Diplomová práce je zaměřena na vytvoření marketingové strategie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. V teoretické části je popsána teorie marketingu a marketingový a komunikační mix. Dále je zde také marketing ve zdravotnictví, ukazující některé odlišnosti této sféry, a kapitola je věnována i marketingovému plánování a strategii. Část praktická obsahuje interní analýzu nemocnice, zhodnocení stavu marketingu a analýzy mikroprostředí a makroprostředí. V závěru práce je prezentována marketingová strategie, složená ze dvou částí, a to z návrhu na změnu marketingového řízení a z projektu. Obě části navržené strategie jsou podrobeny časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis is based on creating a marketing strategy of the General University Hospital in Prague. Theory of marketing such as marketing and communication mix is described in theoretical part of the work. There is also defined healthcare marketing, which is quite specific, and the next chapter is based on marketing planning and strategy. Practical part includes internal analysis of the hospital, evaluation of the status of marketing and analyses of microenvironment and microenvironment. At the end of the work there is presented a marketing strategy, which consists of two parts, namely suggestion of marketing manage-ment and the project. Both parts of the suggested strategy are subjected to the time analysis, cost analysis and risk analysis.
Klíčová slova
Marketing, marketing ve zdravotnictví, marketingový mix, marketingové plánování a strategie, nemocnice
Klíčová slova v angličtině
Marketing, healthcare marketing, marketing mix, marketing planning and strategy, hospital
Rozsah průvodní práce
116 s. (165 896 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření marketingové strategie Všeobecné fakultní nemocnice v Praze. V teoretické části je popsána teorie marketingu a marketingový a komunikační mix. Dále je zde také marketing ve zdravotnictví, ukazující některé odlišnosti této sféry, a kapitola je věnována i marketingovému plánování a strategii. Část praktická obsahuje interní analýzu nemocnice, zhodnocení stavu marketingu a analýzy mikroprostředí a makroprostředí. V závěru práce je prezentována marketingová strategie, složená ze dvou částí, a to z návrhu na změnu marketingového řízení a z projektu. Obě části navržené strategie jsou podrobeny časové, nákladové a rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The thesis is based on creating a marketing strategy of the General University Hospital in Prague. Theory of marketing such as marketing and communication mix is described in theoretical part of the work. There is also defined healthcare marketing, which is quite specific, and the next chapter is based on marketing planning and strategy. Practical part includes internal analysis of the hospital, evaluation of the status of marketing and analyses of microenvironment and microenvironment. At the end of the work there is presented a marketing strategy, which consists of two parts, namely suggestion of marketing manage-ment and the project. Both parts of the suggested strategy are subjected to the time analysis, cost analysis and risk analysis.
Klíčová slova
Marketing, marketing ve zdravotnictví, marketingový mix, marketingové plánování a strategie, nemocnice
Klíčová slova v angličtině
Marketing, healthcare marketing, marketing mix, marketing planning and strategy, hospital
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury definujte podstatu a specifika marketingu ve zdravotnictví.
Praktická část
Analyzujte stav současného marketingu ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.
Na základě výsledků analýzy navrhněte marketingovou strategii Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.
Vyhodnoťte závěry této strategie a zhodnoťte její přínos.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupné literatury definujte podstatu a specifika marketingu ve zdravotnictví.
Praktická část
Analyzujte stav současného marketingu ve Všeobecné fakultní nemocnici v Praze.
Na základě výsledků analýzy navrhněte marketingovou strategii Všeobecné fakultní nemocnice v Praze.
Vyhodnoťte závěry této strategie a zhodnoťte její přínos.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric. Essentials of Health Care Marketing. Third Edition. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2010, 515 s. ISBN 978-07-637-8333-4
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008, 443 s. ISBN 978-80-251-3432-0
GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 978-80-722-6996-9
HAIMOWITZ, Ira. Healthcare Relationship Marketing: Strategy, Design and Measurement. Farnham: Gower Publishing, 2012, 260 s. ISBN 978-0-566-09217-6
KOTLER, Phillip. Marketing management. 12. vydání Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. 978-80-89401-64-2
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric. Essentials of Health Care Marketing. Third Edition. Burlington: Jones and Bartlett Learning, 2010, 515 s. ISBN 978-07-637-8333-4
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2008, 443 s. ISBN 978-80-251-3432-0
GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 978-80-722-6996-9
HAIMOWITZ, Ira. Healthcare Relationship Marketing: Strategy, Design and Measurement. Farnham: Gower Publishing, 2012, 260 s. ISBN 978-0-566-09217-6
KOTLER, Phillip. Marketing management. 12. vydání Praha: Grada, 2007, 792 s. ISBN 978-80-247-1359-5
STAŇKOVÁ, Pavla. Marketingové řízení nemocnic. Žilina: Georg, 2013, 208 s. 978-80-89401-64-2
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: prof. Slaný, 24b;
Je realizace projektu DP v konkrétní praxi. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
OPONENT: Dr. Tomancová, 25b;
Na str. 70 uvádíte, že v posledních letech se v průzkumech Všeobecná fakultní nemocnice umístila na 2.-3. místě. Kdo se umístil na příčkách před ní a víte, v čem byly dané nemocnice lépe hodnoceny? Na str. 98 kalkulujete nulové náklady související s konáním akce Prevence 2017 v OC Kotva. ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ OC Kotva si nenárokuje žádné platby za pronájem prostor? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Papadaki: Proč používáte pojem vlastní náklady? Jak tomu pojmu mám rozumět? Proč nemáte vyčíslenou dopravu? A co náklady na zaměstnance, kteří budou v obchodním centru? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Staňková: V textu používáte pojem "krátkodobá strategie". Prosím, co je strategie? SWOT analýza - jaké prostřední ovlivňuje příležitosti? Prosím vysvětlete pozici tiskového mluvčí? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ