Diplomová práce s názvem "Projekt zlepšení image Oddělení dětské hematologie FN Brno" zjišťuje stávající stav image daného oddělení. Cílem práce je image oddělení zlepšit a zvýšit tak spokojenost klientů s jeho službami a získání klientů nových.
Problematika byla řešena pomocí analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, na kterou navazovalo zjištění celkového image oddělení pomocí dotazníkového šetření pro pacienty. Poté byl sestaven projekt s návrhy činností, jak odstranit některé nedostatky oddělení, vyplývající jednak z analýzy SWOT, jednak z vyhodnocení dotazníkového šetření. Součástí projektu je uvedení hrozících rizik, časového harmonogramu dílčích činností a finančních nákladů.
Anotace v angličtině
The thesis entitled "Image Improvement Project of the Department of Pediatric Hematology, The University Hospital, Brno" determines the current state of the image of the Department. The aim of the project is to improve the Department's image, increase customer satisfaction with its services and gain new clients.
The work involves an analysis of the internal and external environment, followed by determining the Department's overall image by using a questionnaire survey for patients. The project then goes on to propose various activities aimed at resolving some of the Department's deficiencies, resulting partly from the SWOT analysis and from the evaluation of the patients' questionnaire. The project includes imminent risks, a time schedule of subtasks and expenses.
Klíčová slova
marketingové řízení, analytické metody, firemní identita, image, kvantitativní marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Marketing Management, Analysis, Corporate Identity, Image, Quantitative Marketing Research
Rozsah průvodní práce
152 s. (210 240 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem "Projekt zlepšení image Oddělení dětské hematologie FN Brno" zjišťuje stávající stav image daného oddělení. Cílem práce je image oddělení zlepšit a zvýšit tak spokojenost klientů s jeho službami a získání klientů nových.
Problematika byla řešena pomocí analýzy vnějšího a vnitřního prostředí, na kterou navazovalo zjištění celkového image oddělení pomocí dotazníkového šetření pro pacienty. Poté byl sestaven projekt s návrhy činností, jak odstranit některé nedostatky oddělení, vyplývající jednak z analýzy SWOT, jednak z vyhodnocení dotazníkového šetření. Součástí projektu je uvedení hrozících rizik, časového harmonogramu dílčích činností a finančních nákladů.
Anotace v angličtině
The thesis entitled "Image Improvement Project of the Department of Pediatric Hematology, The University Hospital, Brno" determines the current state of the image of the Department. The aim of the project is to improve the Department's image, increase customer satisfaction with its services and gain new clients.
The work involves an analysis of the internal and external environment, followed by determining the Department's overall image by using a questionnaire survey for patients. The project then goes on to propose various activities aimed at resolving some of the Department's deficiencies, resulting partly from the SWOT analysis and from the evaluation of the patients' questionnaire. The project includes imminent risks, a time schedule of subtasks and expenses.
Klíčová slova
marketingové řízení, analytické metody, firemní identita, image, kvantitativní marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
Marketing Management, Analysis, Corporate Identity, Image, Quantitative Marketing Research
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů definujte specifika marketingu ve zdravotnictví s důrazem na marketingové řízení.
Praktická část
Proveďte situační analýzu Oddělení dětské hematologie FN Brno a charakterizujte jeho image.
Vytvořte projekt zlepšení image za účelem zvýšení povědomí o daném oddělení.
Proveďte nákladovou analýzu projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě dostupných literárních zdrojů definujte specifika marketingu ve zdravotnictví s důrazem na marketingové řízení.
Praktická část
Proveďte situační analýzu Oddělení dětské hematologie FN Brno a charakterizujte jeho image.
Vytvořte projekt zlepšení image za účelem zvýšení povědomí o daném oddělení.
Proveďte nákladovou analýzu projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GLADKIJ, I. et al. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 384 s. ISBN 80-7226-996-8.
SCHULZ, R. a A. C. JOHNSON. Management of hospitals and health services: strategic issues and performance. 3rd ed. Washington D.C.: Beard Books, 2003, 334 s. ISBN 1-58798-174-2.
STAŇKOVÁ, P. Marketingové řízení nemocnic. Vyd. 1. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2006, 150 s. ISBN 80-701-3441-0.
Seznam doporučené literatury
GLADKIJ, I. et al. Management ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 384 s. ISBN 80-7226-996-8.
SCHULZ, R. a A. C. JOHNSON. Management of hospitals and health services: strategic issues and performance. 3rd ed. Washington D.C.: Beard Books, 2003, 334 s. ISBN 1-58798-174-2.
STAŇKOVÁ, P. Marketingové řízení nemocnic. Vyd. 1. Žilina: Georg, 2013, 208 s. ISBN 978-80-89401-64-2.
ZLÁMAL, J. Marketing ve zdravotnictví. Vyd. 1. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů v Brně, 2006, 150 s. ISBN 80-701-3441-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: 29 b.
Jaká je pravděpodobnost realizace navrhovaných řešení vylepšení image pracoviště, byť alespoň částečně? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: 19 b.
Které ekonomické údaje Vám chybí k tomu, abyste mohla zhodnotit pravděpodobnost výskytu rizika: vysoké provozní náklady ambulance v budově A a nedostatek finančních prostředků, a také k tomu, abyste mohla určit zdroje financování projektu? ZODPOVĚZENO ZCELA
Na str. 108 uvádíte, že oddělení každoročně realizuje šetření spokojenosti pracovníků. Jaké jsou výsledky tohoto šetření? Jaká je tedy image oddělení z pohledu zaměstnanců? ZODPOVĚZENO ZCELA
KOMISE:
Otázky k obhajobě:
Ing. Vajdák: Proč jste ustoupila od návrhu elektronického systému? Jaký ještě další výnos může mít Vaše uvedená klinika? ZODPOVĚZENO ZCELA
Ing. Dobeš, Ph.D.: Co je podle Vás vysoká míra nezaměstnanosti? Proč to máte uvedené v hrozbách u SWOT analýzy? ZODPOVĚZENO ZCELA