Cílem této práce je vytvořit projekt založení nové pobočky pro cestovní kancelář XY. V teoretické části jsou definovány a zpracovány poznatky o subjektech a objektech cestovního ruchu, zejména o cestovních kancelářích, jejích činnostech, povinnostech a historii. Součástí teoretické části je i popis legislativy, která upravuje podnikání cestovních kanceláří v České republice. Analytická část je ve své první kapitole věnována ekonomickému zhodnocení společnosti. Druhá část je zaměřena na kriteriální a makroekonomickou analýzu obsahující údaje o demografii, výkonnosti regionů nebo konkurenci. V projektové části je zpracován podrobný návod na založení nové provozovny v Táboře. Toto město si cestovní kancelář XY na základě analýzy vybrala jako vhodné místo pro rozšíření svých aktivit.
Anotace v angličtině
The aim of this Master's Thesis is to create a project of establishing a new branch of XY travel agency. In theoretical part, knowledge of tourist subjects and objects is defined and elaborated, especially concerning travel agencies, their activities, responsibilities and history. This part also contains a description of the legislation that regulates travel agency busi-ness in the Czech Republic. The analytical part deals with economic evaluation of the com-pany in its first chapter. The second part is focused on the criterial and macroeconomic analysis containing demographic data, information about the performance of regions or competition. In the project part, detailed instructions for the establishment of the new branch in Tábor are elaborated. On the basis of the analysis, this city was chosen by travel agency XY as a suitable place for the expansion of its activities
Travel Agency, Tourism, Package Tour, Business Premises, Tábor, Salesperson, Competi-tion
Rozsah průvodní práce
105 s. (152 494 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je vytvořit projekt založení nové pobočky pro cestovní kancelář XY. V teoretické části jsou definovány a zpracovány poznatky o subjektech a objektech cestovního ruchu, zejména o cestovních kancelářích, jejích činnostech, povinnostech a historii. Součástí teoretické části je i popis legislativy, která upravuje podnikání cestovních kanceláří v České republice. Analytická část je ve své první kapitole věnována ekonomickému zhodnocení společnosti. Druhá část je zaměřena na kriteriální a makroekonomickou analýzu obsahující údaje o demografii, výkonnosti regionů nebo konkurenci. V projektové části je zpracován podrobný návod na založení nové provozovny v Táboře. Toto město si cestovní kancelář XY na základě analýzy vybrala jako vhodné místo pro rozšíření svých aktivit.
Anotace v angličtině
The aim of this Master's Thesis is to create a project of establishing a new branch of XY travel agency. In theoretical part, knowledge of tourist subjects and objects is defined and elaborated, especially concerning travel agencies, their activities, responsibilities and history. This part also contains a description of the legislation that regulates travel agency busi-ness in the Czech Republic. The analytical part deals with economic evaluation of the com-pany in its first chapter. The second part is focused on the criterial and macroeconomic analysis containing demographic data, information about the performance of regions or competition. In the project part, detailed instructions for the establishment of the new branch in Tábor are elaborated. On the basis of the analysis, this city was chosen by travel agency XY as a suitable place for the expansion of its activities
Travel Agency, Tourism, Package Tour, Business Premises, Tábor, Salesperson, Competi-tion
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši a vyhodnoťte teoretické poznatky o podnicích cestovního ruchu - cestovní kancelář.
Praktická část
Charakterizujte cestovní kancelář, její aktivity a pobočky na trhu České republiky.
Na základě analýzy místních trhů navrhněte kritéria pro novou pobočku cestovní kanceláře XY.
Vytvořte projekt nové pobočky cestovní kanceláře XY.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte kritickou literární rešerši a vyhodnoťte teoretické poznatky o podnicích cestovního ruchu - cestovní kancelář.
Praktická část
Charakterizujte cestovní kancelář, její aktivity a pobočky na trhu České republiky.
Na základě analýzy místních trhů navrhněte kritéria pro novou pobočku cestovní kanceláře XY.
Vytvořte projekt nové pobočky cestovní kanceláře XY.
Závěr
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles a Brent RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies. 9 edt. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2009, 624 s. ISBN 9780470084595.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
PALATKOVÁ, Monika. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 217 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. SMITH. Tourism. Oxfordshire: CAB International, 2013, 525 s. ISBN 9781780642970.
RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch: soubor studijních materiálů. Vyd. 3., rozš. Ostrava: Key Publishing, 2009, 187 s. ISBN 978-80-7418-028-6.
Seznam doporučené literatury
GOELDNER, Charles a Brent RITCHIE. Tourism: principles, practices, philosophies. 9 edt. Hoboken, N.J.: John Wiley, 2009, 624 s. ISBN 9780470084595.
PALATKOVÁ, Monika a Jitka ZICHOVÁ. Ekonomika turismu: turismus České republiky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 262 s. ISBN 978-80-247-3643-3.
PALATKOVÁ, Monika. Management cestovních kanceláří a agentur. 1. vyd. Praha: Grada, 2013, 217 s. ISBN 978-80-247-3751-5.
ROBINSON, Peter, Michael LÜCK a Stephen L. SMITH. Tourism. Oxfordshire: CAB International, 2013, 525 s. ISBN 9781780642970.
RYGLOVÁ, Kateřina. Cestovní ruch: soubor studijních materiálů. Vyd. 3., rozš. Ostrava: Key Publishing, 2009, 187 s. ISBN 978-80-7418-028-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VP: (21b) doc. Tučková: Dokážete odhadnout, jak se zachová management společnosti, při nesplnění např. plánovaných tržeb nové pobočky atd. tzn. pokud otevření a následný vývoj pobočky nebude optimální? Zodpovězeno zcela.
OP: (20 b) Ing. Novák, Ph.D.: Na str. 67 uvádíte, že vzhledem k pracovní době bude na celou pobočku stačit jeden referent. Co se bude dít, pokud tento referent onemocní, bude si chtít vzít dovolenou apod., když nebude mít zástup? Zodpovězeno zcela.Definujte fixní a variabilní náklady a proveďte korekci vzhledem ke svoji práci. Zodpovězeno zcela. Doplňující otázky: dr. Novák: Vysvětlete časový harmonogram. Zodpovězeno zcela. Ing. Krůžela: Co bylo hlavním motivem rozšíření poboček na 20.pobočku, jde o pobočku na outgoing anebo incoming? Bude fungovat jako agentura, nebo jako kancelář? Zodpovězeno zcela.