Diplomová práce se věnuje projektu zlepšení image nemocnice Třebíč. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaobírá poznatky ze studia odborné literatury, které se zabývají problematikou marketingu, marketingu ve zdravotnictví, firemní image a firemní kulturou. Výsledkem praktické části je vypracování dotazníkového šetření, PEST analýzy, Porterovy analýzy a SWOT analýzy. Získané poznatky jsou podkladem pro projektovou část, která obsahuje aktivity a doporučení, které by měly pomoci přispět k lepší image. Na závěr jsou zhodnoceny náklady a rizika projektu.
Anotace v angličtině
This thesis discusses a project to improve image of Třebíč hospital. The diploma work is divided on the two parts theoretic and analytic part. Theoretic part of the diploma thesis includes pieces of knowledge resulting from specialized literature, dealing with the issue of marketing, marketing in healthcare, corporate image and corporate culture. The reset is a practical part of the development of questionnaire survey, PEST analysis, Porter's
analysis and SWOT analysis. Obtained knowledge is the basis for the project part which contains activities and recommendations, which should help to improved image. At the end the asessment of costs and risks of the project.
Klíčová slova
marketing ve zdravotnictví, firemní image, firemní kultura, nemocnice,
zdravotnictví, PEST analýza, Porterova analýza, SWOT analýza.
Klíčová slova v angličtině
marketing in the public health, corporate image, corporate culture, hospital,
healthcare, PEST analysis, Porter analysis, SWOT analysis.
Rozsah průvodní práce
125 s. (170 237 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se věnuje projektu zlepšení image nemocnice Třebíč. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaobírá poznatky ze studia odborné literatury, které se zabývají problematikou marketingu, marketingu ve zdravotnictví, firemní image a firemní kulturou. Výsledkem praktické části je vypracování dotazníkového šetření, PEST analýzy, Porterovy analýzy a SWOT analýzy. Získané poznatky jsou podkladem pro projektovou část, která obsahuje aktivity a doporučení, které by měly pomoci přispět k lepší image. Na závěr jsou zhodnoceny náklady a rizika projektu.
Anotace v angličtině
This thesis discusses a project to improve image of Třebíč hospital. The diploma work is divided on the two parts theoretic and analytic part. Theoretic part of the diploma thesis includes pieces of knowledge resulting from specialized literature, dealing with the issue of marketing, marketing in healthcare, corporate image and corporate culture. The reset is a practical part of the development of questionnaire survey, PEST analysis, Porter's
analysis and SWOT analysis. Obtained knowledge is the basis for the project part which contains activities and recommendations, which should help to improved image. At the end the asessment of costs and risks of the project.
Klíčová slova
marketing ve zdravotnictví, firemní image, firemní kultura, nemocnice,
zdravotnictví, PEST analýza, Porterova analýza, SWOT analýza.
Klíčová slova v angličtině
marketing in the public health, corporate image, corporate culture, hospital,
healthcare, PEST analysis, Porter analysis, SWOT analysis.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice firemní image, firemní kultury, marketingu a marketingovému mixu ve zdravotnictví.
Praktická část
Analyzujte současnou úroveň služeb Nemocnice Třebíč.
Analyzujte současnou image Nemocnice Třebíč.
Navrhněte projekt zlepšení image Nemocnice Třebíč.
Vyhodnoťte očekávané přínosy a rizika projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky vztahující se k problematice firemní image, firemní kultury, marketingu a marketingovému mixu ve zdravotnictví.
Praktická část
Analyzujte současnou úroveň služeb Nemocnice Třebíč.
Analyzujte současnou image Nemocnice Třebíč.
Navrhněte projekt zlepšení image Nemocnice Třebíč.
Vyhodnoťte očekávané přínosy a rizika projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of health care marketing. 3rd edition. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning, 2011, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003, 296 s. ISBN 80-7226-763-9.
GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 8072269968.
HILLESTAD, Steven G. a Eric N. BERKOWITZ. Health care strategy: from planning to action. Sudbury, MA.: Jones and Bartlett Publishers, 2004, 287 s. ISBN 0-7637-4799-8.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 2. nezměněné. Brno: NCONZO,
2009, 150 s. ISBN 9788070135037.
Seznam doporučené literatury
BERKOWITZ, Eric N. Essentials of health care marketing. 3rd edition. Sudbury, MA: Jones and Bartlett Learning, 2011, 515 s. ISBN 978-0-7637-8333-4.
BROOKS, Ian. Firemní kultura: jedinci, skupiny, organizace a jejich chování. Brno: Computer Press, 2003, 296 s. ISBN 80-7226-763-9.
GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer Press, 2003, 380 s. ISBN 8072269968.
HILLESTAD, Steven G. a Eric N. BERKOWITZ. Health care strategy: from planning to action. Sudbury, MA.: Jones and Bartlett Publishers, 2004, 287 s. ISBN 0-7637-4799-8.
ZLÁMAL, Jaroslav. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 2. nezměněné. Brno: NCONZO,
2009, 150 s. ISBN 9788070135037.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP, doc. Staňková, bodů 24:
Hodnotili celkově nemocnici lépe hospitalizovaní pacienti nebo ambulatně ošetření pacienti? Zodpovězeno částečně. Jakým způsobem plánujete distribuci vlastního časopisu na jednotlivá oddělení nemocnice?Kdo bude za distribuci zodpovědný? Je vhodné také jejich e-mailové rozesílání? Zodpovězeno částečně. Podmínkou efektivní press relations je nabídnout tisku zajímavá témata. Zkuste navrhnout aktuální vhodná témata k publikování? Jakých oblastí činnosti nemocnice by se mohla ta témata týkat? Zodpovězeno částečně
Oponent DP, doc. Kozák, 24bodů:
Není hlavní problém českého zdravotnictví ve vysokém počtu zdravotnických zařízení (s. 61)? Zodpovězeno částečně. Nebylo by vhodnější ustanovit jednoho kvalifikovaného krizového manažera, než tuto činnost rozdělovat mezi více osob (s. 105)? Zodpovězeno částečně. Nebylo by správnější používat termín marketingové šetření než marketingový výzkum - kap. 8.4 a 8.5?
Dr. Bejtkovský: SWOT analýza, špatně uvedeny příležitosti. Vysvětlete co jsou příležitosti ve SWOT analýze? Zodpovězeno částečně
Ing. Vajdák: Co je cílem časopisu? Proč tento časopis umísťujete jen v nemocnici? Proč nenabízíte partnerům možnost reklamy v časopisu? Kdo bude zajišťovat odbornost článků? Zodpovězeno částečně