Diplomová práce na téma Směry dalšího rozvoje podpory regionálních značek v Olomouckém kraji je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se v první kapitole věnuje vývoji a důvodům vzniku regionálního značení v Evropské unii a v České republice. Druhá kapitola uvádí dotčenou legislativu a přehled institucí, které s touto problematikou souvisí. Praktická část se ve třetí kapitole věnuje analýzám dopadů a přínosů etablování regionálních značek na podnikatelský sektor v Olomouckém kraji. Čtvrtá kapitola se zabývá analýzou primárního výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření na vybraném vzorku respondentů. Na základě tohoto výzkumu budou představeny výsledky analýzy povědomí o značce, spolupráce s koordinátory značky a s krajským úřadem. Kapitola pátá představí návrh projektu dalšího rozvoje regionálního značení v Olomouckém kraji.
Anotace v angličtině
Master Thesis The Directions for Further Development of the Support of Regional Brands in Olomouc Region Is Divided in Two Parts. The Theoretical Part Deals in its First Chapter with the Development and Formation of a Regional Branding in the European Union and the Czech Republic. The Second Chapter Gives an Overview of Legislation and General Knowledge of Institutions Related to this Problem. The Practical Part Is in the Third Chapter Devoted to Analysis the Impacts and Benefits of the Establishment of Regional Brands in the Business Sector in the Olomouc Region. The Fourth Chapter Analyses the Primary Research, which Was Performed Through a Questionnaire Survey. Results of Analysis of Brand Knowledge, Brand Cooperation with the Coordinators and Regional Office Will Be Presented Based on this Research. The Fifth Chapter Will Present a Project Proposal for Further Development of Regional Branding in the Olomouc Region.
Klíčová slova
podpora, regionální značka, primární výzkum, dotazníkové šetření, analýza, strategie, projekt, rozvoj, Olomoucký kraj
Diplomová práce na téma Směry dalšího rozvoje podpory regionálních značek v Olomouckém kraji je rozdělena do dvou částí. Teoretická část práce se v první kapitole věnuje vývoji a důvodům vzniku regionálního značení v Evropské unii a v České republice. Druhá kapitola uvádí dotčenou legislativu a přehled institucí, které s touto problematikou souvisí. Praktická část se ve třetí kapitole věnuje analýzám dopadů a přínosů etablování regionálních značek na podnikatelský sektor v Olomouckém kraji. Čtvrtá kapitola se zabývá analýzou primárního výzkumu, který byl proveden formou dotazníkového šetření na vybraném vzorku respondentů. Na základě tohoto výzkumu budou představeny výsledky analýzy povědomí o značce, spolupráce s koordinátory značky a s krajským úřadem. Kapitola pátá představí návrh projektu dalšího rozvoje regionálního značení v Olomouckém kraji.
Anotace v angličtině
Master Thesis The Directions for Further Development of the Support of Regional Brands in Olomouc Region Is Divided in Two Parts. The Theoretical Part Deals in its First Chapter with the Development and Formation of a Regional Branding in the European Union and the Czech Republic. The Second Chapter Gives an Overview of Legislation and General Knowledge of Institutions Related to this Problem. The Practical Part Is in the Third Chapter Devoted to Analysis the Impacts and Benefits of the Establishment of Regional Brands in the Business Sector in the Olomouc Region. The Fourth Chapter Analyses the Primary Research, which Was Performed Through a Questionnaire Survey. Results of Analysis of Brand Knowledge, Brand Cooperation with the Coordinators and Regional Office Will Be Presented Based on this Research. The Fifth Chapter Will Present a Project Proposal for Further Development of Regional Branding in the Olomouc Region.
Klíčová slova
podpora, regionální značka, primární výzkum, dotazníkové šetření, analýza, strategie, projekt, rozvoj, Olomoucký kraj
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k tématu regionálních značek a produktů orientovanou na problematiku regionálního rozvoje.
Uveďte dotčenou legislativu.
Praktická část
Analyzujte dopady a přínosy etablování regionálních značek na podnikatelský sektor v Olomouckém kraji.
Realizujte dotazníkové šetření a rozhovory s podnikateli využívajícími regionální značky.
Na základě výše uvedených analýz představte návrh projektu dalšího rozvoje regionálních značek v Olomouckém kraji.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
{Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.}
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši k tématu regionálních značek a produktů orientovanou na problematiku regionálního rozvoje.
Uveďte dotčenou legislativu.
Praktická část
Analyzujte dopady a přínosy etablování regionálních značek na podnikatelský sektor v Olomouckém kraji.
Realizujte dotazníkové šetření a rozhovory s podnikateli využívajícími regionální značky.
Na základě výše uvedených analýz představte návrh projektu dalšího rozvoje regionálních značek v Olomouckém kraji.
Závěr
Seznam doporučené literatury
COOKE, Philip. Regional Knowledge Economies: Markets, Clusters and Innovation. 1st ed. Cheltenham: Edward Elgar, 2007, 328 p. ISBN 978-1-84542-529-6.
HARINGTON, W. James and Peter W. DANIELS. Knowledge - based services, internationalization and regional development. 1st ed. Aldershot: Ashgate, 2006, 309 p. ISBN 978-0-7546-4897-0.
KRAFTOVÁ, Ivana a Pavlína PRÁŠILOVÁ. Prosperující podnik v regionálním kontextu. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013, 156 s. ISBN 978-80-7357-989-0.
VITURKA, Milan. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České republiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 227 s. ISBN 978-80-247-3638-9.
Seznam doporučené literatury
COOKE, Philip. Regional Knowledge Economies: Markets, Clusters and Innovation. 1st ed. Cheltenham: Edward Elgar, 2007, 328 p. ISBN 978-1-84542-529-6.
HARINGTON, W. James and Peter W. DANIELS. Knowledge - based services, internationalization and regional development. 1st ed. Aldershot: Ashgate, 2006, 309 p. ISBN 978-0-7546-4897-0.
KRAFTOVÁ, Ivana a Pavlína PRÁŠILOVÁ. Prosperující podnik v regionálním kontextu. 1. vyd. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2013, 156 s. ISBN 978-80-7357-989-0.
VITURKA, Milan. Kvalita podnikatelského prostředí, regionální konkurenceschopnost a strategie regionálního rozvoje České republiky. 1. vyd. Praha: Grada, 2010, 227 s. ISBN 978-80-247-3638-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího DP: 15 b.
Otázka vedoucího: Je možné na podporu rozvoje regionálních značek využít fondů EU? Pokud ano, jakých. Hodnocení: otázka zodpovězena
Hodnocení oponenta DP: 18 b.
Otázka oponenta: Blíže prosím popište hlavní zjištění Vámi provedených analýz. Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka oponenta: Vámi navrhovaný projekt obsahuje 4 specifické cíle. Který z těchto cílů považujete za nejdůležitější? Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka (Ing. Macháček): Jak jste vybírala respondenty pro dotazníkové šetření? Dále, okomentujte strukturu dotazníkového šetření, která působí choaticky. Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka (JUDr. Zicha): Je smyslem NATURA 2000 také využití regionálního marketingu? Vrací se nějakým způsobem její propojenost s regionálními značkami ochraně životního prostředí, která je hlavním cílem NATURA 2000? Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka (doc. Švarcová): V práci uvádíte, že nedošlo je zvýšení obratu, ale v komentáři uvádíte, že ke zvýšení marží došlo u 30 % subjektů, okomentujte. Hodnocení: otázka zodpovězena
Otázka (RNDr. Bednář): Jakým způsobem bylo dosaženo hypotéz, na základě čeho byly stanoveny? V zadání Vaší práce je zahrnuto "uveďte dotčenou legislativu", kde je tento bod rozpracován v práci? Dotazovala jste se také na kritéria zahrnutí výrobku pod regionální značku, mají podnikatelé o tomto povědomí a mají k tomu nějaké připomínky? Hodnocení: otázka zodpovězena částečně