Tématem bakalářské práce je Analýza konkurenční schopnosti firmy ENAPO OBCHODNÍ a.s.
Toto téma bylo vybráno, jelikož téma konkurenceschopnosti je velmi důležitým tématem pro každé vedení firmy, která chce být úspěšná.Zkoumaná problematika se týká maloob-chodního prostředí, mj. proto, aby bylo zjištěno, zda jsou obchody v tomto prostředí stále konkurenceschopné. Obzvláště v dnešní době, kdy trh ovládají velké supermarkety.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Jako hlavní cíl práce bylo stanoveno sesbírat, co nejvíce informací týkající se této problematiky, analyzovat společnost, její postavení na trhu. Na závěr je uvedeno několik doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is an analysis of competitiveness of the company ENAPO OBCHODNÍ a.s.
I choose this topic, because the topic of competition is very important topic for every ma-nagement, which wants to be successful. I choose retail environment, because I was curious whether the companies in this environment is still competitive. Especially in this time, when big supermarkets leads all of business.
Bachelor thesis is divided into two parts: theoretical and practical. As the main goal, that I staked, is to gather as many information as possible about the issue, analysis company and market position. Finally, some arrangements are stated to increase the competiveness.
Klíčová slova
konkurence, konkurenční výhoda, SWOT analýza, PEST analýza, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
competition, competitive advantage, SWOT analysis, PEST analysis, questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
85 s. (92 499 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je Analýza konkurenční schopnosti firmy ENAPO OBCHODNÍ a.s.
Toto téma bylo vybráno, jelikož téma konkurenceschopnosti je velmi důležitým tématem pro každé vedení firmy, která chce být úspěšná.Zkoumaná problematika se týká maloob-chodního prostředí, mj. proto, aby bylo zjištěno, zda jsou obchody v tomto prostředí stále konkurenceschopné. Obzvláště v dnešní době, kdy trh ovládají velké supermarkety.
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části: teoretickou a praktickou. Jako hlavní cíl práce bylo stanoveno sesbírat, co nejvíce informací týkající se této problematiky, analyzovat společnost, její postavení na trhu. Na závěr je uvedeno několik doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor thesis is an analysis of competitiveness of the company ENAPO OBCHODNÍ a.s.
I choose this topic, because the topic of competition is very important topic for every ma-nagement, which wants to be successful. I choose retail environment, because I was curious whether the companies in this environment is still competitive. Especially in this time, when big supermarkets leads all of business.
Bachelor thesis is divided into two parts: theoretical and practical. As the main goal, that I staked, is to gather as many information as possible about the issue, analysis company and market position. Finally, some arrangements are stated to increase the competiveness.
Klíčová slova
konkurence, konkurenční výhoda, SWOT analýza, PEST analýza, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
competition, competitive advantage, SWOT analysis, PEST analysis, questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerše vztahující se k problematice konkurenční schopnosti.
Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenční schopnosti firmy ENAPO a.s.
Proveďte analýzy konkurenční schopnosti firmy ENAPO a.s. a jejich hlavních konkurentů.
Navrhněte doporučení zvýšení konkurenční schopnosti firmy ENAPO a.s.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerše vztahující se k problematice konkurenční schopnosti.
Praktická část
Analyzujte současný stav konkurenční schopnosti firmy ENAPO a.s.
Proveďte analýzy konkurenční schopnosti firmy ENAPO a.s. a jejich hlavních konkurentů.
Navrhněte doporučení zvýšení konkurenční schopnosti firmy ENAPO a.s.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471.
JIRÁSEK, Jaroslav. Strategie: umění podnikatelských vítězství. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003, 189 s. ISBN 80-86419-46-0.
KOTLER, Philip. Marketing management: analýza plánování, využití, kontrola. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 80-7169-600-5.
SADLER, Philip. Strategic management. 2nd ed. London: Kogan Page, c2003, 272 s. ISBN 0749439386.
Seznam doporučené literatury
BARTES, František. Strategie konkurenčních střetů. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011, 171 s. ISBN 978-80-7418-100-9.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471.
JIRÁSEK, Jaroslav. Strategie: umění podnikatelských vítězství. 2. vyd. Praha: Professional Publishing, 2003, 189 s. ISBN 80-86419-46-0.
KOTLER, Philip. Marketing management: analýza plánování, využití, kontrola. Vyd. 1. Praha: Grada, 1998, 710 s. ISBN 80-7169-600-5.
SADLER, Philip. Strategic management. 2nd ed. London: Kogan Page, c2003, 272 s. ISBN 0749439386.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: doc. Ing. Josef Kubík, CSc. (23b)
Je vlastnictví pivovaru v Břeclavi pro firmu ENAPO přínosem nebo nákladem? ZODPOVĚZENO ZCELA
Oponent: Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. (16b)
Na straně 13 je teoreticky charakterizován Porterův model pěti konkurenčních sil. Nicméně v praktické části BP představen není. Jaká tedy byla jeho implementace na vybranou firmu? Na straně 30 je teoreticky uvedena Portfoliová analýza (BCG matice). Nicméně v praktické část zmíněna není. Jaká by tedy byla její realizace na vybranou firmu? Jaký je tržní podíl vybrané firmy na trhu? Jak lze vybranou firmu dále charakterizovat dle zpracované teoretické části BP zaměřené na zkoumání konkurence? Pakliže privátní značky ENAPO nezná 67% oslovených respondentů jakým způsobem tedy byla vyhodnocena otázka uvedená na straně 60, kde je uvedeno, že celkem 55% oslovených respondentů není spokojeno a není ani nespokojeno s kvalitou výrobků privátní značky AVE? Jaká je tedy validita zkoumané otázky? Měl již student možnost projednat svá doporučení s managementem firmy ENAPO a.s., jaké byly případné reakce? ZOPOVĚZENO ZCELA
Ing. Monika Horáková, Ph.D.: Uzeniny jsou nejvíce ztrátové, proč o ně upadá zájem? Proč jste je zařadil do "peněžních krav"? Mohl byste, prosím, specifikovat, co myslíte "mírně rostoucím HDP" a "mírně klesající inflací" ve Vaší práci? Kolik má ENAPO zahraničních dodavatelů? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Ing. Michal Pilík, Pd.D.: Kdo je typický zákazník ENAPA? Zmínil jste trend upadání zájmu o supermarkety, myslíte si, že se to dá zobecnit? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ