Cílem diplomové práce je vytvoření projektu na rozšíření služeb soukromé kliniky ABC. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje nejen východiska obecného marketingu a služeb, ale zohledňuje specifika marketingu a služeb ve zdravotnictví. Zaměřuje se na vytváření marketingových strategií a plánů, definuje marketingové prostředí včetně jeho analýz jako je PEST analýza, Porterova analýza konkurenčních sil a SWOT analýza. Praktická část charakterizuje činnost kliniky ABC, popisuje a analyzuje její současný stav. Na základě výsledků analýz navrhuje projekt na rozšíření poskytovaných služeb.
Anotace v angličtině
The objective of the diploma thesis is to create a project in order to extend the range of services at a private ABC clinic. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part, general marketing and service resources are described, also the specifics of marketing and services in health care are taken into account. It is aimed at producing marketing strategies and plans, whereas the marketing environment is defined, including its analyses, such as the PEST analysis, the Porter analysis and the SWOT analysis. In the practical part, the business at the ABC clinic is characterised, the current situation there is described and analysed. Based on the results of the analyses, a project of extension of the range of services at the ABC clinic is devised.
Klíčová slova
marketing, služby, zdravotnictví, analýza, projekt
Klíčová slova v angličtině
marketing, services, health care, analysis, project
Rozsah průvodní práce
107
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vytvoření projektu na rozšíření služeb soukromé kliniky ABC. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje nejen východiska obecného marketingu a služeb, ale zohledňuje specifika marketingu a služeb ve zdravotnictví. Zaměřuje se na vytváření marketingových strategií a plánů, definuje marketingové prostředí včetně jeho analýz jako je PEST analýza, Porterova analýza konkurenčních sil a SWOT analýza. Praktická část charakterizuje činnost kliniky ABC, popisuje a analyzuje její současný stav. Na základě výsledků analýz navrhuje projekt na rozšíření poskytovaných služeb.
Anotace v angličtině
The objective of the diploma thesis is to create a project in order to extend the range of services at a private ABC clinic. The thesis is divided into two parts. In the theoretical part, general marketing and service resources are described, also the specifics of marketing and services in health care are taken into account. It is aimed at producing marketing strategies and plans, whereas the marketing environment is defined, including its analyses, such as the PEST analysis, the Porter analysis and the SWOT analysis. In the practical part, the business at the ABC clinic is characterised, the current situation there is described and analysed. Based on the results of the analyses, a project of extension of the range of services at the ABC clinic is devised.
Klíčová slova
marketing, služby, zdravotnictví, analýza, projekt
Klíčová slova v angličtině
marketing, services, health care, analysis, project
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti marketingu a služeb a charakterizujte jejich specifika ve zdravotnictví.
Praktická část
Proveďte analýzu marketingového prostředí soukromé kliniky ABC.
Vytvořte projekt rozšíření služeb soukromé kliniky ABC.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky z oblasti marketingu a služeb a charakterizujte jejich specifika ve zdravotnictví.
Praktická část
Proveďte analýzu marketingového prostředí soukromé kliniky ABC.
Vytvořte projekt rozšíření služeb soukromé kliniky ABC.
Podrobte projekt časové, nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
CHERNEV, A. Strategic marketing management. 5th ed. Chicago: Brightstar Media, 2009, 283 s. ISBN 978-0-9825126-3-0.
KAŠÍK, M. a K. HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2012, 262 s. ISBN 978-80-7408-060-9.
SHARP, B. Marketing: theory, evidence, practice. 1st pub. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, 609 s. ISBN 978-0-19-557355-8.
ZLÁMAL, J. a K. HAVLÍČEK. Marketing ve zdravotnictví. 1. Vyd. Brno: NCONZO, 2006, 150 s. ISBN 80-701-3441-0.
Seznam doporučené literatury
CHERNEV, A. Strategic marketing management. 5th ed. Chicago: Brightstar Media, 2009, 283 s. ISBN 978-0-9825126-3-0.
KAŠÍK, M. a K. HAVLÍČEK. Marketing při utváření podnikové strategie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2012, 262 s. ISBN 978-80-7408-060-9.
SHARP, B. Marketing: theory, evidence, practice. 1st pub. South Melbourne: Oxford University Press, 2013, 609 s. ISBN 978-0-19-557355-8.
ZLÁMAL, J. a K. HAVLÍČEK. Marketing ve zdravotnictví. 1. Vyd. Brno: NCONZO, 2006, 150 s. ISBN 80-701-3441-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP, Prof. Jaroslav Slaný, 27 bodů
Jaká je pravděpodobnost realizace tohoto projektu rozšíření aktivit kliniky ABC tak, jak je zpracován? Zodpovězeno zcela
Oponent DP, Ing. Jiří Bejtkovský, 13 bodů
Proč je projekt zaměřen na rozšíření služeb soukromé kliniky ABC? Na s. 76 je uvedeno, že současné portfolio služeb je komplexní, dokonce jsou prováděny také nadstandardní výkony? Zodpovězeno zcela
Měla již diplomantka možnost projednat svůj projekt s představiteli soukromé kliniky ABC, jaké byly případné reakce? Jaká by byla doba návratnosti investice spojená s realizací projektu? Zodpovězeno částečně
Ing. Vajdák: Jak by tyto služby byly zabezpečeny z hlediska personálního? Kdo bude tyto zákroky řešit z hlediska personálního? Zodpovězeno částečně
dr. Papadaki: Dělala jste nějaké šetření, zda o tyto služby bude zájem? Zodpovězeno zcela
dr. Dobeš: Ve své práci uvádíte, že české hospodářství patří k nejrozvinutějším státům Evropy. Jak jste na to přišla? Jaké je HDP ČR? Zodpovězeno částečně
doc. Staňková: Jak bude projekt financován? Z jakých zdrojů? Zodpovězeno zcela