Tématem diplomové práce je podpora edukace rodičů dětí předškolního věku s astma bronchiale.
Cílem práce je vytvoření projektu komplexní služby, ve které je zahrnuta realizace telefonické poradenské linky, internetových stránek a informační brožury. Projekt je zaměřen na podporu informovanosti rodičům a pomoc s řešením problémů souvisejících s řízením astmatu svých dětí.
Teoretická část práce definuje pojmy vztahující se k problematice marketingu ve zdravotnictví, přímému marketingu, internetovému marketingu a edukaci.
Praktická část je věnována popisu onemocnění, výskytu astmatu, vlastnímu prů-zkumnému šetření. Závěr praktické části tvoří návrh projektu, který vyplývá z teoretických východisek a z analýzy výsledků dotazníkového šetření. Projekt je zhodnocen z hlediska možného zavedení do praxe.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is to support the education of parents with the children in the preschool age with asthma. The aim is to create a project of the comprehensive services, which includes the implementation of telephone helplines, websites and informational brochures. The project is aim to promote the awareness of parents and help with solving the problems related with management of asthma of their children. The theoretical part defines terms relating to the issues in healthcare marketing, direct marketing, internet marketing and education. The practical part is devoted to describing the disease, the incidence of asthma, self-exploratory investigation. Conclusion of the practical part consists the project proposal, which follows from the theoretical background and from analysis of the survey results. The project is evalua-ted in terms of possible deployment to the practise.
Klíčová slova
astma bronchiale, marketing ve zdravotnictví, přímý marketing, edukace, poradenská linka
Klíčová slova v angličtině
ashtma bronchiale, healthcare marketing, direct marketing, education, Hotline
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem diplomové práce je podpora edukace rodičů dětí předškolního věku s astma bronchiale.
Cílem práce je vytvoření projektu komplexní služby, ve které je zahrnuta realizace telefonické poradenské linky, internetových stránek a informační brožury. Projekt je zaměřen na podporu informovanosti rodičům a pomoc s řešením problémů souvisejících s řízením astmatu svých dětí.
Teoretická část práce definuje pojmy vztahující se k problematice marketingu ve zdravotnictví, přímému marketingu, internetovému marketingu a edukaci.
Praktická část je věnována popisu onemocnění, výskytu astmatu, vlastnímu prů-zkumnému šetření. Závěr praktické části tvoří návrh projektu, který vyplývá z teoretických východisek a z analýzy výsledků dotazníkového šetření. Projekt je zhodnocen z hlediska možného zavedení do praxe.
Anotace v angličtině
The theme of this thesis is to support the education of parents with the children in the preschool age with asthma. The aim is to create a project of the comprehensive services, which includes the implementation of telephone helplines, websites and informational brochures. The project is aim to promote the awareness of parents and help with solving the problems related with management of asthma of their children. The theoretical part defines terms relating to the issues in healthcare marketing, direct marketing, internet marketing and education. The practical part is devoted to describing the disease, the incidence of asthma, self-exploratory investigation. Conclusion of the practical part consists the project proposal, which follows from the theoretical background and from analysis of the survey results. The project is evalua-ted in terms of possible deployment to the practise.
Klíčová slova
astma bronchiale, marketing ve zdravotnictví, přímý marketing, edukace, poradenská linka
Klíčová slova v angličtině
ashtma bronchiale, healthcare marketing, direct marketing, education, Hotline
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury charakterizujte marketing ve zdravotnictví, přímý marketing, marketingovou situační analýzu a marketingový mix.
Praktická část
Proveďte analýzu informovanosti rodičů dětí předškolního věku s astma bronchiale.
Navrhněte projekt podpory edukace rodičů dětí předškolního věku s astma bronchiale vedoucí ke zlepšení informovanosti o onemocnění.
Projekt zhodnoťte z hlediska jeho možného zavedení do praxe.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury charakterizujte marketing ve zdravotnictví, přímý marketing, marketingovou situační analýzu a marketingový mix.
Praktická část
Proveďte analýzu informovanosti rodičů dětí předškolního věku s astma bronchiale.
Navrhněte projekt podpory edukace rodičů dětí předškolního věku s astma bronchiale vedoucí ke zlepšení informovanosti o onemocnění.
Projekt zhodnoťte z hlediska jeho možného zavedení do praxe.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of health care marketing. 3rd ed. Sudbury, MA: Jones & Bartlett Learning, c2011, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471.
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
KOTLER, Philip. Principles of Marketing. 4th European ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, 954 s. ISBN 02-736-8456-6.
PETRŮ, Vít. Dětská alergologie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2012, 531 s. ISBN 978-80-204-2584-3.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of health care marketing. 3rd ed. Sudbury, MA: Jones & Bartlett Learning, c2011, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. 2., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 8024704471.
JUŘENÍKOVÁ, Petra. Zásady edukace v ošetřovatelské praxi. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 77 s. ISBN 978-80-247-2171-2.
KOTLER, Philip. Principles of Marketing. 4th European ed. Harlow: Prentice-Hall, 2005, 954 s. ISBN 02-736-8456-6.
PETRŮ, Vít. Dětská alergologie. 1. vyd. Praha: Mladá fronta, 2012, 531 s. ISBN 978-80-204-2584-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP, prof. Slaný, 27 bodů Jaká je pravděpodobnost realizace tohoto projektu tak, jak je zpracován? Zodpovězeno zcela Oponent DP, doc. Kubík, 21 bodů Proč mezi slabé stránky na s. 66 řadíte přetrvávání problémů při řízení astmatu? Zodpovězeno zcela Z jakého důvodu posuzujete Regionální operační program Střední Morava jako nejreálnější možnost financování projektu? Zodpovězeno zcela Dr. Bejtkovský: Podle Vašeho dotazníku mi prosím sdělte, do které kategorie byste zařadila dvouleté dítě? Zodpovězeno zcela Proč ve Vašem dotazníku chybí instrukce k jeho vyplnění? Zodpovězeno zcela Ing. Vajdák: Prosím objasněte nákladovou složku projektu? Zodpovězeno zcela Uvažovala jste o financování na základě zahrnutí do projektu distributory pomůcek a léčiv pro astmatické děti? Zodpovězeno zcela Myslíte si, že je možné, aby byl projekt samo financovatelný? Zodpovězeno zcela Dr. Papadaki: Realizovala jste analýzu vnějšího prostředí? Zodpovězeno zcela