Tato diplomová práce je zpracována ve třech částech. První část, teoretická část, vysvětluje základní pojmy cestovního ruchu, typologii cestovního ruchu a také vysvětluje pojem destinační management a marketingový mix. Ve druhé části je zpracována analýza podmínek rozvoje a rozmístění cestovního ruchu, tedy analýza lokalizačních, selektivních a realizačních podmínek. Poslední částí je část projektová, v níž je zpracován projekt, který má obci Prušánky pomoci k získání lepšího image a stát se oblíbenou destinací turismu.
Anotace v angličtině
This thesis is split into three parts. The first, theoretical part, is explained basic concept of tourism, types of tourism and concept of destination management and marketing mix. In the second part is processed analysis of conditions for tourism developement and analysis of tourism locations. In the last part, project part, is done project which should help to village Prušánky to get better image and become to be favorite destination for tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinační management, marketingový mix, podmínky rozvoje cestovního ruchu, obec Prušánky
Klíčová slova v angličtině
Tourism, a destination management, marketing mix, conditions of tourism developement, village Prušánky
Rozsah průvodní práce
84 s. (112 281 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zpracována ve třech částech. První část, teoretická část, vysvětluje základní pojmy cestovního ruchu, typologii cestovního ruchu a také vysvětluje pojem destinační management a marketingový mix. Ve druhé části je zpracována analýza podmínek rozvoje a rozmístění cestovního ruchu, tedy analýza lokalizačních, selektivních a realizačních podmínek. Poslední částí je část projektová, v níž je zpracován projekt, který má obci Prušánky pomoci k získání lepšího image a stát se oblíbenou destinací turismu.
Anotace v angličtině
This thesis is split into three parts. The first, theoretical part, is explained basic concept of tourism, types of tourism and concept of destination management and marketing mix. In the second part is processed analysis of conditions for tourism developement and analysis of tourism locations. In the last part, project part, is done project which should help to village Prušánky to get better image and become to be favorite destination for tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinační management, marketingový mix, podmínky rozvoje cestovního ruchu, obec Prušánky
Klíčová slova v angličtině
Tourism, a destination management, marketing mix, conditions of tourism developement, village Prušánky
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k regionálnímu cestovnímu ruchu a destinačnímu managementu.
Praktická část
Proveďte analýzu selektivních a lokalizačních podmínek obce Prušánky a vinné obce Nechory.
Analyzujte současný stav cestovního ruchu obce Prušánky a vinné obce Nechory.
Vypracujte projekt na zvýšení atraktivity obce Prušánky a vinné obce Nechory pro turisty včetně potřebných kalkulací.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši vztahující se k regionálnímu cestovnímu ruchu a destinačnímu managementu.
Praktická část
Proveďte analýzu selektivních a lokalizačních podmínek obce Prušánky a vinné obce Nechory.
Analyzujte současný stav cestovního ruchu obce Prušánky a vinné obce Nechory.
Vypracujte projekt na zvýšení atraktivity obce Prušánky a vinné obce Nechory pro turisty včetně potřebných kalkulací.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Jiří a David UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Vyd. 2., přeprac. a rozš. Praha: Karolinum, 2011, 342 s. ISBN 978-80-246-1974-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. SMITH. Tourism. Oxfordshire: CAB International, 2013, 525 s. ISBN 9781780642970.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Jiří a David UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, implikace. Vyd. 2., přeprac. a rozš. Praha: Karolinum, 2011, 342 s. ISBN 978-80-246-1974-3.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Principles of marketing. 15th global ed. Harlow: Pearson, 2014, 716 s. ISBN 978-0-273-78699-3.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický marketing destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. SMITH. Tourism. Oxfordshire: CAB International, 2013, 525 s. ISBN 9781780642970.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP: (20b) doc. Tučková: Hlavním cílem projektu práce je vypracování takového projektu, který zvýší návštěvnost dané vesnice. Dokážete tedy odhadnout jak se návštěvnost zvýší? A jak jsou tyto akce udržitelné dlouhodobě. Zodpovězeno zcela.
OP: (20b) Ing. Zahradník: Jaký by mohl být Váš osobní přínos pro naplnění cílů Vaší DP? Zodpovězeno zcela. Jakým způsobem byste doporučila motivovat místní zastupitele, vinaře, podnikatele k tomu, aby využili Vaši DP jako inspirativní zdroj pro rozvoj cestovního ruchu v obci? Zodpovězeno zcela. Doplňující otázky: prof. Ondrčka: Jaký je terminologický rozdíl mezi tím, kdo pěstuje víno a firmou, která nakupuje víno od výrobců? Zodpovězeno zcela. Jaké sorty vína máte? Zodpovězeno zcela. dr. Papadaki: Funguje agroturistika někde nebo nefunguje? Zodpovězeno zcela. Ve své prezentaci jste uvedla, že díky agroturistice se zvýší příjmy z daně? Dr. Novák: Které daně spadají přímo obci? Zodpovězeno částečně. Jak budou placeni zaměstnanci obce? Zodpovězeno zcela. Ing. Krůžela: Co bylo motivem k tomu, aby takováto práce byla zpracována? Zodpovězeno zcela. Uvažovala jste o tom, aby lázně města Hodonín vzdáleného nedaleko organizovali zájezdy do 12 km vzdálených Prušánek? Zodpovězeno částečně.