Předmětem mé diplomové práce je firma FAGUS CZ, s.r.o. jako výrobce komponentů pro obuvnický průmysl. Mojí snahou je analyzovat chování této organizace v tržním pro-středí tohoto ne zrovna přitažlivého odvětví. Na základě analýzy silných a slabých stránek, zdrojů a cílů firmy jakož i na základě vyjednávací síly konkurence, zákazníků a dodavatelů se pokusím navrhnout několik možných strategií a směrů, kam by se mohla firma FAGUS CZ, s.r.o. se svými aktivitami ubírat, aby překonala hluboký útlum v odvětví, nátlak konku-rence z ostatních zemí a zaměřila se přitom rovněž na posilování všech prvků hodnototvor-ného řetězce.
Annotation in English
My diploma project is focused on the company Fagus Ltd, which is a producer of com-ponents for the shoemaking industry.
My goal was to anylyse this company's behaviour in the market environmnt of this not exactly tempting branch. I will attempt to propose a number of feasible strategies and di-rections the company could forward its activities too. These should enable the company to overcome both: a deep depression of this branch and the pressure coming from the foreign competition. Moreover, my proposals should aim at strenghtening all the factors of the va-lue-creating chain. I intend to base these suggestions on an analysis of the companies' strenghts and weaknesses as well as on the negotiation power of the competition, custo-mers and suppliers.
The company, analysis, strategy, shoemaking industry, lasts for the shoes, competition, customers, quality, price
Length of the covering note
99
Language
CZ
Annotation
Předmětem mé diplomové práce je firma FAGUS CZ, s.r.o. jako výrobce komponentů pro obuvnický průmysl. Mojí snahou je analyzovat chování této organizace v tržním pro-středí tohoto ne zrovna přitažlivého odvětví. Na základě analýzy silných a slabých stránek, zdrojů a cílů firmy jakož i na základě vyjednávací síly konkurence, zákazníků a dodavatelů se pokusím navrhnout několik možných strategií a směrů, kam by se mohla firma FAGUS CZ, s.r.o. se svými aktivitami ubírat, aby překonala hluboký útlum v odvětví, nátlak konku-rence z ostatních zemí a zaměřila se přitom rovněž na posilování všech prvků hodnototvor-ného řetězce.
Annotation in English
My diploma project is focused on the company Fagus Ltd, which is a producer of com-ponents for the shoemaking industry.
My goal was to anylyse this company's behaviour in the market environmnt of this not exactly tempting branch. I will attempt to propose a number of feasible strategies and di-rections the company could forward its activities too. These should enable the company to overcome both: a deep depression of this branch and the pressure coming from the foreign competition. Moreover, my proposals should aim at strenghtening all the factors of the va-lue-creating chain. I intend to base these suggestions on an analysis of the companies' strenghts and weaknesses as well as on the negotiation power of the competition, custo-mers and suppliers.
The company, analysis, strategy, shoemaking industry, lasts for the shoes, competition, customers, quality, price
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerži poznatků o strategickém plánování.
Charakterizujte znaky firem s ručením omezeným.
II. Praktická část
Popište podnik a jeho výrobní program.
Vypracujte SWOT analýzu.
Sestavte Porterův model 5-ti konkurenčních sil.
Na základě analýz vypracujte dílčí strategie pro rozvoj podniku
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerži poznatků o strategickém plánování.
Charakterizujte znaky firem s ručením omezeným.
II. Praktická část
Popište podnik a jeho výrobní program.
Vypracujte SWOT analýzu.
Sestavte Porterův model 5-ti konkurenčních sil.
Na základě analýz vypracujte dílčí strategie pro rozvoj podniku
Závěr
Recommended resources
[1] PORTER, M. Konkurenční výhoda. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[2] BOWMAN, C. Strategický management. 1. vyd., Praha: GradaPublishing, 1996. 147 s. ISBN 80-7169-230-1
[3] DEDOUCHOVÁ,M. Strategie podniku. 2.vyd. Praha: C H Beck, 2002, 272 s. ISBN 80-7179-603-4
[4] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vydání. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7
[5] KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL,O. Strategické řízení. 1. vyd., Praha, C H Beck 2000, ISBN 80-7179-422-8
Recommended resources
[1] PORTER, M. Konkurenční výhoda. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, 1994. 626 s. ISBN 80-85605-12-0
[2] BOWMAN, C. Strategický management. 1. vyd., Praha: GradaPublishing, 1996. 147 s. ISBN 80-7169-230-1
[3] DEDOUCHOVÁ,M. Strategie podniku. 2.vyd. Praha: C H Beck, 2002, 272 s. ISBN 80-7179-603-4
[4] BARTES, F. Konkurenční strategie firmy. 1. vydání. Praha: Management Press, 1997. 124 s. ISBN 80-85943-41-7
[5] KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL,O. Strategické řízení. 1. vyd., Praha, C H Beck 2000, ISBN 80-7179-422-8