký postup byste tedy navrhovala při zefektivňování komunikace a při odstraňování kulturních bariér mezi ABC a její dceřinnou společností kromě uvedených stáží?
oponent BP: Ing. Pechancová: 15b:
Specifikujte hlavní cíl práce (růst společnosti, potenciál rozšíření vývozu produktů nebo nárůst zisku společnosti). Zodpovězeno zcela.
Doložte svou hypotézu uvedenou na str.35: "Osobně se domnívám, že růst nebude tak markantní, jak ukazuje tabulka 1.
doc. Tučková: Proč jste neurčila cílovou skupinu? Zodpovězeno zcela.
dr. Kramoliš: Obchodují v Eurech nebo v USD? Zodpovězeno zcela. Očekávaní od práce bylo, že budete analyzovat čínský trh, chybí mi tak celkový pohled.