Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat, jak se projevuje v nákupním rozhodování spotřebitele iracionalita. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickým výkladem týkajícím se marketingu, spotřebitelského chování, marketingové komunikace a značkové politiky. Tyto informace jsou následně použity jako podklad pro praktickou část. V praktické části je formou dotazníkového šetření analyzováno chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu. Jako konkrétní produkt byl zvolen chytrý telefon iPhone společnosti Apple Inc. Závěrem práce je na základě výsledků průzkumu uvedeno pro tuto společnost doporučení.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to analyse how reflected irrationality in the purchasing deci-sions of consumers. The thesis is divided into two parts. The first part deals with theoretical interpretation relating to the marketing, consumer behaviour, marketing communications and brand policy. This information has been used as the basis for practical part. The practical part aim is through a questionnaire survey to analyse consumer behaviour when buying a particular product. As a particular product was chosen smart phone iPhone from Apple Inc. company. Finally based on survey results were mentioned recommendations for this company.
Hlavním cílem bakalářské práce je analyzovat, jak se projevuje v nákupním rozhodování spotřebitele iracionalita. Práce je rozdělena na dvě části. První část se zabývá teoretickým výkladem týkajícím se marketingu, spotřebitelského chování, marketingové komunikace a značkové politiky. Tyto informace jsou následně použity jako podklad pro praktickou část. V praktické části je formou dotazníkového šetření analyzováno chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu. Jako konkrétní produkt byl zvolen chytrý telefon iPhone společnosti Apple Inc. Závěrem práce je na základě výsledků průzkumu uvedeno pro tuto společnost doporučení.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis is to analyse how reflected irrationality in the purchasing deci-sions of consumers. The thesis is divided into two parts. The first part deals with theoretical interpretation relating to the marketing, consumer behaviour, marketing communications and brand policy. This information has been used as the basis for practical part. The practical part aim is through a questionnaire survey to analyse consumer behaviour when buying a particular product. As a particular product was chosen smart phone iPhone from Apple Inc. company. Finally based on survey results were mentioned recommendations for this company.
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se ke spotřebitelskému chování a vlivu iracionality.
Praktická část
Analyzujte kupní chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu.
Navrhněte doporučení pro aplikaci marketingové komunikace při vlivu faktorů iracionality.
Doporučení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se ke spotřebitelskému chování a vlivu iracionality.
Praktická část
Analyzujte kupní chování spotřebitele při nákupu konkrétního produktu.
Navrhněte doporučení pro aplikaci marketingové komunikace při vlivu faktorů iracionality.
Doporučení podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LINDSTRÖM, Martin. Buy.ology: how everything we believe about why we buy is wrong. Expand. edt. London: Random House Business Books, 2008, 240 s. ISBN 978-1-84794-013-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
DU PLESSIS, Erik. Jak zákazník vnímá značku: nahlédněte s pomocí neurovědy do hlav spotřebitelů. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2011, 256 s. ISBN 978-80-251-3529-7.
KOTLER, Philip. Moderní marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 1041 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
LINDSTRÖM, Martin. Buy.ology: how everything we believe about why we buy is wrong. Expand. edt. London: Random House Business Books, 2008, 240 s. ISBN 978-1-84794-013-1.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. Moderní marketingová komunikace. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 303 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: doc. Ing. Vratislav Kozák, Ph.D. - 24 bodů.
Znáte jinou značku, za kterou jsou zákazníci zaplatit mnohem větší částku, než u výrobků se srovnatelnou kvalitou? Zodpovězeno zcela. Jaký způsobem se vytváří úspěšný brand building značka nameGoBack? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: Ing. Zdeněk Pavlík - 27 bodů.
Ing. Jiří Bejtkovský, Ph.D. - V zásadách máte uvedeno, že práce má poskytnout doporučení pro oblast marketingové komunikace. Stejně tak máte v zásadách uvedeno, že doporučení budou podrobena nákladové, časové a rizikové analýze. Nacházejí se v práci? Zodpovězeno částečně.
Ing. Martin Mikeska, Ph.D. - Vyjmenovala jste některé prestižní značky. Jak se vyrovnáváte s faktem, že tyto podniky jsou největšími zaměstnavateli dětí? Zodpovězeno částečně.