Cílem této diplomové práce je vytvořit Program rozvoje města Olomouce zaměřený na oblast cestovního ruchu. Práce se dělí do dvou částí teoretické a praktické. V úvodu se práce nejdříve zabývá popisem základních pojmů souvisejících s tématem cestovního ruchu a regionálního rozvoje. Na tento popis navazuje praktická část, která je tvořena analýzou současného stavu cestovního ruchu ve městě a z ní vyplývající SWOT analýzou. V závěru práce je navržena strategie rozvoje cestovního ruchu ve městě, která zahrnuje stanovení strategických cílů, priorit a opatření pro tento rozvoj. V této části jsou rovněž navrženy vlastní projekty, které by mohly podpořit rozvoj cestovního ruchu ve městě.
Anotace v angličtině
The aim of this graduation thesis is to create The development programme of the city of Olomouc with the focus on tourism. This thesis is divided into two parts the theoretical and the practical one. The introduction of the thesis is focused on the descripion of the basic concepts, which are related to the topic of tourism and regional development. This description is followed by the practical part, which is consisted of an analysis of the current level of tourism in the city and the SWOT analysis. In conclusion, the strategy for the development of tourism in the city is proposed. It involves setting strategic goals, priorities and measures for the development of tourism. This part of thesis also inculedes my own development projects that could help with the development of tourism in the city.
Klíčová slova
program rozvoje, cestovní ruch, socioekonomická analýza, SWOT analýza, regionální rozvoj, strategický cíl, projekt
Cílem této diplomové práce je vytvořit Program rozvoje města Olomouce zaměřený na oblast cestovního ruchu. Práce se dělí do dvou částí teoretické a praktické. V úvodu se práce nejdříve zabývá popisem základních pojmů souvisejících s tématem cestovního ruchu a regionálního rozvoje. Na tento popis navazuje praktická část, která je tvořena analýzou současného stavu cestovního ruchu ve městě a z ní vyplývající SWOT analýzou. V závěru práce je navržena strategie rozvoje cestovního ruchu ve městě, která zahrnuje stanovení strategických cílů, priorit a opatření pro tento rozvoj. V této části jsou rovněž navrženy vlastní projekty, které by mohly podpořit rozvoj cestovního ruchu ve městě.
Anotace v angličtině
The aim of this graduation thesis is to create The development programme of the city of Olomouc with the focus on tourism. This thesis is divided into two parts the theoretical and the practical one. The introduction of the thesis is focused on the descripion of the basic concepts, which are related to the topic of tourism and regional development. This description is followed by the practical part, which is consisted of an analysis of the current level of tourism in the city and the SWOT analysis. In conclusion, the strategy for the development of tourism in the city is proposed. It involves setting strategic goals, priorities and measures for the development of tourism. This part of thesis also inculedes my own development projects that could help with the development of tourism in the city.
Klíčová slova
program rozvoje, cestovní ruch, socioekonomická analýza, SWOT analýza, regionální rozvoj, strategický cíl, projekt
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Formulujte základní teoretická východiska pro provedení analýzy cestovního ruchu v Olomouci.
Praktická část
Vypracujte socioekonomickou a SWOT analýzu města Olomouce se zaměřením na cestovní ruch.
Definujte strategické cíle a priority rozvoje v oblasti cestovního ruchu ve městě Olomouci.
Navrhněte projekty pro rozvoj cestovního ruchu v Olomouci.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Formulujte základní teoretická východiska pro provedení analýzy cestovního ruchu v Olomouci.
Praktická část
Vypracujte socioekonomickou a SWOT analýzu města Olomouce se zaměřením na cestovní ruch.
Definujte strategické cíle a priority rozvoje v oblasti cestovního ruchu ve městě Olomouci.
Navrhněte projekty pro rozvoj cestovního ruchu v Olomouci.
Závěr
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a kol. Cestovní ruch v regionálním rozvoji. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014, 73 s. ISBN 978-80-7509-051-5.
NIJKAMP, Peter and Roberta CAPELLO. Handbook of regional growth and development theories. 1st ed. Cheltenham, UK: Edward Elgar, 2009, 544 p. ISBN 978-184-8445-987.
ROBINSON, Peter et al. Tourism. 1st ed. Wallingford, Oxfordshire: CABI, 2013, 525 p. ISBN 17-806-4297-0.
WOKOUN, René a kol. Základy regionálních věd a veřejné správy. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2011, 474 s. ISBN 978-80-7380-304-9.
WOKOUN, René a kol. Regionální rozvoj: (východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování). 1. vyd. Praha: Linde, 2008, 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav a kol. Cestovní ruch v regionálním rozvoji. 1. vyd. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2014, 73 s. ISBN 978-80-7509-051-5.
NIJKAMP, Peter and Roberta CAPELLO. Handbook of regional growth and development theories. 1st ed. Cheltenham, UK: Edward Elgar, 2009, 544 p. ISBN 978-184-8445-987.
ROBINSON, Peter et al. Tourism. 1st ed. Wallingford, Oxfordshire: CABI, 2013, 525 p. ISBN 17-806-4297-0.
WOKOUN, René a kol. Základy regionálních věd a veřejné správy. 1. vyd. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2011, 474 s. ISBN 978-80-7380-304-9.
WOKOUN, René a kol. Regionální rozvoj: (východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování). 1. vyd. Praha: Linde, 2008, 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího DP: 22 b.
Otázka vedoucího: Který z navrhovaných projektů by byl dle Vašeho názoru nejpřínosnější pro město Olomouc?
Otázka vedoucího: Co považujete za největší atraktivitu města Olomouce z hlediska cestovního ruchu?
Hodnocení: otázky zodpovězeny
Hodnocení oponenta DP: 16 b.
Otázka oponenta: V rámci slabých stránek uvádíte slabou propagaci města i proti marketingové kampani města z roku 2010. V jakých aspektech vnímáte nedostatky kampaně?
Otázka oponenta: Jakým způsobem byla vyhotovená SWOT analýza? Hodnocení: otázky zodpovězeny
Otázka (doc. Dohnalová): Hodnotila jste i nákladové hledisko projektů a s jakým výsledkem? Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka (RNDr. Bednář) Jak byla v návrzích použita teorie destinačního managementu? Hodnocení: otázka zodpovězena částečně